Avatar billede winman Nybegynder
14. januar 2002 - 11:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan man sende SMS beskeder fra et normalt modem???

Er det muligt at få et modem på en computer, til at sende en SMS besked til en mobil telefon, hvis ja hvordan???
Hvordan ser protokolen ud og kan dette ske via et terminal program ???
Jeg er villig til at give 500 points til den som kan give mig et konkret svar eller dokument herom.
MVH
WinMan
Avatar billede tsocm Nybegynder
14. januar 2002 - 11:59 #1
brug smartsms
Avatar billede tsocm Nybegynder
14. januar 2002 - 11:59 #2
http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=smartsms&cn=&ca=10001

max 60 ponit
Avatar billede larsen1 Nybegynder
14. januar 2002 - 12:01 #3
Du kan også sende dem via dit emailprogram.
Avatar billede winman Nybegynder
14. januar 2002 - 12:13 #4
Ok måske jeg ikke udtalte mig ordenlig... Jeg vil IKKE over en SMTP server (EMAIL) jeg vil over et modem....
Hmmm hvorfor kan jeg ikke sætte 500 point på højkant, er det ikke mig selv som bestemmer det???
Avatar billede winman Nybegynder
14. januar 2002 - 12:17 #5
NB jeg vil ikke have et program som kan. jeg vil vide hvordan man gør. :o)
For selv om SMARTSMS kan det som jeg gerne vil, får jeg jo ikke noget at vide om hvordan man gør.
Avatar billede tsocm Nybegynder
14. januar 2002 - 13:32 #6
Tror du skal spørge i det \"sporg\" du ønsker at programere i.

E-løsninger: Idéer, kan du jo ikke påstå det er hvis det skal kører fra clienten.

Jeg svare på hvad du spørger om i over skriften.
Kan man sende SMS beskeder fra et normalt modem???  JA

Er det muligt at få et modem på en computer, til at sende en SMS besked til en mobil telefon, hvis ja hvordan???
JA SMARTSMS

Svare jeg, og med det fortæller jeg dig at 500 point er al for meget.

...
Avatar billede winman Nybegynder
14. januar 2002 - 13:47 #7
Ahhhhhhh tsocm ved nu ikke helt... der skal ikke herske tvivl om jeg vil give points væk for det rigtige svar... men det er jo kun delvis rigtigt det du fortæller mig.
JA man kan sende: ok
JA med SmartSMS: delvis ok for det fortæller mig jo ikke noget om hvordan protokollen ser ud..
Det med at man kan gøre det med SmartSMS bekrafter jo bare det første svar du gav mig.. det kan lade sig gøre...
Programmerings sproget er jo af ingen betydning i dette tilfælde da det er via et modem og at det er protokollen jeg er ude efter, mere eller mindre. men bare for en ordens skyld, så programmeres der i Visual Basic.
MVH
WinMan
Avatar billede damvej Nybegynder
14. januar 2002 - 21:36 #8
Har du overvejet at anvende et \"GSM-baseret\" modem ? (en GSM telefon med RS232 indgang)
Avatar billede winman Nybegynder
15. januar 2002 - 08:21 #9
Ja det er en mulighed... men da udgifterne skal være så lave som mulige, er et GSM modem ikke lige den rigtige indfaldsvinkel...
Men tak for påmindelsen... :o)
Avatar billede damvej Nybegynder
15. januar 2002 - 09:02 #10
Investeringen er mindre end 5000,-, men selvfølgelig kommer der så driften, men jeg følger udfaldet med interesse.
Flemming
Avatar billede winman Nybegynder
15. januar 2002 - 11:02 #11
Jeg må jo også indrømme at det er smartere med et GSM modem, da det er letter at styre tilbage kaldet, men da udgifterne gerne skulle være af den mindste... :o(
Men selv om jeg kunne komme til at bruge et GSM modem, ville jeg jo stadigvæk have brug for protokolen. ;o)
Er det da noget du også går og pusler med damvej????
Avatar billede damvej Nybegynder
15. januar 2002 - 11:09 #12
Faktisk er jeg lidt med på et projekt, hvor dette er en del af - der er en udbyder der hedder BD Consult, som har et standardprodukt/klart defineret protocol  - dem arbejder vi sammen med i vores projekt - de er knaldhammerende dygtige - prøv evt. dem!
/Flemming
Avatar billede winman Nybegynder
16. januar 2002 - 00:06 #13
Mange tusind tak for det Flemming... hvis jeg finder på mere, skal du nok lige høre fra mig :o)
Avatar billede damvej Nybegynder
17. januar 2002 - 15:23 #14
Tusind tak - ahh så hellere 500 points ;-) - just fun
Avatar billede ginuwine Nybegynder
25. januar 2002 - 20:01 #15
Du kan bare bruge coolsms.dk der kan du også skrive fra din eget nummer! en KANOn god side + sms'en er hos modtageren med det samme

Kh
Ginuwine
Avatar billede winman Nybegynder
03. februar 2002 - 16:59 #16
Hmmm det hjælper mig jo ligesom ikke.... hvis jeg vil sende via et modem vel Ginuwine.... Men jeg er nær en afslutning på mit quest... har fundet protokollen... og hvordan den skal pakkes... men jeg har dog lidt problemer med at få lavet checksummen i protokollen...............
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. januar 2003 - 19:31 #17
Jeps, brug dette program: http://www.simtel.net/autodownload.html?mirror=134&product=60517&key=00e847985d66c48ea3a6

Ved godt at det er et lidt sent svar, men nu prøver jeg :-)

/Snuseren.dk
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
18. maj 2003 - 14:00 #18
Hallo, lukketid eller hva'?
Avatar billede winman Nybegynder
18. maj 2003 - 14:28 #19
Godt nok acceptere jeg dig "snuseren.dk"... men det er ikke svaret... vi glemmer det...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juni 2003 - 16:35 #20
sorry.. Takker for points!