Avatar billede renefred Nybegynder
04. april 2000 - 16:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scanner Software

Kan det passe, at man ikke kan bruge andre softwareløsninger (scanner programmer) end producentens?

Jeg vil meget gerne slippe for HP's elendige Precicion scan og køre enten Mira Scan eller FotoLook. Kan dette lade sig gøre?

Hvorfor, Hvorfor ikke?
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. april 2000 - 17:18 #1
Normalt burde du kunne bruge alle TWAIN kombatible skanner programmer.

Adobe Photoshop f.eks. kan scanne hvis din scanner er twain komp. og det mener jeg alle HP's er.

Normalt følger der da også en række andre programmer med en HP scanner og nogle af dem er slet ikke så ringe endda !
Avatar billede danevald Nybegynder
04. april 2000 - 23:46 #2
I de nye pakker med HP scannere følger der et Adobe program med som er udemærket til at scanne billeder ind med og sjensen har ret, selv Office 2000 kan scanne dine billeder ind for dig hvis det er nødvendigt
Avatar billede renefred Nybegynder
05. april 2000 - 09:21 #3
Min maskine (og andre) nægter kategorisk, at modtage andre twain løsninger end HP's. Jeg kører Photoshop 5.5 UK (original).

Ganske rigtigt følger der andre programmer med (Adobe photo deluxe og hvor fedt er det, når man alligevel skal i photoshop bagefter) men det er jo stadig det elendige Precision Scan der bruges.

Input please ! ! ! ! :)
Avatar billede cjep Nybegynder
24. august 2004 - 15:41 #4
prøv at hente en demo af VueScan fra www.hamrick.com - den kører fint hos mig i stedet for HP precisionscan. Dog stadig på den medfølgende TWAIN driver, så hvis det er den der er dårligt skrevet, er du lige vidt.