Avatar billede 35oz Nybegynder
30. december 2001 - 20:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Haddisk

Hej

Jeg har en Compaq Presario 7598 : http://compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/classics/7598.asp .
Hvor stor en harddisk tror i jeg kan putte i den? Jeg ved ikke hvad motherboardet hedder og det er næsten umuligt at finde ud af?
Avatar billede 35oz Nybegynder
30. december 2001 - 20:05 #1
Det der spørgsmåls-tegn til sidst skulle ikke have værer der!
Avatar billede coool.dk Nybegynder
30. december 2001 - 20:19 #2
Hmmm Så stor du vil (Tror jeg...) Spørg i en PC butik...
Avatar billede coool.dk Nybegynder
30. december 2001 - 20:19 #3
Skulle være et svar...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. december 2001 - 20:31 #4
Du kan finde ud af hvad motherboardet hedder ved at downloade SiSoft Sandra ...
Avatar billede 35oz Nybegynder
30. december 2001 - 20:32 #5
Torbenmelander : Nej, Sisoft Sandra kan ikke fortælle mig det...! - som sagt det er næsten umuligt at finde ud af det da det er en Compaq!
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
30. december 2001 - 20:36 #6
ok, beklager at du har købt en compaq :-)

Men som coool.dk sagde kan du nok sætte en lige så stor harddisk i som du har lyst til (i hvert fald af dem der er på markedet nu) ... noget andet er styresystemet ...

Windows 98 har vist problemer med større harddiske ... men 2000/XP klarer dem fint ...
Avatar billede mufle Nybegynder
30. december 2001 - 20:38 #7
Compaq kan være noget forfærdeligt noget at opgradere på - de ligner bare ikke andre computere.
I usa sælges 7598\'eren også med en 40gb hdd, så du burde i hvert fald være over 32 gb grænsen.
ftp://ftp.compaq.com/pub/supportinformation/techpubs/qrg/presario7500.pdf

Ellers prøv at spørge dem: http://www.compaq.dk/support/ask/askpresario/

Mufle...
Avatar billede 35oz Nybegynder
30. december 2001 - 20:45 #8
det er Win 98 SE
Avatar billede zhark Nybegynder
30. december 2001 - 21:26 #9
Din Compaq er \"født\" med 13GB Hdd, jeg er MEGET sikker på den uden upgrade af bios vil kunne kære op til 30GB, der over opstår der ofte problemer med lidt ældre mobo.
Avatar billede 35oz Nybegynder
30. december 2001 - 22:20 #10
Zhark : Jeg har den nyeste BIOS hvor stor en HDD tror du så jeg kan have i min PC?
Avatar billede zhark Nybegynder
30. december 2001 - 22:36 #11
Et godt spm. jeg skrev 30GB fordi det meget ofte er den grænse rigtig mange (lidt ældre mobo) har - uden problemer!
Og de evt. problemer kan så OFTE løses med nyere bios, men jeg bliver dig svar skyldig lige nu, i hvert fald. Kan måske finde noget konkret senere.
Avatar billede zhark Nybegynder
30. december 2001 - 23:01 #12
Hvis du påtænker en større (end 30GB) synes jeg du skal ringe ringe til 70120010
Jeg føler mig på sikker grund ved 30GB, at jeg så tror den sagtens kan klare 60GB er kun på de øvrige spec. som PIII osv...
Avatar billede jankoman Nybegynder
01. januar 2002 - 03:04 #13
Mange hd-fabrikanter har et lille program, en tillægsbios der kan hjælpe din pc med at finde ud af det. Disse programmer følger ofte med eller kan downloades på fabrikanternes hjemmesider.
Mvh Janko
Avatar billede zhark Nybegynder
01. januar 2002 - 03:11 #14
Jeg vil også sige det på en lidt anden måde: Jeg tror også du kan gå over 30GB og - ja så var det med 60 bare et eks. for så kan du selvfølgelig vælge 80/100 osv.
Avatar billede mufle Nybegynder
01. januar 2002 - 04:12 #15
>> zhark  Ikke for noget, men jeg forstår ikke din henvisning til \"60gb med PIII\"???

>> 35oz  Der er en grænse i lidt ældre bios på 32gb, og en grænse længere oppe...kan ikke helt huske hvor, men vel 70 - 90 gb.
Køber du en disk din bios ikke kan håndtere, kan du køre med en diskmanager, som mig bekendt (har aldrig kørt med det selv, men set det) kører så du ikke mærker det - du henter den bare fra deres hjemmeside.

I og med Compaq sælger din version i både 13 og 40gb udgave i usa, ville jeg ikke være bekymret for fx. 40gb hdd. Men jeg ville samtidig bruge de muligheder jeg havde, i form af at spørge Compaq selv. De er måske ikke meget for at svare på produkter de ikke selv sælger, men det kan lade sig gøre - har selv gjort det da jeg ville ha\' en brænder til at køre i en compaq.

Mufle....
Avatar billede zhark Nybegynder
01. januar 2002 - 04:41 #16
mufle> Vi er enige, jeg har også skrevet tlf. nr. og har set på div. links (bl.a 40GB) - tilbage står det du selv har skrevet tidligere: Compag er... hold op hvor jeg ofte har været frustret over hvad man kan finde om Compag. Model 7598 sådan er den FØDT og - eet år efter er man fuldstændig henvist til compag egne teknikere service, de vil helst se både CPR nr. dåbsattest og naturligvis serial nr.
Burde have holdt mig fra dette spm. jeg får myrekryb af navnet Compag. Kan ikke finde en brøkdel af de oplysninge man kan finde om ALLE andre PCer, så den burde på forbrænderen (:
Noget seriøst: Kan den tage 13GB så kan den sku\' tage stort set alt!
Avatar billede sinom Nybegynder
02. januar 2002 - 02:20 #17
Jeg har personligt sat en 40gbhd i netop sådan en maskine og den køre fint i dag :o)
Avatar billede 35oz Nybegynder
05. januar 2002 - 18:55 #18
Zhark får pointsene da han havde ret i at den kan tage 60 GB HDD. Jeg har sendt en Email til Compaq og fik svaret \"60 GB\".

Tak for hjælpen :)