Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. december 2001 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skift netværkskort

Jeg kører med en Mandrake Linux v8.1, og vil gerne skifte driver til mit netværkskort, men jeg kan ikke finde stedet hvor dette gøres.
Den der kan fortælle mig hvor dette gøres, får de 30 pionts.
Avatar billede maxium Novice
13. december 2001 - 13:41 #1
søg efter dem på www.download.com
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. december 2001 - 13:44 #2
Jeg mangler ikke driveren, den skal bare skiftes ud. Det er det jeg ikke ved hvor man gør.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 13:59 #3
hvad er der galdt med den driver du bruger nu ?
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. december 2001 - 15:00 #4
Under installationen af Linux, valgte jeg ikke nogen driver. Er det egentlig ikke også lige meget hvad der er galt med den gamle? Jeg vil bare gerne vide hvordan man skifter driver til sit netværkskort i Linux.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2001 - 15:33 #5
hvilket netkort bruger du
Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
13. december 2001 - 16:39 #6
Det er da fuldstændig irrelevant. Jeg vil bare vide hvordan man installere/skifter driver.
Avatar billede morgor Nybegynder
13. december 2001 - 22:27 #7
der er tre handy kommandoer der: insmod/modprobe, rmmod og depmod
insmod og modprobe insætter en driver (et modul) rmmod fjerner et og depmod
særger for depedencies. Du kan se en liste over moduler (=drivere) ved at skrive lsmod