Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 02:56 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

affiliate programmer

Som nogle få herinde ved er jeg igang med at skrive en stribe småartikler om bannere, og nu er jeg nået til affiliates (i ved - \"tjen penge ved at hoste bannere services\").

Og så kunne jeg jo godt tænke mig at få en masse links til sådanne programmer.

Umiddelbare kan jeg kun komme på tradedoubler og danban - så hvis der er andre så fyr løs :)

10 point pr. stk efter først til mølle princippet :)
Udenlandske må oss gerne medtages - men helst danske.

Jeg smider flere point i puljen hvis det bliver nødvendigt :)
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. december 2001 - 03:07 #1
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. december 2001 - 03:17 #2
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. december 2001 - 04:02 #3
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2001 - 11:35 #4
Du kan i din artikel skrive om (det nu lukkede) Tjenester.dk - og hvordan de ikke har udbetalt pengene til deres affiliates. De siger at de ikke kan udbetale før partnerprogrammerne har indbetalt til dem, men de er åbenbart ikke i stand til at indkræve pengene.
Så en af de ting man skal passe på med er at finde et program der ser ud til at være seriøs.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 20:03 #5
nå det var jo alt for højt skudt med 60 point.
der ryger 20 til cool_casper :) (selvom tjenester godtnok er lukket)
Jakoba gider du smide et svar så får du oss lige en 10 stykker
og tommyf ka oss få ti hvis han gider svare :)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
28. december 2001 - 20:07 #6
Reklamenet.dk
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2001 - 21:53 #7
Jeg synes også at du skal forklarer hvornår det er værd at sætte et banner på sin side. Hvis man selv bliver nød til at klikke på det for at nå over minimumsgrænsen for udbetalinger - så glem det. Der er mange små sider der sætter en masse bannere på deres sider i et forsøg på at tjene penge (uden nogensinde at kunne få dem udbetalt fordi de er for små).
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 22:20 #8
tommyf : ka jeg kun gi dig ret i. (har oss godtnok selv et enkelt, men klikker ikk selv på det, og det dækker lige udgifterne til webhotel så det er fino med mig *S*)
Har du flere gode råd???
Avatar billede tommyf Nybegynder
28. december 2001 - 22:37 #9
Tror jeg ikke. Synes bare at det er en skam når folk smider et stort banner på deres side uden at det rent faktisk giver noget - og dermed bare skamferer siden.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2001 - 22:40 #10
enig!

Nå men nu mangler vi bare et svar fra jakoba
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. december 2001 - 00:29 #11
lad tommy få dem, jeg var glad for at få læst hans bidrag :-))
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
29. december 2001 - 00:35 #12
Japz! Tjenester.dk sucks! Eller det vil sige; det gør de (heldigvis) ikke mere. Nu er det E-pressen.dk der sucks *S*!
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2001 - 17:16 #13
Du bør måske også skrive noget om hvor stor klikprocenten er. De fleste selskaber bliver mistænksom hvis den overstiger 5%. Snakkede engang med en der ville putte et banner på sin side, han havde regnet ud at hvis \"bare\" halvdelen(!) af hans besøgende klikke ville det næsten kunne betale hans webhotel.
Min klikprocent for et 88*31px banner er 0.23%, og det er ikke meget bedre selvom det er de store bannere - har man en klikprocent på +3,5% skal man være glad (det ville jeg i hvert fald).

Prøv at opret en konto hos www.banner.dk og så tryk på top20 ude i menuen, så kan du se de 20 bannere der har den højeste klikprocent. Og det er (sikkert/gæt) ud af flere tusinde bannere. Den med den højeste klikprocent ligger på 19.59%. Hvis man havde en klikprocent på 19.59% på de betalingsbannere  man havde, så ville det blive sjovt - men så ville de nok tro at man snød og derefter blive smidt ud.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2001 - 18:32 #14
jeg har snakket med banner.dk i sidste uge og fået lov til at bruge ders top 20 som reference så den side af sagen er helt i orden :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
29. december 2001 - 21:43 #15
Du smider vel et link her når den er færdig, glæder mig til at læse den :o)
Avatar billede waldowolf Nybegynder
29. december 2001 - 21:49 #16
Klik procenten giver jo også afslag i hvordan bannert er lavet /designet (dermed ikke flot banner = go klik rate).

Hvad siden indholder bag bannert, og hvad ens egen målgrubbe er på sin side.

Altså en reklamme for libressebind på www.kunformaen.dk nok ikke så god en ide :).

Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 00:40 #17
tommyf : skal jeg da nok :)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 14:19 #18
findes der andet end de to løsninger til at finde sponsorer til sin side (altså at udbyde pladsen selv, eller bruge en affiliate)?

jeg mener bestemt ikk at der gør - men skal da lige være helt sikker
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2001 - 14:40 #19
Man kan forsøge at få folk til at melde sig til GetPaid2Surf proramer som Spedia
http://www.spedia.net/cgi-bin/dir/tz.cgi?run=show_svc&fl=8&vid=1779714 ;o)
(Men det kommer vel ind under selv at sælge sin plads).

Ellers tror jeg ikke. Måske sponsor aftaler hvor man får en gave mod en masse reklame... men det hører nok også der ind under.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. december 2001 - 14:40 #20
proramer = programmer
- Stavefejl er gratis (og mange)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 14:44 #21
:)

Heheeee... jeg håber ikk at mit arbejde er helt forgæves - for det bliver qs større og større det her.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 14:44 #22
mine stavefejl er oss gartis (og mange)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
31. december 2001 - 15:54 #23
Det gør der; http://www.smsbyen.dk! Det er så via SMS - men det er da en reklame ;o)
Ved ikke om den kan bruges!
Avatar billede payout.dk Nybegynder
15. september 2002 - 17:22 #24
www.payout.dk hvis du vil have en dybdegående interview så har vi været i denne biz siden 1997 på internationalt niveau og nu også et 100% dansk affiliate webmaster program som sparker røv!

webmaster@payout.dk
payout er et per click/exit program
Avatar billede dumle22 Nybegynder
23. februar 2003 - 22:50 #25
Igen gider ingen svarer, når du har været der...