Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:05 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

MS-DOS 8.0

jeg har brug for MS-Dos 8.0 (DANSK). Hvor kan jeg hente det fra?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:07 #1
MS-Dos 8.0 *gg*

Du bliver vist nød til at udlove MEGET mere end 800 point, før Microsoft laver sådan en til dig :o)
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:11 #2
jo... det ska bare være den seneste version af MS-DOS
Avatar billede dar Nybegynder
05. januar 2002 - 23:13 #3
microtec>> Hedder det, der følger med 98 og så noget ikke dos 8.0. Eller er det en 7\'er?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:14 #4
Den seneste DOS version, der blev udsendt som et selvstændigt produkt var DOS 6.2 (nyere har været en del af Windows).

Den er beskyttet af Copyright, så den kan IKKE downloades gratis nogen steder.
Er der nogen, der giver et link er det er brud på Ekspertens reglsæt om prirat-software :o(
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:16 #5
dar >> I folke-munde er det DOS 7.0 der følger med Win-9x og DOS 8.0 der følger med Win-ME.

Som sagt er den sidste DOS, der er udgivet som selvstændig produkt DOS 6.2
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. januar 2002 - 23:16 #6
Du kan downloade den engelske version her:
http://www.powerload.fsnet.co.uk/bootdisk.htm

Du skulle kunne \"fordanske\" den ved at ændre parametrene i autoexec.bat og config.sys. Disse parametre skal ændres:

keyb dk
mode con codepage select = 850

Du kan evt. også bare lave en bootdisk på en dansk Windows ME maskine. Det var måske det nemmeste.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:18 #7
tonnybrandt >> Forkert, det er kun en boot-diskette, ikke en komplet DOS.
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:19 #8
hva ska jeg så bruge bootdisken til? kan jeg installere MS-Dos fra disketten eller hvad?
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:21 #9
orchid >> Nej, det kan du netop IKKE.
MS-DOS er beskyttet af Copyright og kan IKKE downloades gratis (lovligt).
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:23 #10
ja jeg er ligeglad med loven lige nu! så lad være med at lege politimand for mig!
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:24 #11
orchid >> Skal vi så have den igen :o(

Eksperten kan ikke eksistere, hvis den bruges til udveksling af ulovlig software.
Køb dit eget software, eller find et andet sted at lede efter det.
Avatar billede dar Nybegynder
05. januar 2002 - 23:24 #12
orchid>> Du kan under alle omstændigheder ikke få een eneste version af microsofts dos for point! Hvis du vil have fat i ms-dos skal du have tegnebogen frem, med mindre du finder en der vil af med det gratis (ikke kopieret!). I alle andre fald vil det være dybt ulovligt...
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:26 #13
det er godt lille pus! hva mon kære eksperten måtte stille op hvis der ik var sådan nogen som dig! ASSHOLE...
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2002 - 23:30 #14
anmeldt.
orchid man skal overholde de regler der er, og istedet for at reagere negativt, så smut et andet sted hen, og afreager overfor de regler du ikke vil overholde her.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:30 #15
... så ville Eksperten snart blive lukket, men det kan du nok ikke forstå.

orchid er anmeldt.
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:30 #16
jeg vil gerne finde min tegnebog frem hvis jeg vidste HVOR man ku\' købe MS-DOS. men ved i hva? FUCK JER! det er skræmmende at se hvor SVANS mange af vore landsmænd er!

jeg har en computer som er FUCKED og kan ik\' starte medmindre jeg installere den nyeste MS-DOS. jeg har over 20 gb data, som jeg næppe vil gå glip af. jeg sq nok ha\' slettet den skide DOS program bagefter... men fuck det hele. det er sateneme også sidste gang jeg forsøger at få hjælp af sådan nogen nørder som jer.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. januar 2002 - 23:31 #17
Jeg kan af gode grunde ikke give en link til en msdos 8.0, da den ikke findes.
Den komplette version er bootdisken, samt alle de filer der findes i c:\\windows\\command biblioteket på en windows me. Faktisk bør real mode patchen til windows me også med for at den læser og udfører alle linier i autoexec.bat og config.sys.
http://www.geocities.com/mfd4life_2000/

Teoretisk mener jeg at den måde du kommer tættest på en \"MSDOS 8.0\" installation er følgende metode:
Installer en dansk windows me.
Kør ovenstående real mode patch.
Ret i msdos.sys, så linien bootgui=1 bliver til bootgui=0
Den skulle nu starte i ren dos.
Hvis den gør dette, kør da følgende kommandoer:
ren c:\\windows c:\\windows.bak
copy c:\\windows.bak\\command\\*.* c:\\windows\\command\\*.*

test om den stadig virker. Hvis den gør, så slet alle biblioteker på hardisken bortset fra c:\\windows

Husk lige at ovenstående er ren teori. Jeg har ikke testet det.

(forresten er pointene alt for høje i dette spørgsmål)
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:32 #18
uuuuuhhhhaaa... jeg er MEGET bange! politi står og banker på min dør! FUCK OFF...
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2002 - 23:33 #19
såhh.. siden du kan være onlime så smid din harddisk over på en anden PC (evt. en vens)

hvorfor kan du ikke installere/redde uden nyeste MS-DOS??

under 10 sek på google og jeg havde:
www.edboen.dk/salg.htm+MS-DOS+k%C3%B8b&hl=da&ie=utf-8" target="_blank">http://www.google.com/search?q=cache:2XjoZeC8z98C:www.edboen.dk/salg.htm+MS-DOS+k%C3%B8b&hl=da&ie=utf-8
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. januar 2002 - 23:33 #20
Rolig, orchid. Prøv lige at forklare dit problem. Det kan være der findes andre metoder at trække dataene på.
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:33 #21
jeg siger tak til tonny for at du gad bruge tid på mit spm... du får de 800. (selvom det ik virker!)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:34 #22
tonnybrandt >> Rigtig, det med \"MSDOS 8.0\" er ikke en rigtig version.
Får du ikke problemer med det Danske keyboard med det link du gav.

<SNIP>
Each Boot Disk contains the following ~ IO.SYS, MSDOS.SYS, COMMAND.COM, FDISK.EXE, FORMAT.COM and SYS.COM
</SNIP>

Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:38 #23
det er et langt historie... der er en gammel maskine som jeg købt webcam til. der var selvfølgelig ingen USB port, så sådan en fik jeg også fat i. jeg har en win95 CD som hedder DANW95B-USB og derind er der en installation fil for USB porte... det lykkedes at installere USB porten, men efter genstart, gik computeren i stå og der stod at vmm32.vxd var blevet slettet. Med nød og næppe fik jeg kopieret sådan en fil i system mappen under windows. men nu siger den at MS-DOS skal opgraderes til version 8.0 ellers vil windows ikke starte... det var så det!
Avatar billede annikadk Nybegynder
05. januar 2002 - 23:40 #24
installer windows oveni så..
du behøver jo ikke formattere for at få windows op..
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:44 #25
orchid >> Det lyder som om du har fået blandet Windows versionerne godt og grundigt. Du har Win-95 på din PC, men MS-DOS 8.0 er en del af Windows ME.
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:45 #26
jeg har to cpmutere... den anden er jo gået i stå og har brug for MS-DOS 8.0 for at komme videre... den som jeg sidder ved lige nu er en anden en. med win ME
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:46 #27
tonnybrandt >> Det var en ordentlig bunke point du fik dig der ;o)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. januar 2002 - 23:48 #28
Windows95 er ikke god til USB, heller ikke den version du har, selvom det står på den.
Jeg vil anbefale dig at forsøge at opgradere maskinen til windows 98. Dette vil tage hånd om dit problem med msdos 8.0, som blot er en fejlmeddelelse, der antyder at en enkelt fil, du har kopieret ind er en forkert version og derfor ikke kan køres.
Prøv evt. dette for at finde ud af hvilken fil det drejer sig om:
Når \"starter windows 95\" vises, tryk da F8 og vælg trinvis bekræftelse (eller noget i den stil).
Tryk J til alle og læg mærke til hvilken fil den brokker sig ved.

Skriv her hvilken fil det drejer sig om i vi kan finde den til dig eller sende den til dig.

microtec: Jo du har ret, jeg havde ikke set at bootdisken var så \"skrabet\". Troede at der var keyb og mode med på disken.
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:48 #29
Hvis den beder om \"MS-DOS 8.0\" beder den faktisk om at du opdaterer til Windows ME.
Har du hente vmm32.vxd, der manglede på din Win-95 PC, fra din Win-ME PC?
Det er uklogt at blande filer fra forskellige versioner af Windows.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. januar 2002 - 23:49 #30
Hvodan giver jeg ham nogle af pointene tilbage. Det er alt for mange på en gang. :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
05. januar 2002 - 23:50 #31
... enig med tonnybrandt; Win-95 er ikke egnet til USB. Det skal helst være en Win-98, og endda Win-98 SE, for at der ikke skal laves alle mulige krumspring. Det var den første version med understøttelse af USB.
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:56 #32
det med win98 havde jeg selv tænkt på! men det har været UMULIGT at installere win98 på den maskine. det er en k6 233 MHz og jeg har nemlig hørt at lige den type har haft problemer med 98\'eren. det er sådan at installationen går i stå når den ska finde computerens hardware! (har prøvet at pille det hele ud. men det hjalp ik). jeg har også prøvet at tage harddisken ud og har installeret win98 færdig fra en anden computer, men stadigvæk kommer der en blå skærm med meddelelsen \"en alvorlig undtagelse og blablabla.\"
Avatar billede orchid Nybegynder
05. januar 2002 - 23:58 #33
altså jeg fik win98 installeret på hardisken fra en anden computer. men når jeg monterede HD\'en i den gamle k6, opstod det samme problem igen.
Avatar billede microtec Nybegynder
06. januar 2002 - 00:08 #34
Jeg kører selv WIN-98 SE på netop en k6 233MHz, så det kan sagtens lade sig gører.
Det er den mest stabile Windows jeg har haft på min K6.
Avatar billede orchid Nybegynder
06. januar 2002 - 00:10 #35
hvorfor kan jeg så ikke installere den? hvis du kan gør det vil jeg endda betale dig for det! og det er ik points vi taler om her! jeg har prøvet mindst 10 gange...
Avatar billede dar Nybegynder
06. januar 2002 - 00:11 #36
orchid>> Ja, hvad fanden måtte eksperten stille op uden mig? Den kunne formentlig godt leve uden, ville måske blive bedre, da den i forvejen er ved at kvæles i sin egen succes. For med 35000 brugere og 2-3(?) administratore, er der en del at lave, for \"at opretholde lov og orden\". Men jeg tror såmen også at den kunne leve uden dig :) Jeg har trods alt aldrig skældt ud på een eneste bruger uden en grund!
Avatar billede orchid Nybegynder
06. januar 2002 - 00:13 #37
dar>> det er flot...
Avatar billede dar Nybegynder
06. januar 2002 - 00:17 #38
orchid>> Nu begynder dette at blive lamt...
Avatar billede dar Nybegynder
06. januar 2002 - 00:18 #39
orchid>> Må jeg spørge, hvad du finder så offensivt i, at jeg skriver i et ganske stille og roligt sprog, at du ikke kan downloade ms-dos? Jeg fatter det ikke!
Avatar billede orchid Nybegynder
06. januar 2002 - 00:24 #40
det er lige gyldigt lige nu! jeg ka ik bruge det lort alligevel. jeg venter bare på et svar fra tonnybrandt...
Avatar billede orchid Nybegynder
06. januar 2002 - 00:27 #41
dar>>
men jeg synes bare at mit liv vil være total kedeligt hvis det hele sku være efter love og regler... men nu er vi heller ik så ens! så... og tro mig, eksperten vil ik blive lukket bare fordi en af jer giver mig et link til MS-DOS!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. januar 2002 - 01:29 #42
Oops, var ikke klar over at du ventede på svar fra mig, men her er hvad jeg ville gøre i din situation:
Hvis vi er enige om at problemet er at du har kopieret vmm32.vxd fra ME maskinen over på windows 95 maskinen så prøv følgende:

Når \"starter windows 95\" vises, tryk da F8 og vælg Kun kommandoprompt til fejlsikret tilstand.
Kør denne kommando
del c:\\windows\\system\\vmm32.vxd

Så er det at det begynder at blive \"tåget\". vmm32.vxd er egentligt en \"samlingsfil\", der består af flere andre vxd filer. Disse ligger såvidt jeg husker i c:\\windows\\system\\iosubsys. Det \"tågede\" består i at jeg fandt en side, hvor der står at windows 95 rent faktisk godt kan starte uden vmm32.vxd, såfremt de rigtige filer er tilstede og registreringsdatabasen har de rigtige settings.
http://www.infinisource.com/techfiles/vmm32.html

Jeg ville prøve at genstarte computeren efter at have slettet vmm32.vxd, for at se hvad der sker.

Hvis den ikke vil starte, (og det vil den sikkert ikke) så har du nu flere muligheder:

1. prøv at køre windows 95 ind igen oveni den gamle installation. Altså i c:\\windows. Hvis den brokker sig over at der allerede er installeret et operativ system på computeren, kør da denne kommando i dos:(Når \"starter windows 95\" vises, tryk da F8 og vælg Kun kommandoprompt til fejlsikret tilstand.)
ren c:\\windows\\win.com c:\\windows\\win.bak
Herefter får du lov til at installere alligevel og du mister ikke nogen programmer.

2. Hvis du er ligeglad med at miste programmerne, altså du skal geninstallere alle de programmer du har, gør da dette:
Når \"starter windows 95\" vises, tryk da F8 og vælg Kun kommandoprompt til fejlsikret tilstand.
kør denne kommando:
ren c:\\windows c:\\windows.bak
geninstaller windows 95. Også her skal du installere i c:\\windows.
Denne metode er ihvertfald teoretisk den bedste idet windows installationen er tvunget til at genskabe vmm32.vxd filen, da filen ikke findes og der ikke findes noget iosubsys directory. Faktisk svarer det til det der kaldes en ren installation, bortset fra at harddisken godt kan være fragmenteret.

3. Opgrader til windows me.

Jeg ville prøve tingene i den rækkefølge som de er nummereret.
Håber det lykkes for dig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. januar 2002 - 01:56 #43
orchid, du skriver:
men jeg synes bare at mit liv vil være total kedeligt hvis det hele sku være efter love og regler... men nu er vi heller ik så ens! så... og tro mig, eksperten vil ik blive lukket bare fordi en af jer giver mig et link til MS-DOS!

Resultatet ville være at du ville blive smidt ud, men også ham der gav linket ville blive smidt ud. Derfor er der ingen, der vil give dig et sådant link. I dette tilfælde er det også ligegyldigt, da linket slet ikke eksisterer. :-)
Spøg tilside. Eksperten.dk giver ikke links til piratkopieret software eller andre steder hvor ophavsretten til software kunne blive krænket. Derfor er debatten i dette spørgsmål ophedet og meningerne stærke. Hvis du ikke vidste det, så ved du det nu.
Avatar billede peter_admin Nybegynder
09. januar 2002 - 09:32 #44
Brugeren orchid er slettet - admin