Avatar billede alivedk Nybegynder
14. december 2001 - 15:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pocket PC 2002

Hrm .. jeg har tænkt på at købe en licens til pocket pc 2002. Kan den køre på andre pocket pc\'s end IPAQ modellen?.. (Har en anden Compaq model .. Aero serie)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
18. december 2001 - 13:39 #1
http://www.pocketpc2002.com/

her står lidt!

Om det lige kan på din model ved jeg desværre ikke, men den kan køre på stort set alle så vidt jeg ved!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 12:11 #2
Det du kører med nu er:
\"Microsoft Windows for Pocket PC\".

Så jeg er næsten sikker på at du kan bruge pocket pc 2002!
Avatar billede cigarer Nybegynder
19. december 2001 - 13:07 #3
Jeg kender ikke lige opbygningen af aero, men en del af de ældre PDA´er har bygget deres styresystem ind på en lille chip, og for at skifte styresystem skal man skifte chippen, og ofte kan dette ikke betale sig (en ny chip koster som regel i omegnen af 1000 kr). Hvis du skriver din model type, specifikt, kan jeg godt maile til Compaq og spørge dem af, hvis du ikke selv har lyst...

René
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 13:08 #4
den er listet på compaq siden
Avatar billede cigarer Nybegynder
19. december 2001 - 13:19 #5
Til cqleerup

Såvidt jeg kan se på Compaqs hjemmeside findes der tre aeromodeller
aero 1500
aero 2100
aero 8000

Hvis man læser lidt der kan man se at der er forskelle i deres styresystem, 1500 har det styresystem som compaq lavede sammen med windows (uden rigtig succes), aero 2100 har win ce 2,11 og aero 8000 har en win ce prof. edition. Hvilket er tre forskellige styresystemer, og for at kunne give en gældende rådgivning, er det rart at vide hvilken model personer har...
Avatar billede alivedk Nybegynder
19. december 2001 - 15:57 #6
Jeg har en AERO 1550 .. dvs en opdateret 1500 med win ce 3.0
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 15:59 #7
Hvis du har windows ce skal du kunne installere et nyt styresystem!

Cigarer > Det var slet ikke for at hakke, det var faktisk ment så du kunne tjekke det.
:0)

Men altså, efter min overbevisning giver det ingen problemer!
Avatar billede alivedk Nybegynder
19. december 2001 - 16:13 #8
cg: efter din overbevisning.. tjaa ville være lidt surt for mig at smide et nyt styresystem ind.. og så lortet dør.. har ikke installationen til wince3.0 :P
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. december 2001 - 16:14 #9
:)

Så kan jeg godt se dit problem!
Avatar billede cigarer Nybegynder
19. december 2001 - 16:52 #10
Mit forslag ville være at tjekke med Compaq om de mener man kan opdatere deres pda. Personligt kan jeg fortælle at de \"gamle\" Casio har deres styresystem på en chip, og man skal derfor skifte denne for at skifte styresystem. Da jeg ikke kender så meget til de \"gamle\" compaqs kan jeg ikke svare om det fungerer på samme måde. Jeg mener bare at man skal huske på muligheden.

René
Avatar billede alivedk Nybegynder
19. december 2001 - 17:46 #11
Ehmm det er ikke en gammel compaq.. Selve modellen er fra 2000! Men model 1550 blev først released i midten af 2001!
Avatar billede cigarer Nybegynder
19. december 2001 - 18:19 #12
Undskyld hvis jeg har fornærmet dig, hvis den er fra 2000 kan du sikkert installere direkte som hvis det var en alm. pc. Kontakt compaq!!!!
En pda fra 2000 er næsten 2 år gammel, jeg mener selv at der er sket en del siden da...

René
Avatar billede alivedk Nybegynder
19. december 2001 - 18:24 #13
helt ok