Avatar billede barfoot Nybegynder
17. december 2001 - 08:34 Der er 7 kommentarer

hvordan kan man have flere TCP/IP-kontoer i Win2000 ??

Jeg er ved at blive sindsyg af hele tiden at være nød til at ændre min TCP/IP opsætning i Win2000. Jeg har utallige forskellige TCP/IP kontoer til forskellige opkoblinger og netværk på min PC og hvergang jeg vil skifte imellem dem bliver jeg nød til at slette for at indtaste en ny opsætning - fordi der ikke er plads til begge.....kan det virkelig passe at man ikke kan have flere TCP/IP kontoer på i Win2000????

På min Macintosh med OS9.1 har jeg en liste på mere end 10 forskellige TCP/IP opsætninger jeg frit kan vælge imellem efter behov.
Avatar billede happyhenrik Nybegynder
17. december 2001 - 08:37 #1
Jeg har selv haft samme problem - et program der hedder Netswitcher kan klare det :0)
Avatar billede bobbedude Nybegynder
17. december 2001 - 08:40 #2
Avatar billede maniacdog Nybegynder
17. december 2001 - 08:53 #3
MultiNetwork Manager
fra globesoft
www.globesoft.com

Direkte link til softwaren:

http://www.globesoft.com/cgi-bin/software_products.asp?productID=3
Avatar billede moebius Nybegynder
17. december 2001 - 09:00 #4
Det nemmeste er at installere et ekstra netkort! Det får sin egen TCP/IP protokol og dermed sin egen IP!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. december 2001 - 09:39 #5
Prøv at finde den fil der hedder LMhost.sam, den ligger i systemroot\\system32\\drivers\\etc\\

Åben den med Notepad og studer den, det må være muligt for dig at skrive alle dine IP adresser der og lade netværket læse den ind
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
23. december 2001 - 12:58 #6
windows 2000  er opbygget sådan at du kan gå ind under advance og sige at dit NIC også skal have flere IP adresser.
start->settings->Network and Dial-up Connections-> local lan conection ->propertiers -> Tcp/IP -> advanced->add.

Avatar billede dr.m Nybegynder
04. januar 2002 - 00:21 #7
type the following command: netsh -c interface dump >networksetting.txt

You can then create a dump file for every network that you use.
To load a set of settings again, type the following command: netsh -f networksetting.txt

Using the Netsh utility, you can also easily switch between different configuration settings.