Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2002 - 12:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl ved brug af mediaplayer 7.1

Jeg får en irriterende fejl når jeg skal afspille nogle avi-filer. Nedenstående fejlmeddelelse dukker op

\"DDHELP forårsagede en ugyldig sidefejl i
modul WINMM.DLL på adressen 0187:bfe13531.\"

Jeg kan afspille dem i real-player, samtidig med jeg kan afspille dem i previewet (højreklik og egenskaber). Jeg har nyeste divx 4.12. Da jeg ikke er ekspert i video, kan det være jeg har overset et codec eller andet.

Filmens har følgende betegnelse:
\"448 x 336, 24 bit, 6360 billeder, 29.970 billeder/sek, 122 KB/sek, DIVXMPG4 V3\"

Jeg bruger windows 98.

Kan i hjælpe ?

Samapa
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 13:53 #1
Geninstaller din mediaplayer!
Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2002 - 15:59 #2
Jeg har prøvet at geninstallerer. Virker ikke !
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 17:24 #3
hvordan kan du afspille avi\'er i Real-Player?..
Anyway prøv en ældre mediaplayer udgave 6.4
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/win32otherx86.asp
Avatar billede samapa Nybegynder
08. januar 2002 - 19:25 #4
Hej Bentn !

RealPlayer kan afspille mange formater af videofiler.

Kan man installere mediaplayer 6.4 uden at afinstallerer 7.1 ?
Avatar billede bentn Nybegynder
08. januar 2002 - 21:01 #5
jo du har ret vedr. realplayer G2 den kan jo godt vise avi\'er men ikke godt syntes jeg,derfor bruger jeg den aldrig til det (nok derfor jeg havde glemt det) kun dens egne filtyper ra/ram..
-anyway,
jeg køre med begge wmp 7.1 og 6.4 kan ikke huske hvad jeg installeret først...mener det var 6.4, men den blev ikke overskrevet da jeg fik 7.1, så mon ikke...jeg mener ikke du kan overskrive en gammel udgave oven på en nyere..det er vist lidt i stil som med browsere, men hæng mig ikke op på det, ellers er det jo bare at ins. wmp7.1 igen, men jeg mener altså godt du kan.
hos mig har jeg nogle været ude for at 6.4 virker hvor 7.1 må opgive, men jeg tænker mere på om du mangler nogle codec eller en Divx3.11Alpha..ect

men er det også ved alm. avi\'er eller kun ved divx\'er at du få denne fejlmeddelelse..? - der kan jo være noget galt med dine divx\'er

Avatar billede samapa Nybegynder
10. januar 2002 - 09:53 #6
Hej Bentn

Det virker med en gammel version af Mediaplayeren. Jeg måtte dog afinstallere wmp7.1 for at installere 6.4. Dette gav en del andre problemer, men nu kører det. Kan du ikke lave et svar så jeg kan give dig point ?

samapa

Avatar billede cablecat Nybegynder
13. januar 2002 - 22:39 #7
du hvade ikke behøvet at afinstallere media player 7,

media player 6.4 ligger her: C:\\Program Files\\Windows Media Player\\mplayer2.exe
Avatar billede samapa Nybegynder
14. januar 2002 - 08:55 #8
Hej Cablecat

Tak for svaret. Bentn kom med et brugbart svar, så han skal have pointene, selvom det nok havde sparet mig for en del problemer, hvis jeg havde vist at wmd 6.4 i forvejen lå på maskinen.

Samapa
Avatar billede bentn Nybegynder
27. januar 2002 - 19:27 #9
sorry..havde helt glemt dette indlæg, behold du bare dine point, glad for at høre det løste dine problemer :)
Avatar billede samapa Nybegynder
29. januar 2002 - 22:05 #10
Tak, men det er jo egentlig ikke spillets regler