Avatar billede dollerup Nybegynder
21. april 2000 - 11:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

background

Jeg ved ikke lige om dette er det rigtige sted at poste mit spørgsmål, but here goes.
På en side har jeg min normale backgrund="xxx.gif", men kan man lade en gif indgå som baggrund øverst på siden, og kun øverst. Har set det blive gjort men hvordan en i h.....??????
Avatar billede prdk Nybegynder
21. april 2000 - 12:27 #1
Lav gif-billedet 2000x2000 pixels stort - med den ønskede baggrundsfarve og placer dit motiv øverst i venstre hjørne ... billedstørrelsen bliver ikke markant større af den grund!
Avatar billede intenz Novice
21. april 2000 - 12:36 #2
Så bliver det jo ikke en baggrund!
Lav en Table.
ex.
<table width="100%">
<tr>
<td background="xxx2.gif>øverste del<td>
</tr>
<tr>
<td backgound="xxx.gif">resten af siden<td>
</tr>
</table>

Brug evt.
<body leftmargin=0 rightmargin=0 topmargin=0 marginwidth="0" marginheight="0">

for at få billedet HELT ud til kanten

- Intenz
Avatar billede intenz Novice
21. april 2000 - 12:37 #3
width="100%" kan ændres til bredden på din side.

- Intenz
Avatar billede intenz Novice
21. april 2000 - 12:49 #4
skriv
<td background="xxx2.gif height="højden af billedet" width="længden af billedet"

for at få hele billedet med.

- Intenz
Avatar billede prdk Nybegynder
21. april 2000 - 12:59 #5
Oukej ... jeg mente:
<body background="baggrund.gif">
hvor baggrund.gif er større end brugerens skærmopløsning.

Vil du ikke kalde det en baggrund intenz?
Avatar billede ramlev Nybegynder
21. april 2000 - 13:01 #6
hmm, kan en :

<body style="background { #ffffff sjover.gif no-repeat fixed top left }">

ikke gøre det ?

det virker vist kun i IE
Avatar billede lazze Nybegynder
21. april 2000 - 14:07 #7
her er den:
<body bgcolor="#ffffff" style="BACKGROUND-IMAGE:
url(grafik/images/bg_forside.gif);
BACKGROUND-REPEAT: no-repeat" topmargin="0" leftmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
Avatar billede intenz Novice
21. april 2000 - 17:36 #8
>prdk
Ok, det er rigtigt, men hvis siden bliver lang (lodret) så vises baggrunden flere gange, og ikke kun én gang! Hvor langt skal billedet så være???

er style="noget" ikke kun en IE kommando? Den vil da ikke virke i Netscape! (jeg ved ikke med den nye version af NN!)

Jeg ville stadig mene at min var den bedste! :)

- Intenz
Avatar billede intenz Novice
21. april 2000 - 17:38 #9
ok, han kunne jo lave billedet 1000000x10000000 pixels, så er han rimelig sikker :)

- Intenz
Avatar billede lazze Nybegynder
22. april 2000 - 08:19 #10
Jeg ville da lave billedet så det passede ind i resten af siden. Så bliver det da kun vist en gang. Du har ret i netscape tingen.
Avatar billede dollerup Nybegynder
22. april 2000 - 17:54 #11
Der er ingen af de svar som folk har givet som er optimale, surt.
Måske har jeg ikke forklaret mig korrekt nok.
Brugen af tables er en mulighed, men det holder ikke i længden.
Billedet er ca 150 pix højt, og på langs passer billedet til siden.
Den ide med at tilpasse billedet så det passer ved alle opløsninger er nok heller ike den bedste, da siden så nok bliver lidt for "tung".

Avatar billede intenz Novice
22. april 2000 - 18:02 #12
Hvorfor virker tables ikke i længden?

- Intenz
Avatar billede intenz Novice
22. april 2000 - 18:04 #13
Jeg vil da mene at tables virker fint!

Prøv evt. at se min side :)
http://igaming.cold-ice.com

Der er meget brug at tables, og forskellige baggrunde, forskellige steder.

- Intenz
Avatar billede alist Nybegynder
29. maj 2000 - 10:18 #14
Hejsa - og undskyld jeg blander mig - men i min søgen efter hjælp fandt jeg denne "tråd".
Har været på intenz's site og set fidusen - eneste problem JEG har er at den site jeg laver vil man have brug for at printe - og når jeg laver en toptable og lægger et "hjørnebillede" ind og resten som et bagg.pic. ligesom left-table bliver navigation og også et "hjørne" og et bagg.pic så ser det rigtig flot ud på skærmen - men men når man printer får man kun det lille hjørne med og ikke bagg.pic og så ser det godt nok sølle ud.
Kan nogen en fidus så man "tvinger" til at printe tabeller PLUS bagg.pic ??

- Anne-Mette