Avatar billede 35oz Nybegynder
13. januar 2002 - 22:42 Der er 10 kommentarer

Formater diskette

Hej

Når jeg prøver at formatere min diskettte står der sådan her  \"Dette drev kunne ikke formateres. Afslut alle programmer der benytter detet drev, og kontroller at inholdet af drevet ikke vises i et vindue, prøv derefter at formaterer igen.\"

Og jeg har kontrolleret det der står jeg skal, hvordan får jeg formateret disketten?
Avatar billede hojben Novice
13. januar 2002 - 22:44 #1
åben evt. en kommandoprompt og kør format a:

luk din stifinder..
Avatar billede grinderslev Praktikant
13. januar 2002 - 22:50 #2
Lad være med at kikke på drevet fra dit program samtidigt med at du prøver at formatere det.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. januar 2002 - 22:51 #3
det er (nok) fordi at du står på A-drevet mens du gør det.....

tryk på C-drevet så du i højre vindue ser indholdet af C:
højreklik så på A-drevet og vælg formater
Avatar billede 35oz Nybegynder
13. januar 2002 - 22:53 #4
Hojben : Hvis jeg skriver format a: i dos står der : Drev a: benyytes i øjeblikket i en anden proces. Formateringen afsluttes.
Avatar billede 35oz Nybegynder
13. januar 2002 - 22:55 #5
eric-pedersen : Det virker ikke.

Grinderslev : Jeg forstår ikke hvad du mener...
Avatar billede grinderslev Praktikant
14. januar 2002 - 00:23 #6
Hvis du har et åbent program, som på en eller anden måde har kontakt til dit A: drev, f.eks ved at du kikker på disketten fra stifinder, så kan du ikke formatere samtidigt...
Avatar billede grinderslev Praktikant
14. januar 2002 - 00:25 #7
Du kan selvfølgelig genstarte computeren i MS-DOS tilstand, og skrive FORMAT A:´ så virker det også..
Avatar billede zhark Nybegynder
14. januar 2002 - 00:41 #8
Kan du ellers på nomal vis bruge (læse) en diskette?
Avatar billede mixter Nybegynder
14. januar 2002 - 06:47 #9
Har du forsøgt : Start > Kør > Format a: /u/q  ?
Avatar billede onki Nybegynder
14. januar 2002 - 19:27 #10
Format a: /x /q /u

u = ingen unformat
Q = quick
X = frakobling af enheden