Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
10. januar 2002 - 10:27 Der er 9 kommentarer

Versionsstyring

Er der nogen der kender noget godt versionsstyringsværktøj????

Jeg kender FreeVCS, men der er en lille ting som jeg skal kunne som den ikke kan !!!! Findes der andre gode ??
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. januar 2002 - 10:29 #1
VisualSourceSafe og en plugin til delphi der hedder VssConneXion der integrer vss fuldstændigt i delphi, det kører rigtig godt
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
10. januar 2002 - 10:36 #2
Har du et link til et sted jeg lige kan læse lidt om det ??
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
10. januar 2002 - 10:39 #3
martinlind>> Har fundet det !!!
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. januar 2002 - 10:40 #4
Jeg har selv brugt det til både D5 og D6, og det gør unægteligt VSS brugbar ifb. med delphi ( det kører skide godt )
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
10. januar 2002 - 12:27 #5
Hvis jeg forstår det ret, så er VSS fuldstændig ligeglad med hvad \"Delphi projektet\" hedder!!??
Altså at man opretter et projekt i VSS, som egentligt er en \"image\" af et bibliotek på den lokale harddisk!!! I Det projekt kan der altså godt være mange \"Delphi Projekter\"!!

Mere vigtig for mig er så også at det er muligt at oprette 2 (eller flere) projekter i VSS, hvor der i hver enkelt VSS projekt ligger et Delphi Projekt med samme navn, men med forskellige funktioner!! Altså det er ikke samme Delphi projekt som ligger i hver af VSS projekterne, men de har samme navn!!
Kan det lade sig gøre ??

Er det forståeligt??? eller må du sige til !!

Ved du om man et eller andet sted kan downloade en demoversion af VSS??
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. januar 2002 - 12:39 #6
Du kan lave alle de mapper i VSS som du har lyst til, det svarer lidt til en bib. struktur på hd.

Du kan når du har lavet et ny project i Delphi, gå en i en menu og sige Add to SourceSafe så opretter den en ny mappe og checker det hele ind, det er let og smertefrit og kører rigtig godt, jeg har prøvet ca. 4 forskellige Ver. værktøjer, og dette er klart det bedste uden tvivl, mest pga integrationen med delphi, når du arb. med dine projecter spørger den selv om den skal checke ud når du retter i en pas fil ( lidt smart )

Jeg ved ikke hvor du får en demo af VSS

/Martin
Avatar billede badass Nybegynder
11. januar 2002 - 09:42 #7
Prøv WinCVS.
http://www.wincvs.org/

/BadAss
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. januar 2002 - 10:10 #8
WinCVS er IKKE integreret med delphi !!!
Avatar billede torbenthyregod Nybegynder
11. januar 2002 - 10:13 #9
Det syntes jeg heller ikke lige jeg kunne se at den var, så den er ikke så interresant !!!!