Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. december 2001 - 08:15 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Ghost har ført problemer med sig vedr. netværk t. W2K srv.

Wk2 srv. har flere klienter.
klinterne kører med fast IP.
Logon til W2K srv. virker fint.

Problem:

Jeg har ghostet en maskine og har kørt det over på anden (næsten identisk maskine). Så to pc´er kører nu med det image.

Den ene maskine virker fint, men den anden kan ikke komme ind på domænet(også selvom den anden er tændt/slukket)!
Logon skærmen hænger (kun den ene) og kommer med fejl omk. \"kan ikke finde DC\" (mener jeg).
Logger jeg ind på \"local\" virker det fint.

Løsning indtil nu:
Tager jeg netstikket ud og logger ind (venter 2 sek.) og sætter netstikket i virker det fint!

Det er ret underligt, og jeg har prøvet mange ting, men jeg har endnu fundet en løsning.

Jeg har tidligere ghostet maskiner på andre domains uden dette problem, så jeg er lidt på bar bund.

Har prøvet de fleste \"naturlige\" løsninger såsom afinstallerer Netkort -> inst. netkort..  osv. osv.

Kort: HJÆLP!
Avatar billede nopper Praktikant
29. december 2001 - 08:39 #1
Logon oplysningerne på den ghostede maskine er ikke iorden i henhold til oplysningerne på serveren.Prøv at tvinge den i domainet, når du har startet lokalt.
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
29. december 2001 - 09:21 #2
jeg kender problemet fra NT-maskiner. Det viser sig at det ofte giver store problemer med GHOST og logon-server på nogle computere - hvorfor er der vist ingen der rigtigt ved...

Men det skulle vist hjælpe at ændre computerens netværksnavn i registreringsdatabasen - alle steder...
Ydermere kan der være store problemer hvis maskinen er installeret med web-server - så er der vist ingen udvej, end en reinstallation på ny...
Avatar billede nopper Praktikant
29. december 2001 - 09:36 #3
Jeg har endnu ikke haft problemer med ghost,jeg bruger ghost på samtlige maskiner ca 200, så det svar er ikke i overensstemmelse med sandheden,men man skal huske at maskinerne skal være ens.Her tænker jeg på bundkort cpu type m. m.
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
29. december 2001 - 10:02 #4
ja, det er netop det mærkelige ved det hele - ude på min skole (OTG) opstår de samme problemer med enkelte NT-maskiner.. Bl.a. en web-server og en enkelt arbejdsstaion. Jeg aner ikke hvorfor, men det skulle kunne redes ved at give maskinen et ukendt navn for domain-controlleren - håber det virker - det gør det nemlig på NTr
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 10:09 #5
Det, der er MEGET væsentligt er, at chip-sættet er ens. Har du tjekket det? Det er godt nok, at maskinerne er \"næsten identiske\".
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. december 2001 - 10:09 #6
Sludder: Det er IKKE godt nok, at maskinerne er \"næsten identiske\".
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. december 2001 - 11:14 #7
Min erfaring er at selvom maskinerne ikke er identiske kan man sagtens ghost. Men så skal man opdaterer driverer etc. og derefter virker det, - men det er ikke sikkert man har sparet tid. (hvilket jo er en god grund til at bruge Ghost)

Mit problem er her at : for at komme på domænet skal jeg hive netstikket ud når jeg logger på i ca. 3-5 sek. -- og så virker det!

Dette vil jeg gerne slippe for..
Avatar billede el-prebsi Nybegynder
29. december 2001 - 13:09 #8
Jeg kom til at tænke på at win2k identificerer netkort via mac-adresser. Det kunne være at din domain-controller ikke vil acceptere to ens installerede computere med forskellige mac-adresse. Prøv at flytte dit netkort fra den ene maskine til den anden og se om der er nogen ændring der.
Hvis problemet liggger der aner jeg ikke hvad du kan gøre for at løse det, men det er da et forsøg værd.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. december 2001 - 14:13 #9
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
29. december 2001 - 16:11 #10
Jeg tjecker op på jeres forslag i starten af Januar.

Skulle der være andre forslag hører jeg gerne efter..
Avatar billede karstenh Nybegynder
30. december 2001 - 13:45 #11
Det er ret vigtigt at du melder maskinen _af_ domænet før du ghoster den, og så melder den nye på bagefter.

For at undgå at de to maskiner bliverunderlige i forhold til hinanden, og nok også andre, vil jeg anbefale dig at køre newsid (gratis på www.sysinternals.com)
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
16. januar 2002 - 15:31 #12
Jeg har været ved at teste, men .. da maskinerne er i drift \"tør\" jeg ikke at rode for meget med dem - og er derfor nødt til at tage en backup/ghost af dem inden.

Jeg forventer at afslutte/lukke spørgsmålet inden 1.2.02
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
16. marts 2002 - 20:54 #13
Lukker.. har ikke testet svarene, men de lyder rigtige!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. marts 2002 - 12:12 #14
Heheh - ok, tak for point!