Avatar billede coet Nybegynder
04. januar 2002 - 17:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

scanne sig selv????

Er der ikke et program hvor man kan scanne sig selv ind, og manuller med sig selv og måske putte figuren ind i spil eller lave en tegne film eller sådan noget?
hilsen +coet...©
Avatar billede zerohero Nybegynder
04. januar 2002 - 21:42 #1
Hø hø... du skal jo have en 3D Scanner for at kunne gøre det! og de fandme ret dyre skulle jeg hilse at sige. Men hvis du vil bruge det til et spil skal figuren jo ikke indeholde så mange polygoner så hvorfor ikke bare modellere dig selv i et 3D Applikation som LightWave, Maya, 3D Studio Max, Soft Image, True Space, Animation Master, Blender, Strata Pro, (Poser \"måske\") eller en af de andre utrolige fede 3D programmer...

Hvis du absolut vil have et \"kopi\" af dig selv ved jeg at der findes et program (tror nok det er et stand alone applikation - ellers kan du få den som plug-in udgave til 3D Studio Max) der kan simulere 3D figure fra foto\'s meeennn....

ZeroHero
Avatar billede blad3 Nybegynder
05. januar 2002 - 20:40 #2
du kan jo osse prøve at tag et billede af selv med webcam ;]
ej.. ville nok ha svart det samme som ZeroHero
Avatar billede geek Nybegynder
06. januar 2002 - 16:48 #3
Ellers plejer der tit til de store IT messer, at være folk som demonstrere deres 3d scanner, hvor man så kan blive scannet ind. koster vist omkring 1000 kr pr. time, men mener ikke det tager en hel time at blive scannet ind.
Avatar billede geek Nybegynder
06. januar 2002 - 16:49 #4
Men hvis du ikke vil betale det, er det smarteste helt klart (som zerohero skriver) at modelere en figur i et 3d prg. og derefter tage nogle billeder af dig selv med et webcam (som blad3 skriver) og derefter bruge disse billeder som texture til din model...
Avatar billede zerohero Nybegynder
06. januar 2002 - 19:18 #5
Her et link til et program der kan konverter fotos til 3D objekter - som jeg tidligere hara beskrevet. På siden kan finde en Demo version, så du ikke køber katten i sækken :)

http://www.creativepro.com/software/home/1207.html

PS: applikationen er et stand-alone version - så du er ikke afhængig af at have et andre 3D applikationer!

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. januar 2002 - 11:07 #6
Hej igen Coet...

Her er to fede links der måske kan hjlæpe dig på vej...

Denne link indeholder applikationer du skal betale for (kommercielle programmer)...

http://www.povray.org/links/3D_Programs/Modelling_Programs/

Denne link indeholder gratis applikationer...
http://www.povray.org/links/3D_Programs/Commercial_3D_Programs/

På begge links kan du finde programmer der kan konventere 2D billeder til 3D mesh...

ZeroHero
Avatar billede klasker Nybegynder
16. januar 2002 - 21:25 #7
Prøv at demoen af \'Face Factory\' fra
http://www.facefactory.com .
Den er ikke særlig nyttig, men sjov at lege med.
Avatar billede zerohero Nybegynder
27. februar 2002 - 15:42 #8
coet>> har du fundet en passende løsning? Jeg tvivler på at der vil flere indslag til dette spørgsmål, så måske var det på tide at lukke! :-)