Avatar billede boheme Nybegynder
10. januar 2002 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Virus hvor jeg står som afsender, men min computer er clean!!

Jeg har fået at vide at jeg har sendt vedkommende en virus. Det var en eller anden orm badtransw32 (eller noget i den retning). Der er ikke andre der har fået den, så den er ikke sendt til mit adressekartotek. Jeg har søgt på filer der blev ændret på det klokkeslet han modtog mailen, og jeg finder ca. 20 filer kaldet CollectedData_306.xml (C:\\WINDOWS\\PCHEALTH\\HELPCTR\\DataColl). Hvad er det for nogen filer. Jeg har virustjekket min computer med en opdateret Norton antivirus, og den finder INGEN virus. Jeg undrer mig lidt, kan virussen stamme fra min server (tiscali) måske, og aldrig have været forbi min computer? For jeg skulle stå som afsender af mailen!!! Er der nogen der har en ide om hvad der foregår? OBS: mit styresystem er win-xp og mit mail er outlook X-press.
Avatar billede fcs Novice
10. januar 2002 - 17:48 #1
For lige at være sikker, så prøv at scanne med onlinescanneren fra www.pandasoftware.com
Avatar billede day Nybegynder
11. januar 2002 - 14:21 #2
Badtrans sender ganske rigtigt via ens egne e-mail. Du kan se hvilke filer du skal fjerne og hvilke du ikke skal fjerne på:

http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=323&tema=13

Jeg ved ikke hvordan det foregår, men Norton har den med i sin beskyttelse. Den sendes første gang med en vedhæftet fil som, hvis man åbner denne, går i gang med et eller andet og desuden sender videre til alle i din adresseliste i dit navn.

Hilsen Day
Avatar billede boheme Nybegynder
13. januar 2002 - 11:47 #3
Det pudsige er bare at den kun er sendt videre til 1 person, som jeg godt nok kender, men som ikke står i adresse bogen.
Avatar billede day Nybegynder
14. januar 2002 - 11:36 #4
I første omgang sendte den også kun videre til 1 person hos mig, men senere fik jeg en masse retur, som ikke kunne afleveres, samt fra en del som ikke står i min adressebog. Jeg åbnede ikke den første vedhæftede fil, da jeg ikke kendte personen (Marianne Andersen) men jeg fik alligevel de filer som er omtalt i virus112 lagt ind på min maskine.
Avatar billede fcs Novice
14. januar 2002 - 12:45 #5
Nogle af de nyere vira går ind og kigger i dine temporære filer (filer fra siderne du ser på nettet) og henter e-mailadresser derfra. Jeg fik tilsendt virus fra en person som jeg ikke kendte, men han havde været forbi min hjemmeside et par dage inden og der havde han set på en side hvor min e-mailadresse stod. Denne side blev af Windows lagret i den temporære mappe og det var der virussen fandt min adresse!
Avatar billede day Nybegynder
14. januar 2002 - 14:24 #6
Jeg tror også at det er fra min hjemmeside, som indeholder er erhvervsregister, mine e-mailadresser er blevet brugt. Det kedelige i mit tilfælde er, at der er flere forretningsdrivende i min by, som har åbnet den vedhæftede fil, fordi de troede at den var sendt af mig (som de kendte). Desværre ved jeg ikke hvilken skade denne virus har gjort.
Avatar billede boheme Nybegynder
14. januar 2002 - 14:39 #7
Ja det er nok tilfældet, for der er virkelig mange der har fået tilsendt virusen fra computeren. Især er den blevet sendt til firmaer og offentlige instanser hvis email adresser næsten kun kan have ligget i en temp fil, fra tidligere besøg på deres hjemmesider.