Avatar billede danniboy18 Nybegynder
22. december 2001 - 15:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hjælp til TMPGEnc

hvordan virker det der TMPGEnc program.. kan ikk finde ud a hvordan jeg laver mine divx film om til VCD....
Avatar billede prodic Mester
22. december 2001 - 15:20 #1
Avatar billede danniboy18 Nybegynder
22. december 2001 - 15:49 #2
kan man gøre grafikken bedre i TMPGEnc
Avatar billede cgleerup Nybegynder
22. december 2001 - 18:11 #3
Grafikken bedre...?

Hvis filmen først ligger som en fil, er den allerede komprimeret af en eller anden art, og hvis denne kompression har påvirket billedet kan du ikke genoprette de billeddata der er smidst væk for at få en mindre fil. Dog er der måske lidt hjælp af hendte i forskellige programmer hvor du har mulighed for at benytte effekter og du kan også bruge sharpen og den slags.

i TMPGENC vælger du din kilde fil og et output samt filformat. Men jeg er ikke sikker på at du umiddelbart kan komprimere en Divx fil i programmet. Ellers har du en opsætningsmulighed nederst til venstre hvor du kan indstille en hel masse forskellige mere eller mindre avancerede ting alt efter dit niveau.

God jul!
Avatar billede danniboy18 Nybegynder
24. december 2001 - 14:02 #4
takker...! men kan man oss ha flere forskellige filer på en VCD
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. december 2001 - 20:07 #5
Tjaaa, det mener jeg faktisk godt at du kan, men det bestemmes sandsynligvis af dit brænderprogram!

Prøv ad!

:-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. januar 2002 - 12:38 #6
haloo
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 12:06 #7
Er der flere ting vi skal hjælpe med, så spørg frem!
Avatar billede fronse Nybegynder
08. januar 2002 - 12:11 #8
www.divxit.dk

hjælp til aldt der har med DIVX og VCD at gøre
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 12:18 #9
næsten