Avatar billede jens_nerdz Nybegynder
11. april 2000 - 15:06 Der er 10 kommentarer

Udskiftning af harddisk i bærbar.

Ryger garantien når man piller harddisken ud af sin Toshiba satelitte.
Avatar billede ricky Nybegynder
11. april 2000 - 15:54 #1
næh
Avatar billede tortuga Nybegynder
11. april 2000 - 23:03 #2
nix, måske fra forhandeleren, men ikke hos Toshiba.
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
12. april 2000 - 07:46 #3
Det sidste nye jeg har hørt er, at forhandleren ikke må fjerne garantien fordi man selv sætter noget i sin PC.
Avatar billede ricky Nybegynder
12. april 2000 - 08:55 #4
johhnyboy>> hvilket til dels er rigtigt - der har været en dom et eller andet sted der sagde at man skulle kunne udskifte 'det mest almindelige' uden problemer.

jens>> go ahead
Avatar billede danneck Nybegynder
12. april 2000 - 14:42 #5
DO IT!
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
12. april 2000 - 19:55 #6
Jenz_nerdz
Kontakt Toshiba

Johnnyboy og ricky...
En harddisk i en baerbar hoerer ikke under "det mest almindelige".

Er det en 2" eller 2,5" disk...Er den baerbare konstrueret til at man kan skifte harddisken. Skal man bryde en eller flere forseglinger inden man naar til harddisken...Skal man afmontere et eller flere moduler i maskinen?????

Det er nemmere at vaere ekspert naar man ikke skal staa til ansvar overfor personen bagefter...
Avatar billede tortuga Nybegynder
12. april 2000 - 23:04 #7
aaa_2500>> hvorfor hører det ikke til det mest almindelige? Så svært er det da heller ikke.

jens_nerdz>> Det er nok alligevel en god ide at kontakte Toshiba som aaa_2500 foreslår, det ville være trælst at stå med skægget i postkassen :)

Men det er i hvert fald ikke svært at skifte HD'en ud, heller ikke at komme ind til den, men brug for guds skyld IKKE vold.

Mads
Avatar billede ricky Nybegynder
13. april 2000 - 08:34 #8
aaa_2500>> prøv at lytte et øjeblik... "DET ER IKKE NOGET PROBLEM AT SKIFTE EN HARDDISK PÅ EN TOSHIBA BÆRBAR".

Man kan købe en sådan disk fra Toshiba og selv udskifte den, så Toshiba har altså allerede på forhånd godkendt at man kan foretage udskiftningen selv.

At kontakte Toshiba vil ikke give en rygende fis... Toshiba vil hele tiden prøve at lægge op til at man skal bruge en såkaldt original harddisk (d.v.s. købt fra Toshiba) - hvilken er ca. dobbelt så dyr som alternativer.

Det sjove er jo at man kan købe en Toshiba disk der kommer via Toshiba Danmark og man kan købe såkaldte Toshiba OEM diske, der i Danmark ikke håndteres af Toshiba Danmark. Prisforskellen er ca. 50%.

De fleste diske der sidder i Toshiba bærbare er monteret i en lille skuffe, der er lige til at tage ud af maskinen - så man skal ikke sidde og rode inde i maskinen. Jeg vil umiddelbart påstå at man kommer mere direkte i kontakt med maskinen, hvis man monterer mere ram.
Avatar billede scandycom Nybegynder
12. juni 2000 - 14:30 #9
Toshiba har kun "anbefalet" mig dyre harddiske - er du sikker på, at de også sælger OEM til lavere priser?
Alternativt kan man tilslutte en extern HD.
Avatar billede ricky Nybegynder
13. juni 2000 - 08:48 #10
JA! de sælges i OEM