Avatar billede -=vanilla=- Nybegynder
17. december 2001 - 19:58 Der er 5 kommentarer

Formatere c: + valg ved start!

Hej der!!

Jeg har et (to, faktisk) lille problem med NT 4.0 - jeg har lige installeret det!

Da jeg installerede det lavede jeg én partil. af c-drevet. og da jeg så skulle formatere, skrev min com at den ik ku formatere drevet fordi det var for stort (5,7Gb) så jeg var nødt til at lave 2 partil.
Og så skulle jeg installere Office 2K, som åbenbart KUN kan ligge på samme drev som win...

Nu er jeg ved at være træt af at formatere + partil. hver gang jeg skal instal. noget nyt der har med Microsoft at gøre.....

Hvad gør jeg?!??!

og foresten:
Når jeg starter computeren skal man vælge mellem NT 4.0 og NT 4.0 [vga]!! hvorfor? det er jo det samme!

Jeg gi\'r sq ik meget for alt det lort Microsoft laver!!
Avatar billede -=vanilla=- Nybegynder
17. december 2001 - 20:36 #1
er der ik nogen der kan svare på det ??? - jeg syns tit folk overvurderer eksperten.dk!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. december 2001 - 21:34 #2
Hvilket filsystem prøver du at oprette partitionerne på? Hvor stort er den partition som du får lov til at oprette?

Hvad forhindre dig i at installere Office 2k på et andet drev end C:? Jeg har installeret det til mit D: drev - uden problemer.

\"NT 4.0\" og \"NT 4.0 VGA mode\" er ikke det samme!

Ellers kan du bare lade være med at vælge MS produkter..

Og slap lige af - Eksperten bliver \"drevet\" af frivillige folk... alså folk som har et liv. Derfor svare folk ikke med det samme! Jeg tror bare at du overvudere eksperten.
Avatar billede egadm Nybegynder
17. december 2001 - 23:08 #3
grunden til at du skal partionnere harddisken i den størrelse er at der er en bug i nt 4.0 der får system til at gå ned hvis der er en system fil der kommer på den anden side af 6 gb grænsen
(ikke særligt sjovt)

Og man kan faktisk ligge office på andet end c drevet den vil dog ligge ca. 10 md filer på c drevet resten vil blive installeret på det drev du vælger.

nt vga mode er ligesom fejlsikkeret tilstand i windows 95/98/me

Og forresten man får langt flere svar hvis man snakker ordenligt til folk. ellers kan du jo bare hyre en teknikker.

Sådan en som mig koster kun 1000 kr + moms i timen og som goulduck skriver er dether en tjeneste der er drevet på frivillig basis så hvis du er utilfreds så gå et andet sted hen.
Avatar billede -=vanilla=- Nybegynder
18. december 2001 - 19:02 #4
...hvor skal jeg så vælge mellem normal og vga mode når jeg starter op?...
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. december 2001 - 20:08 #5
Hvorfor du skal vælge?

Hvis du har brug for \"fejlsikret tilstand\"...

Men du kan bare højreklikke på Denne computer -> egenskaber -> advanceret -> opstart .. her kan du sætte det til fx 3 sekunder. (kan godt være at det hedder noget andet, da jeg sidder med en Windows 2000)