Avatar billede schouborg Nybegynder
23. april 2000 - 23:48 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

problemer med udskrift i formeleditoren (equation)

Når jeg bruger ”Equation” i programmet ”Word 97”, har jeg problemer med brøker, hvis tæller eller nævner består af mere end tre cifre. Jeg kan således ikke skrive f.eks 1/1000 . Der er bare en tom plads, der hvor nævneren skulle være – altså sådan 1/  . Sætter jeg et mellemrum ind midt i ordet, så går det fint Ved understregninger gælder det samme.

Avatar billede driis Nybegynder
24. april 2000 - 01:07 #1
Prøv at geninstallere Word - det hvis det stadig ikke virker er det ikke et problem med Word/Equation Editor. Hvis du har leget med at ændre Equation Editors skrifttyper, kan det give dette problem - så hvis det er aktuelt, bør du prøve at ændre skrifttyperne til defaults'ne. Det gøres ved at starte Equation Editor og vælge Typografi>Définer i menuen. Værdierne der skal være flg:

Tekst:        Times New Roman
Funktion:      Times New Roman
Variabel      Times New Roman
Græske, små:  Symbol
Græske, store: Symbol
Symbol:        Symbol
Matrix-vektor: Times New Roman
Tal:          Times New Roman
Avatar billede frankgrevil Praktikant
24. april 2000 - 07:05 #2
Det er min erfaring, at Equation Editor simpelthen bare ikke vil arbejde sammen med visse printere. Eksempelvis kan man komme ud for, at tegnet længst til højre ikke bliver udskrevet.

En brugbar, men ikke elegant løsning på problemet består i at afslutte vanskelige formler med et kort mellemrum. Prøv dét og meld tilbage!
Avatar billede schouborg Nybegynder
24. april 2000 - 11:59 #3
I forbindelse med udskrivningsproblemer fra nettet, har vi ved at låne en anden printer fundet ud af, at det er vores printer, det er galt med. Tak for udvist interesse til driis og frakgrevil