Avatar billede beta5 Nybegynder
15. december 2001 - 19:50 Der er 10 kommentarer

Java-applet til upload via browser?

Bogen der kan hjææælpe jeg har en \"large prob\".. jeg leder efter et javascript hvor det er mugligt at uploade et website osv. via sin browser.. (det skal bruges til kunder så de selv kan uploade tekstfiler osv)

Dem jeg selv har fundet koster 800,- så det skal være freeware el. jaa i ved..

Avatar billede jakoba Nybegynder
15. december 2001 - 19:56 #1
Det første krav når der skal uploades er at der skal være noget programmel på serveren til at \'tage imod\' det der bliver sendt.

Det kan gøres med fx:  php, asp eller jsp.

hvilke serverside programmeringssprog har du adgang til at benytte?
Avatar billede beta5 Nybegynder
15. december 2001 - 20:01 #2
Jamen jeg har adgang til de fleste.. eheh

Men jeg skal bare ha en prog lidt som det her:

http://www.unlimitedftp.ca/uupload/index.jsp
Avatar billede beta5 Nybegynder
15. december 2001 - 20:30 #3
Stadig ingen som kender en url til noget java applet til upload som skrevet i toppen?????

Kom nuuuu... det må i da vide.. *G*
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. december 2001 - 21:09 #4
Avatar billede deagua Nybegynder
15. december 2001 - 21:11 #5
Ehh ja?? hvad erikjacobsen???
Avatar billede sukos Juniormester
15. december 2001 - 21:13 #6
ser godt nok lidt kriminelt ud!
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. december 2001 - 22:18 #7
fra: http://www.unlimitedftp.ca/uupload/index.jsp

    \"NOTE!!! When running the Demo you will be asked to grant permission to access various resources on your computer. You have to grant all of these privileges for the client to function.\"

Det skal du være et pokkers stort, velkendt og tillidsvækkende firma før du får folk til at gå med på. Det appletten gør er jo at installere en bagdør på din PC.

mvh JakobA
Avatar billede ult Nybegynder
15. december 2001 - 23:08 #8
Evt. kan du kigge på www.hotscripts.com

<muligt at uploade et website osv. via sin browser>

Måske er det en applet du går efter, men ellers fandt jeg lige hurtigt disse alternativer, forudsat, at jeg forstår problemet rigtigt.

Fx
ASP FileMan
Price: Free

Eller
YaDI (Yet another Directory Indexer)
Price: Free (GPL)

Mvh Ulf
Avatar billede disky Nybegynder
16. december 2001 - 12:26 #9
download den nyeste herfra:
http://www.servlets.com/cos/index.html

Installer den og du kan uploade uden brug af hverken javascript eller java applets.

F.eks. anvendes den af mindst et stort \'gratis website\' i Danmark.
Avatar billede logical Nybegynder
17. december 2001 - 08:27 #10
Jeg vil give disky ret. En servlet til at tage imod, og så bare
<input type=file> Så burde det køre.