Avatar billede fri3 Nybegynder
11. januar 2002 - 10:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med floppy drev

Jeg vil godt have løst et problem som jeg har haft posted før. Følg med på :
http://www.eksperten.dk/spm/155788
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2002 - 10:38 #1
Prøv at afinstallere McAfee - eller i hvert fald disable det i windows. Det KAN være den der nægter dig adgang.

Men ellers er det vel at prøve at slå kørende processer ned en ad gangen, for at finde ud af om det er nogen af dem der låser.
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. januar 2002 - 10:39 #2
Har aldrig hørt om at et floppydrev blev forstyrret af et program... Men hvad med dine enhedshåndtering - melder den fejl??

Hvis ikke, er der risiko for at dit drev er deffekt - hvor gammelt er det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2002 - 10:43 #3
Antivirusprogrammer kan godt spærre diskdrev af sikkerhedshensyn.

Men jeg kommer til at tænke på - at det kan forskellig virus også.

Der er tjekket mod virus med en ordentlig opdateret version, ik?
Avatar billede fri3 Nybegynder
11. januar 2002 - 10:44 #4
Jeg har prøvet at afinstallere de fleste af programmerne, har også lukket de fleste af processerne. Men jeg gættede også på at det kunne være McAfee, da det jo vil checke floppydrevet for virus før det kan tages i brug.

Maskinen er næsten ny, og jeg har skifgtet floppydrev og kabel.
Avatar billede fri3 Nybegynder
11. januar 2002 - 10:46 #5
Maskinen blev fuldstændigt ominstalleret for en månedstid siden, så der skulle ikke være virus på den.
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. januar 2002 - 10:50 #6
Virker den med at andet floppy drev??

/J
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. januar 2002 - 10:51 #7
Nej, men du siger det er en kundes PC.

Lad os antage han har en hotmail adresse hvor han har en sjov fil på.

Lad os så antage at han køre den sjove fil en gang i mellem - hvor mange gange kan du så reinstallere pc´en?

Men okay - har du AV tjekket den med noget lidt nyere, er den mulighed nok ret usansynlig.

Jeg har desværre ikke flere bud.
Avatar billede fri3 Nybegynder
11. januar 2002 - 11:02 #8
Jo, jeg prøver, men en virus af den type plejer at være af ældre dato. Hvore dages virus programmører går efter exploits i styresystemer.

Men den er rimelig ny, men prøver at opdatere alligevel
Avatar billede aplicor Nybegynder
11. januar 2002 - 14:13 #9
Jeg er blevet lidt nysgerrig, da det ikke virker helt logisk det der sker - i din tidlegere beskrivelse skriver du at der er installeret Netmos multi-I/0 controller. Hvad gør det godt for, og har du forsøgt at fjerne denne? Evt. prøv at fjerne IE6, den er jo forholdsvis ny og man ved aldrig hvad Microsoft forsøger sig med inden de første servicepacks kommer ud.
Avatar billede fri3 Nybegynder
16. januar 2002 - 13:43 #10
Jeg har prøvet at installere IE6 på en ny installation, for at se om det var der problemet lå, derefter har jeg prøvet at lægge alle de andre opdateringer ind som var på deres hjemmeside.
Jeg tvivler på, at det er der problemet ligger.
Jeg ønsker fortsat at få det løst.
Avatar billede fri3 Nybegynder
15. februar 2002 - 12:46 #11
Jeg vil hermed afslutte denne tråd.
Tak til alle der har prøvet at hjælpe mig.