Avatar billede drone Nybegynder
03. januar 2002 - 00:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

VNC virker ikke på router maskine

Er der nogen der har et godt bud på hvorfor, jeg ikke kan få vnc til at virke på den boks jeg bruger som router? Maskinen kører win2k, apache, mercury og winproxy. Dette kører helt uden problemer. Men jeg kan simpelthen ikke få vnc til at virke. Jeg tænkte at det måske kunne værre winproxy der var synderen, så den stoppede jeg. Men jeg kan stadigvæk ikke få vnc-adgang via lan. Jeg har ingen problemer med lan\'et iøvrigt. Alle kan se alle, og de øvrige maskiner kan vnc på kryds og tværs.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. januar 2002 - 00:23 #1
Er dit pakkefilter i Win2k aktiveret???
Avatar billede drone Nybegynder
03. januar 2002 - 00:26 #2
Det var dog et spændendespørgsmål. Hvordan afgører jeg det ? Jeg mener dog ikke at have sat denne maskine anderledes op end en anden win2k maskine, hvor tingen virker.
Avatar billede grinderslev Praktikant
03. januar 2002 - 00:36 #3
Kik under indstillinger for LAN forbindelse
Faneblad advanceret...
Avatar billede bfjmnemonic Nybegynder
03. januar 2002 - 19:21 #4
Prøv lige at give den en netstat -na | find \"5900\" i en kommando prompt, så kan du se om porten overhoved er åben for forbindelser.

Har du prøver at accesse den via en browser

http://<din.ip.adresse.på.serveren>:5800

Får du password prompten op ? Hvis du gør er der forbindelse.. (Det er ikke for at patronise dig, det er bare fordi du ikke fortæller så meget om hvad der sker)
Avatar billede drone Nybegynder
04. januar 2002 - 13:03 #5
Jeg får password prompten.
Jeg indtaster passwordet.
connection closed.
Hvis jeg prøver via browser, får jeg et gråt billede, uden mulighed for indtastning af noget som helst. Det ser nærmest ud som om den kommer halvvejs med at præsentere indlogningssiden.

Netstat må jeg prøve når jeg kommer i nærheden af maskinen.
Avatar billede drone Nybegynder
06. januar 2002 - 04:10 #6
netstat -na | find \"5900\"
giver:
TCP    0.0.0.0:5900          0.0.0.0:0              LISTENING
Avatar billede drone Nybegynder
06. januar 2002 - 15:29 #7
Jeg har fundet og løst fejlen.
VNC vil ikke arbejde sammen med win2k default skærmdriver.
Avatar billede drone Nybegynder
06. januar 2002 - 15:30 #8
Lidt til dig bfjmnemonic, som tak for forsøget.