Avatar billede jules Nybegynder
09. januar 2002 - 14:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer-problemer

Inernet Explorer har ikke virket de sidste par dage på min pc. Fra det ene øjeblik til det andet kan den udelukkende vise \"siden kan ikke vises\" til samtlig websites. Det er ikke min forbindelse, der er noget galt med, da jeg uden problemer kan bruge netscape.
Jeg har prøvet at geninstallere, men det synes ikke at gøre en forskel.
Avatar billede sungdk Nybegynder
09. januar 2002 - 14:53 #1
Prøv at installere IE 6.0 - kan downloades herfra:
windowsupdate.microsoft.com.

Og måske kan det godt være noget galt med dit netværkskort/forbindelse, da netscape bruger lidt andre protokoller m.m.
Avatar billede pulzar Nybegynder
09. januar 2002 - 14:55 #2
Det er svært at svare på... Hmm,,, det er nok et tilfælde,, severne er gået ned....
Avatar billede summer Mester
09. januar 2002 - 18:23 #3
Velkommen til Eksperten.
Ind imellem fungerer Eplorer altså godt nok. Hvilken version IE kører du med 5.0, 5.5. ?
Kører du win98?
Hvis du vil opdatere IE og OE til 6.0 er den direkte link her, husk at vælge dansk i langues, hvis du vil have det.  http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/ie6/default.asp
Avatar billede jules Nybegynder
09. januar 2002 - 20:35 #4
Det hjælper ikke at installere IE 6.0 - Det virker stadig ikke. Jeg kører win98 og indtil for 3 dage siden har det fungeret fint.
Avatar billede summer Mester
09. januar 2002 - 21:10 #5
Prøv dette, det har klaret en fejl for mange. det er en dos-kommando, som reparerer reg.databasen og da det kun er 3 dage siden fejlen opstod er der gode chancer. - OK!:
Genstart pc mens du holder Ctrl-tasten nede. På den sorte skærm vælger du Kun Kommandoprompt og tast Enter. Her skriver du så SCANREG/RESTORE og taster Enter. Nu har du en blå skærm med en dialogboks med 5 datoer, du vælger en der ligger før dit problem og lad så pc\'en klare resten. Det er helt ufarligt, men skriv/print lige dette inden du går igang.
Avatar billede 247365 Nybegynder
10. januar 2002 - 22:53 #6
Det er meget muligt at din TCP/IP protokol eller specielt WINSOCK skal geninstalleres. Denne winsock er sikkert fejlbehæftet, og så kan man ikke se sider i IE. Såfremt du har NetExpress eller Tele Danmark Bredbånd - så kan du nemt få løst fejlen ved at ringe til support og få dem til at hjælpe med dette. 80808036 eller 80808017. Man skal slette 4 ting i registreringsdatabasen, gøres dette forkert kan din PC ikke starte op måske. Derfor ring.

PS: Det er en dårlig ide at restore med scanreg, det reparere intet - kun ligger et plaster på.

/247365 :-)
Avatar billede summer Mester
10. januar 2002 - 23:23 #7
Nå!
Avatar billede rebus Nybegynder
10. januar 2002 - 23:25 #8
.
Avatar billede summer Mester
10. januar 2002 - 23:34 #9
247365, SCANREG/RESTORE ligger ikke noget \"plaster\" på. Den geninstallerer en fejlfri kopi af reg.basen. Hjælper det ikke kan han prøve med SCANREG/fix i stedet.
Du vil åbenbart hellere begynde at slette i reistreringsdatabasen, end at indsætte ind fejlfri kopi af den.
Mit forslag er uden risiko og har hjulpet utroligt mange med de mest mærkelige problemer
Hvis jeg var jules, ville jeg prøve dette inde 5-dages fristen er overskredet.
247365, hvis jules følger dit forslag, må du være indstillet på at hjælpe ham færdig.
Avatar billede 247365 Nybegynder
10. januar 2002 - 23:44 #10
Summer: Fejlen ligger ikke kun i registreingsdatabsen. Desuden er det kun tilsyneladende at den ligger en fejlfri kopi ind. Hvad der er lavet i mellemtiden kommer blandt andet ikke ind. Det er unødvendigt at gendanne hele regedit når det kun er 4 nøgler der er fejl i. Desuden er der fejl i forskellige dll filer i Windows også, disse repareres ikke og kan slet ikke reperares med nogle kommandoer. Men jov det er rigtigt at andre ting kan hjælpes med scanreg, men langt fra alle. De ting man så får til at virke performer ikke 100%.

Never mind, jeg er ikke kommentator for at diskutere, men for at hjælpe.

/247365 ;-)
Avatar billede summer Mester
11. januar 2002 - 00:30 #11
Ok, det tager få min. mit forslag, men jeg kan godt forstå hvis jules blever forvirret. Jeg er ikke enig med dig, men Ok - du løser så problemet for jules?
Vi er her for at hjælpe hinanden, det er det primære. Hvem der hjælper hvem er ligegyldigt.
Lad den bedste komme til :)