Avatar billede henrik4223 Nybegynder
10. januar 2002 - 00:04 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

ROUTER ELLER EJ!

Jeg er i den uheldige situation at jeg har en Speedstream 2601 og Netexpress hos lorte\"#¤%¤# TDC!!!!

Den kan simpelt hen ikke finde ud af at sende filer over messenger...det er bare umuligt!!! medmindre (har jeg ladet mig fortælle) at man vil betale TDC den lille sum af 950 kr for at få dem til at konfigurere den for sig!!!!

Hvad er forskellen på at jeg kører med router eller uden med f.eks. ZoneAlarm.....rent sikkerhedsmæssigt??? (Det er muligt ikke??????)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
10. januar 2002 - 00:06 #1
Til alle der overvejler at få Netexpress med router hos TDC.... LAD VÆRE...VÆLG EN ANDEN UDBYDER!!! Hold da helt op...det er da for meget at betale ekstra for at få ens internetforbindelse til at fungere!!! JEG ER BARE SUR!!! #Q¤#¤&%&#%(%#
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. januar 2002 - 00:14 #2
hmm det er en fejl i messanger
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. januar 2002 - 00:15 #3
hvis man sidder bag en nat/firewall så er det umuligt og sende filer i messanger
Avatar billede djeclemen Nybegynder
10. januar 2002 - 00:16 #4
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
10. januar 2002 - 00:18 #5
det er ikke un messenger...det r alle fil overførsels og tale programmer der ikke virker!
Avatar billede bentn Nybegynder
10. januar 2002 - 00:28 #6
jeg har ovennævnte router og har en ftp-server, så det med filoverførelser er da helt okay, man skal bare åbne for de rigtige porte på din opsætning på http://192.168.1.1/ tror du ikke mere det er din firewall der lukker for de programmer.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2002 - 05:57 #7
Jeg har TDC ADSL 1024/256 og det virker fint!

Jeg kan sende filer i alle programmer!

Det er bare fordi du ikke kan finde ud af at gøre det rigtigt!

Du kan jo starte med at åbne for alle porte!

Når så der er nogen der sender filer til dig, skal du åbne din eventuelle firewall og se hvilke porte dit program bruger.

Ellers kan du bare finde portene på nettet!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
10. januar 2002 - 10:59 #8
skift til TDC Bredbånd ADSL, de bruger ikke routere
Avatar billede 247365 Nybegynder
10. januar 2002 - 22:46 #9
Gå ind på www.dsl-faq.dk

Det er en uofficiel side som supportere alle de svar TDC ikke hjælper med. TDC har kun pligt til at få dig på nettet. Din router 2601 er som en sikkerhed lukket på mange porte, såfremt en kunde har behov for at benytte sig af de lukkede som du har, skal du selv sørge for konfigureringen. Det link jeg gav dig fortæller det hele, ellers stil et spørgsmål i deres debat.

Som det første, har du nok ikke undersøgt at der faktisk er en ny firmware opgradering som netop løser flere problemer med netop Netmeeting. Se dette under Firmware på linket. Her kan du også downloade filen.

>> rune.rasmussen: Ved ikke at bruge router er man helt åben og meget sårbar, såfremt man ikke benytter en god firewall.

/247365 :-)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
11. januar 2002 - 08:14 #10
>> 247365: Ja, men hellere det end at være begrænset af lukkede porte.
En god firewall er det ikke noget problem at få. (på den ene eller den anden måde)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2002 - 11:00 #11
www.dsl-faq.dk er faktisk lavet af en TDC supporter, som er utilfreds med at han ikke må hjælpe folk med deres web-server problemer osv.

Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2002 - 11:01 #12
rune.rasmussen > Det er meget sikrere, at lukke alle porte end at bruge en firewall, som en hacer sagtens kan bryde igennem!

For det andet kan du jo bare åbne portene igen! Doh!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
11. januar 2002 - 11:22 #13
>>philip:ja ja
Avatar billede vanaheim Nybegynder
13. januar 2002 - 06:00 #14
Jeg har også problemer med at sende filer over messenger, jeg kan sagtens modtage, men ikke sende. Jeg sidder så også under en router/firewall som piner mig... Detsuden kan jeg ikke finde min udvendige IP-adresse. ( winipcfg fortæller kun det man ved ).
Avatar billede smirnoff Nybegynder
13. januar 2002 - 18:50 #15
vanaheim> Har du prøvet www.grc.com
Avatar billede vanaheim Nybegynder
13. januar 2002 - 19:48 #16
smirnoff >> Næææ... Det har jeg ikke, men det gør jeg nu... Tak for linket :o)
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. januar 2002 - 22:28 #17
okay, jeg har prøvet ALLE instillinger jeg har kunnet finde omkring messenger, og det virker IKKE!!! jeg har også prøvet at slå nat fra, samt ÅBEN konfiguration (har slukket software firewall!!!) og lortet virker ikke... har den nyeste firmware opdatering.... ER DEN I STYKKER!?!?!?!
Hvis der er nogle der har nogle råd, er i MEGET velkomne til at hjælpe... Den der løser mit problem, får et spørgsmål med 100 point!!!
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. januar 2002 - 22:28 #18
ps. Messenger voice virker perfekt over mit lokale netværk...Så det er den forbandede router!
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
23. januar 2002 - 22:32 #19
På dsl-faq har jeg også set at der er instillinger til eDonkey og VNC. Disse programmer virker dog UDEN jeg har instillet noget i routeren til dem...???