Avatar billede webster Nybegynder
17. april 2000 - 13:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brede på tegn

Nogen der har en idé til hvordan man kan få oplyst breden af et tegn, når font og skriftstørrelse osv. er sat? Jeg skal bruge det til at finde ud af om en tekststreng fylder mere i breden end en angiven brede. (Jeg er ved at lave en udbygget-textbox control fra grunden). Nogen der har en idé til hvordan man ellers kunne gøre det.
Avatar billede nerøs Nybegynder
17. april 2000 - 20:34 #1
Du må kunne bruge Textwidth metoden,der gælder for for en form eller en usercontrol.
VH Søren
Avatar billede soldier007 Nybegynder
18. april 2000 - 12:19 #2
EX:
Me.TextWidth("A")
Du kan også finde højden på den måde:
MsgBox Me.TextHeight("A")

Oggg du kan altså sagtens havde hele sætninger isedet for et "A" .. hehe