Avatar billede triumfthye Nybegynder
01. januar 2002 - 13:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spilleenheder under XP

Jeg kører XP. Mit problem er at mine racer-simulatorer kun vil opfatte én akse fra pedalerne - nemlig min speeder - og altså ikke opfanger opdelingen imellem speeder og bremse (SideWinder F.F.Wheel). Min bremsepedal vil således ikke virke (nul respons)...Og simulatorerne bremser/bakker når jeg slipper gaspedalen! XP-spilleenheder/egenskaber viser at begge pedaler virker. (Bremse vises i et særligt felt - så speeder og bremse udgør altså hvér sin akse, i stedet for at dele én akse). MEN jeg kan ikke installere Sidewinder Software\'en under XP (hvor jeg kan lave instillinger)... Hvad gør jeg for at få simulatorerne til at indstille bremsepedel og gaspedal (hver sin effekt/samme akse) når simulatorprogrammerne ikke åber mulighed for (avancerede) manuelle konfigurationer? (Simulatorer som \"Grand Prix 3\", \"Need for Speed\" m.m.) Findes der alternativt software?
Hilsen TriumfThye
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
02. januar 2002 - 01:12 #1
Hejsa.
Ja jeg har ikke løsningen på dit problem, men jeg kan kun tilføje at jeg også har problemer med mit Gravis gamepad Pro under XP. Gravis har dog lavet en beta opdatering af softwaret man kan hente fra deres hjemmeside. Den er, som de også gøre opmærksom på, bare ikke godkendt endnu med windows mærket, hvorfor de ikke vil tage ansvar for evt. skader på din computer.
Jeg har ikke prøvet at installere den. Venter i stedet på en godkendt version.

Mvh.
Michael
Avatar billede blaster2055 Nybegynder
09. januar 2002 - 13:38 #2
Hejsa
Er der ikke noget med man kan sætte i winxp at den skal dele akse?? det kan jeg med mit Logitech Formula...

Mch
Avatar billede triumfthye Nybegynder
13. maj 2003 - 11:26 #3
Jeg lodede ledningerne om for pedalerne!