Avatar billede psj Nybegynder
28. april 2000 - 12:26 Der er 10 kommentarer

Athlon VS Diamond Viper 770

Kender nogen til problemer med Athlon processorer (på K7M bundkort) sammen med Diamond Viper 770 ?

De typiske problemer er især under spil (ex. FS2000) at maskinen fryser..der er kun en vej..det er at slukke maskinen.

Jeg har prøvet at opdatere drivere til kortet, installeret DirectX 7.0a osv. osv.

Eller duer kortet ikke til Athlon maskiner ??
Avatar billede steffen Nybegynder
28. april 2000 - 12:30 #1
Det kunne lyde som et helt almindeligt varmeproblem. Hvis spillet fryser rimeligt konstant efter fx. 4-5 minutter, er det næsten 100 at det er varme der driller.

Her kan du så fx få kortet byttet.

Stopper spillet med det samme, eller altid samme sted, er din teori mere sandsynlig - at det er driverne eller inkompatibilitet.
Avatar billede psj Nybegynder
28. april 2000 - 12:50 #2
Jeg er ret sikker på det ikke er et varme, men hvordan kan jeg undersøge dette ????

Desuden klarer den jo fint mange andre 3D spil som f.eks Half-Life....
Avatar billede krusell Nybegynder
29. april 2000 - 16:31 #3
En af mine har lige købt en athlon 600 mhz på et k7m board mede viper 770 uden at clocke den endnu, og vi spillede tre dage i træk uden problemer whatsoever.
Så tingende (atlhon+viper 770) virke fint sammen.
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
29. april 2000 - 22:47 #4
Hvilken revision af K7M har du? (hardware/BIOS)

Koerer spillet bedre med den originale Windows IDE driver, end med den driver som ligger paa ASUS cd'en?

Har du installeret AGP Miniport driveren fra ASUS cd'en?
Avatar billede danneck Nybegynder
02. maj 2000 - 09:49 #5
En jeg kender har haft et lign. problem med hans bundkort. Det viste sig at det var en bug i biosen til bundkortet. Så du kan jo prøve at ringe til forhandleren og høre om de har hørt om problemet og hvis de har kunne du jo så passende sende kortet ind til dem så de kan opdatere biosen!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
03. maj 2000 - 08:47 #6
Fejlen ses ofte fordi man har glemt at installere AGP miniport driveren...

Samtidig skal du undlade at bruge den version af IDE driveren som fulgte med braettet... Hent istedet den nyeste fra http://www.asus.com
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 00:58 #7
Enig med aaa_2500 i at AGP miniport driveren skal installers, desuden kan du også prøve at finde en SERIØS K7 cooler, da AMD's K7 CPU'er desværre udvikler temmelig meget varme!

Zorglub
Avatar billede teknik Juniormester
28. maj 2000 - 13:18 #8
Jeg har kørt med kombinationen K7M, og
Viper 770 i nogle måneder.

Jeg tror at dit problem skyldes at grafikkortets chip bliver for varm.
Jeg havde samme problem med "crash" i games i starten, men jeg fik løst problemet.

Du kan fastlå om det er det som er fejlkilden, ved at clocke grafikkortet 5-10% ned i hastighed.
Hvis det hjælper, ja så er svaret "varmt grafikkort"

Du skal bruge en util til at colocke kortet.
Powerstrip er godt. kan hentes her.
http://www.entechtaiwan.com/ps.htm

Min egen løsning på problemet blev en AMD CPU-blæser som jeg havde liggende. Den passede lige til at skrue ovenpå køleprofilen.
Derefter har alt kørt ok
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 05:42 #9
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede krusell Nybegynder
13. november 2000 - 08:29 #10
Prøv også lige at instalere directx 8.
Kortet dur fint til athlon maskiner.
En af mine venner kører alle spil uden problemer

krusell