Avatar billede b-laest Nybegynder
17. december 2001 - 22:26 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Kan det passe: 56k modem ´låst´ til TeleDK ??

Kan det passe at mit modem er ´låst´ til TeleDK - hver gang jeg prøver med en anden udbyder virker lortet ikke...

Har hørt at det gjorde det engang for et par år siden - men kan det nu osse passe..!?

Vil nødig gå ned i butikken og svine dem til til hvis det er en anden grund til at det ikke virker.

Jeg vil virkelig gerne høre fra nogen (hvis det er tilfældet) - hvad de har gjort ved deres ´låste´ modem for at få lortet til at virke under andre udbydere.

Har hørt at man bare kan gå ned med skidtet og få det byttet da det ikke er lovligt at låse et modem på den måde !!!!  - men er det rigtigt ??

anyone....
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 22:28 #1
har aldrig hørt om det
Avatar billede riversen Nybegynder
17. december 2001 - 22:29 #2
købte i sin tid et teledanmark modem som kørte fint på get2net forbindelse. Har aldrig hørt om at de kan låse modemet til en bestemt udbyder.
Avatar billede prof2 Nybegynder
17. december 2001 - 22:32 #3
Jeg så forleden dag et modem i Sonofon partner hvor der stod at det kun virkede med Sonofon internet. Så der kan godt være noget om det... Hvorfor spørger du ik bare pænt i butikken, om det er noget de kender til?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
17. december 2001 - 22:33 #4
Telia har for ikke så vildt lang tid siden, i bilka katalogerne solgt modem\'er som de påstod var låst til telia.. Om de så er det, ved jeg ikke...

Men jeg kunne da godt forestille mig at det godt lade sig gøre i de mere advancerede modeller...
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:33 #5
Ja, det er købt med tilskud fra teledk, på samme måde som en mobil.
Avatar billede morpheus Nybegynder
17. december 2001 - 22:35 #6
Gælder ½ års reglen ikke i sådanne tilfælde ?
- Det tror jeg !
Avatar billede nesral Nybegynder
17. december 2001 - 22:36 #7
et modem kan godt være låst og jo det er lovligt hvis udbyderen giver tilskud..

dit modem kan godt låses op men det er ikke lovligt så den forklaring må du være foruden..
Avatar billede nesral Nybegynder
17. december 2001 - 22:39 #8
ikke fordi jeg er moralens vogter men der er regler på eksperten som jeg ikke vil bryde
Avatar billede b-laest Nybegynder
17. december 2001 - 22:44 #9
Altså: da modemet er ældre en 1/2 år - er der åbenbart ikke samme betingelser som på en mobil !!

´Det er lovligt at låse det´ - alrighty then....

- så det er en tur i skralderen, og derefter købe et nyt, hvis jeg vil ha´ en anden udbyder eller wa´??

je mener: det kan altså ikke byttes..?
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 22:46 #10
Jeg ved ikke om du kan betale dig fra at få det låst op, men det tror jeg da.
Avatar billede nesral Nybegynder
17. december 2001 - 22:47 #11
din udbyder skal låse det op for dig hvis din bindings er overstået
Avatar billede nesral Nybegynder
17. december 2001 - 22:48 #12
man skal ikke betale for at få det låst det op..

og du må også gerne selv låse det op hvis din bindings periode er overstået
Avatar billede b-laest Nybegynder
17. december 2001 - 22:59 #13
Hmm...
Det begynder at lugte af noget  !!

Så hvis: ´...og du må også gerne selv låse det op hvis din bindings periode er overstået´

Hwor´n gør man det - er´t Tricky !?
- er det probs´ værd ??
Avatar billede manhatten Nybegynder
17. december 2001 - 23:17 #14
Tvivler kraftigt på at det er ulovligt at låse sit modem op. Ligesom det jo ikke er ulovligt at fjerne simlåsen på sin mobil. Kan i hvert fald ikke se nogle væsentlige forskelle.

Hvordan det så lige gøres ved jeg ikke.

/Manhatten
Avatar billede microtec Nybegynder
18. december 2001 - 09:35 #15
Der er nogen udbydere, der låser modem, så de kun kan benyttes sammen med deres eget forvalgsnummer. F.eks. Telia har benyttet det meget. Når man ringer op sætter modemet automatisk 1010 foran nummeret. Det betyder at man betaler til Telia så snart man benytter modemet (også til home-banking). Det betyder samtidig også at man ikke kan benytte andre internetudbydere.

Låsen kan fjernes ved at opdatere den Flash-kreds der sidder i modemet. Om det er lovligt eller ej ved jeg ikke. Man kan også få Telia til at låse det op efter 1/2 år lige som mobil-telefoner.

Jeg har aldrig hørt om at Teledanmark skulle låse deres modem´s.
Avatar billede microtec Nybegynder
18. december 2001 - 09:37 #16
.... jeg havde selv spørgsmålet oppe i http://www.eksperten.dk/spm/123177

Da der ikke var nogen der kunne svare på spørgsmålet, købte jeg et modem og undersøgt hvordan låsen virker.
Avatar billede b-laest Nybegynder
18. december 2001 - 13:22 #17
Rock´n Roll...

Så´ den ved at være i hus...
Lige et spørgsmål endnu:

Er der INGEN derude der har hørt om at TeleDK har (eller har haft)låst deres 56k modems..!??
Avatar billede microtec Nybegynder
18. december 2001 - 13:32 #18
b-laest >> Jeg har specik valgt at købe de modem´s jeg skal bruge til mine projekter i Telebutikken fordi de IKKE var låst, i modsætning til Telia, Sonofon og Tiscali.

Jeg har aldrig hørt om at TDC skulle læse deres modem.
Avatar billede b-laest Nybegynder
18. december 2001 - 17:02 #19
microtec...

My man...!!