Avatar billede brevkasserne Nybegynder
22. december 2001 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Access til MySQL

Hvor ligger der i at skulle skifte fra en Access-database til en MySQL.
Grunden er selvfølgelig at Access simpelthen ikke kan følge med mere og det skulle en MySQL vel kunne.
Er det mest i kontakten til databasen der skal ændres eller skal alt kodeværk ang. udtræk osv. også ændres.
Alt ang. Access vs. MySQl søges.
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
23. december 2001 - 14:08 #1
det kommer an på hvor kompleks din database er bygget op og hvordan dine querys er bygget op fordi mysql bruger standard sql sprog men access mener jeg har en lidt anderledes måde men det kommer an på hvordan du har lavet dine sider...du skal nok ændre noget men det kommer an på hvordan databasen skal bygges op... håber det hjalp lidt...
mvh.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
23. december 2001 - 15:20 #2
Er det sådan (jeg har ingen forstand på MySQL) at man kan arbejde med MySQL som med Access. Altså når man vil oprette en ny database med tabeller osv. så kan man gøre det grafisk, altså ligesom med Microsoft Access (som findes i Office-pakken)?
I så fald hvad skal jeg gøre for at komme igang med MySQL?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
23. december 2001 - 17:28 #3
Hvis der er nogen der kan må de meget gerne vise et eksempel på hvordan denne kode ændres så den virker med en MySQL-database:

<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; PWD=XXX; DBQ=\"& Server.MapPath (\"XXX.mdb\")

Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
SQL = \"Select * From Nyheder\"
RS.Open SQL, Conn, 1, 3

RS.AddNew
RS(\"Overskrift\") = unQuote(Request.Form(\"Overskrift\"))
RS(\"Nyhed\") = unQuote(Request.Form(\"Nyhed\"))
RS(\"Dato\") = Now
RS.Update

RS.Close
Set SQL = Nothing
Set RS = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede mr_iceman Nybegynder
23. december 2001 - 20:22 #4
well jeg har så ingen forstand på asp
men nej der er ingen grafisk brugerflade til mysql medmindre man bruger en browser installeret der er det mulig at lave en hel masse men jeg kender ikke til noget asp som kan gøre det....
men har du understøttelse af mysql på din server?
du skal bare gå ind og hente databasen på http://www.mysql.org mener jeg. og installere den og når det er asp der skal bruges så tror jeg du skal have gang i noget odbc men det kender jeg så ikke så meget til da jeg somregel bruger php til at arbejde med databaser.....
mvh.