Avatar billede party_nu Nybegynder
16. januar 2002 - 15:46 Der er 3 kommentarer

Kender du lidt til linux?

hey!

Jeg har en .sh fil som starter en server del op. Hvis jeg telnet promter til min linux server (som ikke står her) også kører den så virker det hele, men så snart jeg lukker min promt stopper den serveren..

Men er der ikke noget med at man kan starte den så den kører som en deamon ? HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP :)
Avatar billede lars_jensen Nybegynder
16. januar 2002 - 15:51 #1
Lidt uddybende

serveren startes med
./start_server.sh

Koden der startes
/usr/java/jdk1.3.1_02/bin/java -cp mysql.jar:server.zip TowerServer >> server.log 2>&1

Problemet er at når vi starter den \"hænger den\" og kan kun stoppes med ctrl+c eller luk prompten, og progammet stopper.

Hvordan kører vi det uden at det kommer til at \"hænge\" på systemet

Jeg er IKKE party_nu, jeg assisterer ved sidelinien

ps. spørgsmålet skulle have været oprettet i Linux kategorien, det smuttede og jeg har fortalt party_nu det - i behøver IKKE gøre opmærksom på det

Avatar billede lars_jensen Nybegynder
16. januar 2002 - 15:58 #2
ahh, tilføj & i enden - så er den hjemme !
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2002 - 21:28 #3
Brug den rette kategori, så er det lettere at få hjælp: http://www.eksperten.dk/kategori/15