Avatar billede danniboy18 Nybegynder
11. december 2001 - 11:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Divx til video Cd....???

HEy ..

Nogle der ved hvordan man laver Divx eller andre formater film om til video cd...? og gør opløsningen færdig...?
Avatar billede msmows Nybegynder
11. december 2001 - 11:22 #1
www.vcdhelper.com har mange gode tips samt downloads til formålet.
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 11:57 #2
Man kan med Tmpge
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 11:57 #3
Avatar billede danniboy18 Nybegynder
11. december 2001 - 13:15 #4
er det nemt med det der tmpgenc ... phrozia
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 13:18 #5
Det skulle det være, jeg har ikke selv haft tid til at rode med det. Men jeg kender en som har brugt det en del, og det skulle vist være ret nemt. Noget ala \"drag N drop\"...
Avatar billede bentn Nybegynder
11. december 2001 - 15:09 #6
For at lave en VCD (video CD) skal du lave f.eks en Avi om til et Mpeg format.- Det er det eneste format der kan lave dem.
som de andre siger, kan du bruge TMPEGnc til at lave din avi om til mpeg, du finder mere om emnet her, http://www.vcdhelp.com/ - direkte link http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm
programmet er freeware som du finder her; http://www.vcdhelp.com/convert.htm

Jeg mener at huske at hvis du vælger vcd i brænderprogrammet, Nero (hvis du har det) at den selv kan lave din avi om til en mpeg og der efter brænde den som en vcd, og derved kan du se den på din Dvd-maskine/afspiller
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 15:26 #7
Jeg har lavet VCD med nero, og den funkede umiddelbart ikke...
Avatar billede bentn Nybegynder
11. december 2001 - 18:23 #8
Men så kan du jo bruge TMPGEnc ! Har selv lige brugt det i dag, virker fint...kan jo også være fejl i Dvix filen, det jo set før.
Din kommentar giver jo ikke meget at arbejde videre med. så kig på flere af de mange links du har fået, der er mange løsninger, og du ved bedst selv hvad dit problem er, men som du kan se har flere nævnt tmpgenc som løsningen på dit svar.

pøj,pøj.
Avatar billede bentn Nybegynder
11. december 2001 - 18:27 #9
Sorry, Phrozia..det er jo ikke dig der har oprettet spørgsmålet...det fik jeg først set nu.
Avatar billede phrozia Juniormester
11. december 2001 - 20:37 #10
Går nok... :)

Anyway, prøv med Tmpegnc!
Avatar billede bentn Nybegynder
24. december 2001 - 16:16 #11
tak for point