Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 10:06 Der er 34 kommentarer

slasket mus

Min mus er forholdsvis pludselig blevet underlig slasket. Den halter bagefter mine håndbevæg. Altså piletasten på skærmen. Det er sket nogenlunde samtidig med at jeg har installeret Macafee. Nogen forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede blitzzer Nybegynder
13. december 2001 - 10:16 #1
Hvad for en mus har du?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 10:26 #2
prøv at afinstallere McCafee, jeg tror det er den.
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 10:34 #3
Har to forskellige: den ene har ikke oget navn - en alm, buillig en og den anden hedder logitech.
I kontrolpaneler er der et testområde, emn jeg kan ikke se at jeg kan gøre andet end at klikke på den. så kommer der en fastelavnsklovn op af en hat, men der tilbydes ikke nogen testmuligheder.
Det er ens med begge mus. Jeg har prøvet at afinstallere macafee, og de 10 min jeg arbejdede uden var det også bedre. Men jeg har jo altså købt virusbeskyttelse fordi jeg har brug for det. siger du, at alle Macaffe-brugere har museproblemer?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 10:41 #4
Der er nogle der har problemer med McCafee, prøv om du kan få fat i en opgradering til den.
Avatar billede dumdum Nybegynder
13. december 2001 - 10:48 #5
Du kan også prøve at sætte markørhastigheden op inde i kontrolpanelet. Det virkede for mig, jeg havde det samme problem.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede olai Juniormester
13. december 2001 - 12:03 #6
Er det en trødløs mus der er slasket ???
Avatar billede olai Juniormester
13. december 2001 - 12:04 #7
trødløs> Trådløs
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 12:35 #8
Den er ikke trådløs. Og jeg glemte at sige, at der i samme periode er dukket  en dialogbox op ofte: Ssusem32. Progframmet hr udført en ulovlig handling og afsluttes. Kontakt programforhandleren, hvis problemet fortsættes. Jeg tror kun den dukker op i forbindelse med Outlook 2000.  dialogboksen er ikke til at klikke væk. Men programmet lukkes heller ikke før jeg gør det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:46 #9
Det er en spyware du har fået ind i systemet, skal se om jeg kan finde noget omkring den!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:47 #10
Ku\' ikke lige finde noget på navnet, er du sikker på at den hedder det du skriver?
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 12:48 #11
Der står Csusem32 i det blå felt øverst.
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 12:51 #12
Har aldrig hørt om spyware før. Er det en bug?
Nu går der desværee lige 1½ time før jeg kan komme igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:56 #13
spyware er en smart måde at se hvilke sites du bruger, altså spionage.

Det er ikke sikkert at det er en spyware, jeg fandt dette
CSUSEM32 - * Quarterdeck Clean Sweep.
Du kan se siten her http://tsawin.tripod.com/close_program_items.htm
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 12:59 #14
Det er et såkaldt terminate and stay resident (TSR) program, du kan muligvis se noget i startmappen omkring Quarterdeck
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 13:00 #15
Norton Clean Sweep kan det også være!
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 13:01 #16
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 14:43 #17
Jeg har Cleansweap på min pc. Men hvorfor går den ind og laver konflikter, eller hvad det er den gør?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 14:50 #18
Jeg ved det ikke, har blot fundet de links der omhandler fænomenet.
Det er længe siden jeg selv har brugt Cleansweep, men jeg havde ikke de problemer med den.
Hvis du ikke bruger den så afinstaller den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 14:53 #19
Er det en gammel version du har, det kunne være at der var en opdatering til den.
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 16:38 #20
Ham der installerede den for mig siger, at han også har installeret den et andet sted sammen med norton, og at det ingen problemer giver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 18:55 #21
Og som du kan læse af min kommentar så havde jeg heller ingen problemer dengang jeg havde den.
At jeg foreslog du skulle afinstallere den var kun for at konstatere om musen stadig opførte sig mærkeligt, man kan jo altid installere den på ny!
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 21:39 #22
vil prøve at afinstallere den. Clean sweap. Hvis det er et norton-produkt er det måske også forståeligt, hvis det konflikter med MaCafee. Problemerne opstod vist først efter jeg fik MaCafee.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 21:47 #23
normalt ville der kun opstå problemer hvis begge skulle udføre det samme, men cleansweep og Mcafee dækker vist hvert sit område.
Avatar billede persille Nybegynder
13. december 2001 - 22:03 #24
nu har jeg afinstalleret cleansweap og musen slasker stadig. Det er i øvrigt mest når jeg arbejder med Photoshop.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. december 2001 - 22:52 #25
Når du er i Photoshop kommer der så et timeglas i perioder?
Avatar billede persille Nybegynder
14. december 2001 - 03:21 #26
Næ, det synes jeg ikke jeg har observeret. Det handler bare om, at musen ikke reagerer, når min hånd beder den om at gøre det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 09:31 #27
prøv og tryk på Ctrl+Alt+Esc og se hvilken proces der optager systemet
Avatar billede persille Nybegynder
14. december 2001 - 10:24 #28
Når jeg trykker Crtl+Alt+Esc kommer kommer start-menuen. Pop-up-menuen hvor jeg kan vælge Luk computeren nederst
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 10:33 #29
så prøv Ctrl+Alt+Del og vælg processer
Avatar billede persille Nybegynder
14. december 2001 - 10:46 #30
Når jeg gør det, kommer der ikke noget tilbud om at vælge processer. Hvad er det jeg leder efter?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 11:01 #31
sorry, bruger du ikke Win2k eller WinXP
Avatar billede persille Nybegynder
14. december 2001 - 11:07 #32
win98
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. december 2001 - 11:24 #33
Nå, der kan jeg ikke huske om man kan se processerne der kører.

Prøv at afinstallere Mcafee
Avatar billede persille Nybegynder
02. februar 2002 - 09:50 #34
Der er nu noget det tyder på, at det er Clean sweep, og nu vil den ikke afinstalleres. Nægter bare.
Jeg tror jeg stopper her. Mange tak for forsøgene på at hjælpe-