Avatar billede wulle Nybegynder
02. januar 2002 - 09:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opstartsmystik

En nyinst. 98 skriver under opstarten på et tidspunkt C:\\
efter en uge til 14 dage i brug sådan
C:\\
Min har nu kørt i et år og jeg har \"beskeden\" 6 gange under hinanden. Jeg har været alle for mig relevante steder for at se om en linie skulle stå 2 gange eller hva`. Jeg er efterhånden ved at revne af nysgerrighed så jeg giver 60 stærke fo den.
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. januar 2002 - 09:39 #1
Kunne være extra linier i din aotuexec.bat, efter du har installeret flere forskellige hardwares...

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. januar 2002 - 09:39 #2
Vis evt. din autoexec.bat, hvis du ikke ved hvad den gør...

/J
Avatar billede hobbez Nybegynder
02. januar 2002 - 09:57 #3
Mit gæt er også på autoexec.bat - check den.

/Rob
Avatar billede summer Mester
02. januar 2002 - 10:20 #4
Prøv dette:
Start pc op med Ctrl nede> Vælg Kun Kommandoprompt> Skriv SCANREG/FIX >Genstart når prg. er færdigt. Hjælper dette ikke, så gør det samme igen, men indsæt SCANREG/RESTORE og vælg en dato før dit problem, eller den der er ældst.
Avatar billede wulle Nybegynder
02. januar 2002 - 14:13 #5
Jeg kan se i min post at jeg har fået mindst 4 svar men de optræder ikke når jeg går på eksperten.wulle
Avatar billede jones_net Nybegynder
02. januar 2002 - 14:27 #6
Her er dine posts:

---------------------------
Svar fra jones_net
02/01 2002 09:39:20    Kunne være extra linier i din aotuexec.bat, efter du har installeret flere forskellige hardwares...

/J

-------------------------------
  Kommentar fra jones_net
02/01 2002 09:39:45    Vis evt. din autoexec.bat, hvis du ikke ved hvad den gør...

/J

-------------------------------
  Kommentar fra hobbez
02/01 2002 09:57:33    Mit gæt er også på autoexec.bat - check den.

/Rob

-------------------------------
  Svar fra summer
02/01 2002 10:20:14    Prøv dette:
Start pc op med Ctrl nede> Vælg Kun Kommandoprompt> Skriv SCANREG/FIX >Genstart når prg. er færdigt. Hjælper dette ikke, så gør det samme igen, men indsæt SCANREG/RESTORE og vælg en dato før dit problem, eller den der er ældst.

Hvis Summer skal have point, skal han selv lige lave et svar...

/J
Avatar billede summer Mester
02. januar 2002 - 14:29 #7
Der har været problemer på Eksperten et stykke tid, men den skulle \"humpe\" afsted nu!

Avatar billede jones_net Nybegynder
02. januar 2002 - 14:36 #8
je, hurtigt går det sq ikke, men det er sikkert på grund af tøvejret...

/J
Avatar billede summer Mester
02. januar 2002 - 17:21 #9
Nej de er ved at lave en ny udgave af Eksperten, derfor så langsom lige nu.
Avatar billede wulle Nybegynder
02. januar 2002 - 21:32 #10
Nu virker eksperten igen. Mange tak for jeres interesse drenge. Alle jeres ideer er prøvet her inden jeg klagede min nød. Bortset fra den med scanreg. Fejlen har jo været her så længe at den naturlivis optræder i alle 5 sysbackup. Jeg har netop tømt autoexec og config for indhold så der står absolut intet. Efter næste opstart er der tilføjet 2 linier i autoexec ---- SELVOM jeg skrivebeskytter den. Mystikken breder sig. De 2 linier har noget med lydkortet at gøre. Og må med beklagelse men uden overraskelse konstantere at nu har jeg C:\\ under hinanden SYV GANGE. WULLE
Avatar billede jones_net Nybegynder
03. januar 2002 - 08:22 #11
Damn, beats me:-(

/J
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
05. januar 2002 - 15:40 #12
Hvad har du der starter op? check det. Hver linie plejer at være et program der starter.
Avatar billede wulle Nybegynder
06. januar 2002 - 06:19 #13
Hej Jørgensen.
Jeg har under MSCONFIG\\START fjernet alle krydserne så ingenting starter. Hjælper ikke. Til gengæld bliver det ikke værre hvis jeg markerer alle - så hele molevitten starter. Jeg har prøvet at starte op uden autoexec.bat og config.sys. Hjælper ikke. Men hvis jeg EDITERER de 2 sidstnævnte tomme så har jeg C:\\ 7 gange. Ellers er antallet 6. Men alligevel tak for forsøget. Jeg har nu indstillet mig på at leve med det. Det er jo ikke noget alvorligt. Men nysgerrig det er jeg. Wulle.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
06. januar 2002 - 22:05 #14
autoec og config er også hovedsagelig til dosrelaterede programmer. Så vidt jeg husker er det win.ini og en mere der faktisk rummer din windows start. Prøv evt med en bootlog og se om du bliver klogere (ikke sikkert - den er kompliceret at læse)
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:10 #15
Luk please!
Avatar billede wulle Nybegynder
18. juli 2008 - 08:29 #16
lukkes