Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 16:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Processor

Hej

Jeg er sådan en lidt newbie til sådan noget med hardware, men jeg har skiftet min CPU mellem en 1,1 GHz og en 600 Mhz P3 rimelig mange gang, men her forleden dag hørte jeg at man meget meget nemt kan komme til at knække en AMD CPU når man skifter sætter køler, men jeg har da ikke passet særlig meget på eller været forsigtig, gælder det kun for AMD eller har jeg bare været meget heldig?

Hilsen 35oz
Avatar billede ultradma Nybegynder
09. januar 2002 - 16:11 #1
hmmm.. hvem har sagt det??? det er da noget værre sludder! Det der kan ske ved cpu´s, altså dem med \"ben\", er at de kan knække et ben og derved ik virke. men der ska dog meget til.

Hvis man f.eks snakker om en Athlon cpu´er så ska der rigtig meget til..
Avatar billede ultradma Nybegynder
09. januar 2002 - 16:12 #2
fordi at athlon er en stor spu uden \"ben\" manglede jeg lige at sige ;)
Avatar billede jytteq Nybegynder
09. januar 2002 - 16:22 #3
Du kan altså godt ødelægge en CPU når du monterer en køler hvis der knækker et hjørne af selve chippen.
Nogle kølere er meget stramme især dem beregnet til AMD.
Så væ ligt forsigtig.
Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 16:27 #4
Hmm, og hvem skal man så tro på :)????
Avatar billede jytteq Nybegynder
09. januar 2002 - 16:30 #5
ja det er jo op til dig.
Avatar billede hub Nybegynder
09. januar 2002 - 16:38 #6
Jeg støtter jytteg, baseret på personlig erfaring samt fx www.midtdata.dk  se under kølere og mere info vedr. de enkelte kølere
Avatar billede cyrus2k Nybegynder
09. januar 2002 - 18:57 #7
Det er altså alm. viden at man skal være forsigtig når man sætter en køler på - især på en AMD. Tag det fra en der har prøvet det!
Avatar billede 35oz Nybegynder
09. januar 2002 - 19:05 #8
Okay - så har bare været heldig at den ikke er knækket, jeg fandt også det her her spm. : http://www.eksperten.dk/spm/156454

\"og fint nok, af med køleren i frygt om det kendte KNÆK, men jeg var heldig,\"

Tak for hjælpen :)