Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 19:35 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problem med BIOS

Hej

Jeg har lige sat en ny CPU i min pc men når jeg starter PC\'en står der: \"BIOS ROM checksum errer\" bagefter står der \"Detecting floppy drive A media\".
Jeg har prøvet af resette BIOS\'en men der kommer den samme besked når jeg starten PC\'en.
Er der nogle der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede dr.truti Nybegynder
13. december 2001 - 19:48 #1
Bios Navn samt Hvilken CPU + Motherboard du bruger ville være lækkert :)

Truti
Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 19:50 #2
det er en 700mhz Duron, bundkortet er et Chaintech ct-7aja2, jeg kan ikke lige huske hvilken bios jeg har men jeg finder lige ud af det
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:58 #3
kommer der beeplyde når den starter?

Ellers kan du prøve at resætte bios, det plejer at hjælpe når man sætter en ny CPU i.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 19:59 #4
pil det lille runde batterir ud et øjeblik og sæt det tilbage.
Gå ind i bios og sæt ur-dato og harddiske.
Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 19:59 #5
der kom ingen lyde
Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 20:00 #6
jeg kommer ikke der til hvor man kan instille BIOS\'en
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 20:09 #7
bios rom check sum error kommer fordi du blot har sat en ny CPU i, uden at resætte bios, bios ser jo kun at alt er indstillet efter den gamle CPU, derfor skal den nulstilles eller resættes.
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 20:12 #8
retaxes> Hvad har han skrevet i 3. linie?? :))
Avatar billede peet-49 Novice
13. december 2001 - 20:22 #9
Husk, hvis du ikke har indbygget busspeed i din CPU, skal du jumpe dit bundkort først.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 20:25 #10
francke> det har han enten skrevet lige nu eller også stod det med småt ;o)
Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 20:28 #11
nu har jeg resat min bios tyve gange og der kommer den samme besked på skærmen
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 20:28 #12
har du været inde i bios
Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 20:28 #13
nej jeg kan jo ikke komme ind i den
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 20:29 #14
retaxes> Undskyldninger er der nok af!
fbj> Kan du ikke sætte den gamle CPU i og gå i bios og \"setup defaults\" ?
Avatar billede peet-49 Novice
13. december 2001 - 20:30 #15
Hvis har har clearet bios, kører den deefoult.
Avatar billede fbj Nybegynder
13. december 2001 - 20:31 #16
jeg har enda set i min bundkorts manual for at se om man skulle gøre noget specielt for at resette biosen.
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 20:32 #17
JAJA!! Hvis han sætter den gamle i ved han om lortet i det hele taget kan køre!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 20:34 #18
Til mit forsvar vil jeg sige, at der findes bios der er flere timer om blive flade som et cykeldæk.

francke> du er ved at komme dig, god ide med at sætte den gamle CPU (jeg var lige ved at skriv Cykelpumpe) i, godt gået gamle dreng!

PS: det er ikke fordi jeg er på speed, det er bare min Altzheimer der bryder ud ;o)
Hej alle rart at møde nye mennesker ;o)
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
13. december 2001 - 20:55 #19
Har du opdateret din bios før du satte din nye CPU i??
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 21:05 #20
tomsen999>Hvem laver Chaintech? Jeg kunne ikke finde en opdatering!!
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 21:10 #21
det er vist heller ikke nødvendigt!

Chaintech CT-7AJA2 ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird / Duron 600MHz-1,5GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT133A
Slots: 5 PCI / 1 ISA / 1 AGP
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins SDRAM
Cache: On Chip
Avatar billede francke Nybegynder
13. december 2001 - 21:12 #22
retaxes> Der ingen nye!! Det er det \"gamle\" hold!!  :))
Avatar billede fbj Nybegynder
14. december 2001 - 18:37 #23