Avatar billede koenigs Nybegynder
10. januar 2002 - 22:36 Der er 8 kommentarer

Lyddæmpning med Noisekiller-plader

Jeg ved godt dette er overclocking-forummet, men det er nok her flest kender til lyddæmpning.

Jeg har et Chieftec ATX middletower kabinet. Jeg overvejer at købe nogle specielle kabinetlyddæmpningsplader til mit kabinet fra Noisekiller. Dette er fordi der er meget resonans fra blæsere og CD drev. Men kan det betale sig, er der nogen af jer der har prøvet at lyddæmpe et kabinet? Hvor meget hjælper det?
Avatar billede realone Nybegynder
10. januar 2002 - 22:41 #1
lytter med :)
</RealOne>
Avatar billede moonrider Nybegynder
10. januar 2002 - 22:42 #2
Jeg har prøvet, det virker ! Du får selvfølgelig ikke en total lydløs maskine ud af det men det hjælper, samtidigt kan du købe sådant nogle filt puder til at klistre under stole og sætte under dine \"sko\" på pc´eren det virker også reducerende. Men lyddæmpningspladerne virker dog husk at sætte en i bunden. hvis din maskine står på bordet ( bordpladen forstærker støjen)
Avatar billede koenigs Nybegynder
10. januar 2002 - 22:53 #3
Hvor meget dæmper det støjen? Kan du ikke give et slag på tasken i %. Bare sådan ca.
Avatar billede moonrider Nybegynder
10. januar 2002 - 22:58 #4
øøhhe den var svær. jeg har ikke måleudstyr til det men en slag på tasken er 30-60% jeg vil sige at det også hjalp meget at skifte min cpu køler ud med den nye silent viking køler fra termaltake!!
Avatar billede grinderslev Praktikant
10. januar 2002 - 23:10 #5
De tynde karosseridæmpningsplader som man bruger til biler er rimelig effektive, og tilmed billige.
Avatar billede zirocool Nybegynder
17. januar 2002 - 11:19 #6
Kork er en god løsning mod larm i PCén.
Det er ikke specielt dyrt og man kan få nogle rimelig tynde plader. så skal de bare skæres til og limes på siderne indvendig. Problemet med CD-Rom drevet kan løses med en gammel cykkelslange hvis du lægger den i mellem beslagende og CD-Rom drevet tager det det meste af larmen.
Avatar billede zirocool Nybegynder
17. januar 2002 - 11:21 #7
Husk også at bukke dine kabinet sider ind så de seder stramt.
Avatar billede grinderslev Praktikant
27. september 2003 - 12:46 #8
Skal du ikke snart have lukket spørgsmålet????