Avatar billede 35oz Nybegynder
17. december 2001 - 21:50 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

FSB

Hej

Hvis man har en P3 CPU på 933 MHz med en FSB på 100Mhz, og en P3 900Mhz med en FSB 133 er de så lige hurtige? Jeg vil gerne have en lille forklaring med hvis det kan lade sig gøre :)

Hilsen 35oz.
Avatar billede hamstro Nybegynder
17. december 2001 - 21:54 #1
Selve CPU\'erne er naturligvis ikke lige hurtige, der er en forskel på 33 MHz.
Derudover er der systemets hastighed. Der vil du opleve at 900\'eren vil være hurtigere for det meste da den kommunikerer med RAM\'en 33 procent hurtigere end 933\'eren. FSB\'en bestemmer nemlig hvor hurtigt kommunikationen mellem CPU\'en og de andre dele i computeren foregår.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
17. december 2001 - 21:55 #2
FSB\'en (Front Side Bus) er den båndbredde hvormed Ram\'en komunikerer med processoren.
Altså er det en fordel med en større/hurtigere FSB.

I det nævnte eksempel vil sidstnævnte processor derfor give den største ydelse.

Ved 133 mhz FSB skal man dog have PC133 Ram, modsat de PC100 Ram der benyttes ved 100 mhz FSB.
Avatar billede onki Nybegynder
17. december 2001 - 21:56 #3
FSB er front side bus.
Den gør den interne hastighed hurtigere. ram, garfikkort og alt det andet kører hurtigere.

Nej, en 900 er ikke hurtigere end 933, men hvis 933eren blev sat ned til fsb=100, er den langsommere
Avatar billede hamstro Nybegynder
17. december 2001 - 21:58 #4
Så vidt jeg kunne se var der netop tale om at 933\'eren kørte med FSB 100?
Avatar billede hamstro Nybegynder
17. december 2001 - 22:01 #5
Men når jeg så undersøger det lidt viser det sig jo at 933\'eren kun findes med FSB 133. Har du, 35oz, fået byttet om på de to FSB\'er?
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 22:03 #6
p3 900  mhz cpu en vil være en lille smule hurtigere men du kan altid gå ind på

www.tomshardware.com

og se testne
Avatar billede 35oz Nybegynder
17. december 2001 - 22:07 #7
Hamstro : Nej, de to hastigheder på CPU\'erne var bare noget jeg fandt på...
Avatar billede hamstro Nybegynder
17. december 2001 - 22:10 #8
Ahaaaa - så kan jeg bedre forstå. Så passer mit svar efter min mening stadig. De 33 Mhz forskel mellem de to CPU\'er vil være næsten umærkelig, mens de 33 MHz forskel mellem de to FSB\'er vil gøre meget forskel.
Avatar billede 35oz Nybegynder
17. december 2001 - 22:12 #9
Tak for hjælpen.