Avatar billede infoweb Nybegynder
11. december 2001 - 19:35 Der er 21 kommentarer

Eget webfirma

Hej Eksperter.

Er der nogle her, som kan komme med nogle gode råd, til en som tænker på at starte site eget webfirma?

infoweb.
Avatar billede lawyer Nybegynder
11. december 2001 - 19:42 #2
infoweb...

når du støder på et problem så post et spm i dette forum, så skal jeg nok hjælpe ligesom andre vil det. Hvis det er et krævende spm fx vedr. kontrakter så se mit minisite.
Avatar billede infoweb Nybegynder
11. december 2001 - 19:45 #3
Hvad er adressen?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. december 2001 - 19:47 #4
1. Brug kun dig selv til det du er bedst til, alle andre opgaver uddelegerer du til dit netværk.
2. Hvis du ingen netværk har, så skab et fra nu af.
3. Bearbej dit idégrundlag.
4. Find ud af \'alt\' om dine kunder.
5. Find ud af \'alt\' om dine konkurrenter.
6. Start ikke før du har den første kunde, eller endnu bedre, de (!) første kunder.

http://www.so.dk/job/artikel:aid=4683
Avatar billede lawyer Nybegynder
11. december 2001 - 19:48 #5
infoweb...

Det som jeg mente er at hvis du skal have lavet en hel selskabskontrakt etc, så kan du se mit minisite ved at klikke på mit navn. Der står en e-mail adresse da jeg ikke går ud fra at du vil dele firmadetaljer med alle på eksperten... det var såmen det jeg mente...

Hvis det er ikke er videre kompliceret koster min hjælp dig ikke noget :)

Held og lykke med din virksomhed..
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. december 2001 - 19:50 #6
lawyer >> Hvor ligger din hjemmeside ?
Avatar billede lawyer Nybegynder
11. december 2001 - 19:54 #7
minisite = min profil (det er det ord eksperten bruger om det).

Jeg har ikke et website vedr. bistand til iværksættere, det er blevet en hoppy for mig herinde og har hjulpet flere i gang. I mit job tager jeg selvfølgelig betaling, men det er dyrt for mindre iværksættere og derfor tlbyder jeg min hjælp gratis til fx infoweb, og sagde indirekte at han bare kan sende en mail hvis han støder på et problem..
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. december 2001 - 19:56 #8
Nåh, på den måde - OK :)

Har du erfaringer med at lave \'Samarbejdskontrakter\' ?
Avatar billede php_teddy Nybegynder
11. december 2001 - 20:08 #9
Hej

Jeg har ejet webfirma.... det er lidt svære end du går og tror... alt det med moms skat og pis og lort... men join mit... du finder kunder og vi faktura dem... du får 70% overskudet....efter skat og moms
Avatar billede php_teddy Nybegynder
11. december 2001 - 20:09 #10
Avatar billede lawyer Nybegynder
11. december 2001 - 20:23 #11
tony> jeps... det er nu det mest normale (når vi ser bort fra I/S kontrakter), altså når to virksomheder i fællesskab skal lave en løsning. Jeg vil gerne hjælpe med spm, men en HEL kontrakt er ikke gratis, hvilket må være forståeligt :)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. december 2001 - 20:25 #12
Må man maile dig ?
Avatar billede lawyer Nybegynder
11. december 2001 - 20:37 #13
tony> bare skyd en mail afsted, men skal lige sige pigerne spille en gang håndbold på tv, så svaret kommer ikke idag...

I må altid maile, jeg skal nok sige fra hvis jeg ikke har tid eller det er for omfangsrigt :)

snakkes
Avatar billede lawyer Nybegynder
11. december 2001 - 20:38 #14
sige pigerne = se pigerne
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. december 2001 - 20:39 #15
OK mail på vej ...
Avatar billede jodder Nybegynder
11. december 2001 - 23:59 #16
For det første, \"slå aldrig større brød op end du kan bage færdig\". Jeg må desværre fraråde dig at hoppe på php teddy´s idé, hvorfor pokker lave hele arbejdet og så kun få 70% ud af det og så ovenikøbet af overskuddet som teddy glemmer at specificere. Toni og lawyer er inde på noget af det rigtige, benyt dig af de tilbud.
Jeg er selv virksomhedsejer (ikke indenfor IT) og jeg er ikke i tvivl om hvor indtægter for jer eksperter er. Fokusér på den mindre virksomhed som endnu ikke er kommet på nettet, lav et kvalitetsprodukt du kan stå inde for og naturligvis til en fornuftig pris.
Min egen erfaring fik jeg for 4 år siden, en henvendelse reaulterede i en hjemmeside bestående af kopier af min brochure til en pris af 8000,- + moms hertil skulle lægges kr. 1900,-/kvartal. Jeg ansatte for et par år siden The cure i mit firma, han er IT mand og gik straks igang med at lave en hjemmeside man kunne være bekendt.
Jeg henvender mig aldrig til det første firma igen. Jeg mener hermed at den bedste reklame du kan få er \"mund til mund\".
I øvrigt det der med moms, skat o.lign er slet ikke så svært, skal du have råd herom så stil et spørgsmål og du skal få svar så godt dom jeg formår (revisor 12 års erfaring) dog ikke denne branche længere.
Et langt indlæg, men hva!
Avatar billede php_teddy Nybegynder
12. december 2001 - 17:45 #17
fordi jeg tager mig af papir arbejdet.. + jeg kan gå til møderne for ham...
Avatar billede lawyer Nybegynder
12. december 2001 - 18:11 #18
php_teddy> Hvis du skal bruge freelancere må du vist hellere skrive til mig efter en kontrakt (billigt). Der hvor de fleste kommer i den store \"arbejdsrets-fælde\" er når de hyrer freelancere. Godt nok kalder de dem freelancere, og i den beskrivelse du kommer med vil du komme til at give infoweb både ferie -og sygepenge mv. ..og det kan blive dyrt ;)
Avatar billede rush Nybegynder
27. december 2001 - 02:04 #19
php teddy (www.HouZe.dk/webdesign) du kunne da godt lige havde læst teksten igennem, bare een gang.. :)

Jeg laver forresten også freelance webD:
www.tlnd.dk

En revisor er en god ting og behøver ikke være så dyr..Ca. 3000-5000.- årligt.
Avatar billede websafe Nybegynder
26. januar 2002 - 16:19 #20
http://www.selvstarter.dk/ er god læsning. Bag sitet står DANA - A-kassen for selvstændige.
Avatar billede startfirma.dk Nybegynder
03. februar 2002 - 09:29 #21
Det her er jo reklame, men da spørgsmålet er ubesvaret (ikke accepteret svar) vil jeg lige fortælle at jeg har lavet www.startfirma.dk og jeg skal gerne svare på de spørgsmål du ikke selv kan finde svar på via artiklerne :)