Avatar billede allanullits Nybegynder
14. januar 2002 - 21:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundkort til pc

I forbindelse med køb af ny pc er jeg stødt på en del bundkort med to processorer. Bl.a TYAN TIGER MP S2460 og TYAN THUNDER K7 S2462UNG m.fl.
Jeg skal bruge pc\'en til at se downloadede film og til at optage fra tv (redigering) samt til at spille på (3D/internetspil + alm. pc-spil). Spørgsmålet går på om det er en mærkbar fordel at have en pc med to processorer eller er det at skyde over målet. Er der eventuelt forslag til hvilket bundkort med én eller to processorer (+andet) der kan håndtere disse opgaver tilfredsstillende.

AUS...
Avatar billede nesral Nybegynder
14. januar 2002 - 21:23 #1
jeg synes lidt at du lyder som om du vil skyde gråspurve med kanoner ...
Avatar billede nesral Nybegynder
14. januar 2002 - 21:24 #2
man kan få masser af bundkort / cpu er der kan klare det ...
Avatar billede nesral Nybegynder
14. januar 2002 - 21:25 #3
athlon xp er et godt bud
Avatar billede nesral Nybegynder
14. januar 2002 - 21:30 #4
jeg synes at man får mest for pengene med en AMD ...
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
14. januar 2002 - 22:23 #5
Har du behov for MP?
Skal du køre programmer som understøtter flere processorer...F.eks. til Render eller Server?

Normalt lægger Windows sig på den ene processor, og afvikler programmer på den anden! MAO, du får ikke dobbelt ydelse, måske 5%-15%... Med mindre selvfølgelig de programmer som du kører understøtter flere processorer.

Umiddelbart lyder det som om du skyder gråspurve med krydsermissiler!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
14. januar 2002 - 22:27 #6
Foriøvrigt så er Tyan et godt valg!!! Det er usædvanlig god kvalitet!

Deres Thunder 2500 sælges stadig(Imponerende i betragtning af at det er et Slot1 P3 dual board til ca. 20000.

Det kan dog hænge sammen med at det benytter et SW chipset og understøtter op til 8GB RAM!

Nok om det!