Avatar billede crazy_legs Nybegynder
14. januar 2002 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min computer fryser...

Hej.
Min computer har en træls tendens til at fryse af og til. Det sker fx. hvis jeg kører en winamp AVS i fullscreen eller spiller CS i Direct3D. Jeg har detonator 12.40 for jeg har hørt at det er den bedste til mit grafikkort, men jeg har også prøvet med detonatorXP og det var det samme. Når det sker fryser min PC totalt, og der kommer en hyle tone fra høtalerne. jeg har:
466 MhZ Celeron
192 mb sd ram
Nvidia GeForce2 MX/MX 400
soundblaster 128 pci
HP NetSever 10/100tx PCI lan kort
Mircosoft SideWinder Headset
Atapi 12x DVD
lite-on LTR 12x10x30

Jeg har prøvet diverse nye drivere til grafikkortet og lydkortet, og jeg har opdateret min win98SE.
Nogle gode råd???
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
14. januar 2002 - 18:59 #1
Det lyder som en typisk grafikkort fejl, jeg har selv haft det samme problem med mit nvidia tnt2 kort, men det gik dog væk da jeg opdaterede driverne til 23.11. Hvis det er et af de bedre geforce dvs. asus eller noget i den stil, kan du jo prøve at bruge fabrikantens drivere.

En helt anden ting er at de nyeste drivere stort set altid er de bedste, da man får en hastighedsforøgelse.

- Rod
Avatar billede mdsgizmo Nybegynder
14. januar 2002 - 19:02 #2
hej Crazy_legs.
Er næsten helt sikker på det er dit grafikkort det giver dig problemerne, der er en driver der er nyerer en den du har prøvet og det er NVIDIA Windows 95/98/ME Display Drivers 12.41 og så prøv at kører CS i OpenGL i stedet for Direct3D det giver et meget bedre resultet, håber det kan hjælpe dig.
Hilsen mdsgizmo
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
14. januar 2002 - 19:09 #3
Problemet med CS har jeg løst selv, jeg nævnte det bare til hvis det kunne hjælpe med at løse det andet problem.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
14. januar 2002 - 19:10 #4
Men jeg har jo allerede prøvet detonator 23.11
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
14. januar 2002 - 19:11 #5
For detonatorXP og detonator 23.11 er det samme ik\'?
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
27. februar 2002 - 20:05 #6
...