Avatar billede debugger Nybegynder
11. december 2001 - 10:09 Der er 5 kommentarer

Har nogle erfraret flg med IIS/PWS?

Jeg sidder ude i i en mindre virksomhed, hvor vi er i flg situation:

To maskiner, der kører win 98 med PWS afvikler ikke ASP filer. Går man ind på disse \"servere\" via http://computernavn får man kildekoden serveret i browseren. ASP/HTML - det hele. ASP koden bliver altså åbenbart ikke fortolket.

Så har vi en windows 2000 maskine med IIS, som pludelig ud af den blå luft har slettet sit \"wwwroot\" - bibliotek. Jeg har oprettet mppen igen, og sat den som hjemmemappe i \"internet programstyring\", IE siger blot \"Siden kan ikke vises\", når man kalder asp og sågar almindelige html filer fra http://computernavn

Så er det jeg mener: Nu er jeg ved at være en smule træt af windows. 2000 Maskinen har haft noget bøvl med harddisken, så den får nok en ny disk og en ganinstallation, så nu må vi se hvad der sker.

Sagen er, at vi er ved at \"løbe tør\" for maskiner, der kan afvikle ASP, kan nogen fortølle mig hvorfor win 98 / PWS laver det nummer med at ikke afikle kode, men bare sende hele koden til klienten/browseren? Og ikke mindst hvad kan man gøre?

Geninstallering af PWS har ikke haft nogen effekt.
Avatar billede debugger Nybegynder
11. december 2001 - 10:14 #1
Skal nok siges mht de 98 maskiner: den ene har virket upåklageligt i 1/2 år og den anden mere end 1/2 år, men pludeslig (tilsyneladende uden grund) - ingen ASP.
Avatar billede bobbedude Nybegynder
11. december 2001 - 10:35 #2
Du skal huske at give tilladelse til at afvikle asp ( allo scripts ) Hvorfor har i flere maskiner der kører IIS en ville da være nok eller hvad ??
Avatar billede bobbedude Nybegynder
11. december 2001 - 10:36 #3
men pludeslig (tilsyneladende uden grund) - ingen ASP. >> I har ikke kørt en windows update eller lignende ??
Avatar billede debugger Nybegynder
11. december 2001 - 10:44 #4
bobbedude: Bare alm. rod i sagerne. Maskinerne er vores arbejdmaskiner, og en dag fandt chefen på, at det ville være smart, at bruge ASP til de hjemmesider vi laver (Hvilket gjorde at jeg fik et job herude - jubii - men nu er jeg vist ude på et sidespor).

Problemet er så, at hvis vi har to sites med hver deres \"global.asa\" så duer det ikke at afvikle det fra samme IIS (Da det er win 2000 proffesionel)

Vi er ved p.t. ved at investere i en ny maskine og win 2000 server. På denne måde regner jeg med at vi kan køre alle ASP sites fra en central server, og lade arbejdstationerne \"sejle deres egen sø\" mht ASP.

Vi har ikke kørt windows update. Den ene win 98 makine bliver der faktisk (næsten) aldrig rørt ved. Derfor undrer det mig, at den bare \"står af\".
Avatar billede bobbedude Nybegynder
11. december 2001 - 10:49 #5
jeg arbejder på et reklame buroe hvor vi har vores egen web server, så måske kan jeg hjælpe dig du kan kontakte mig på Direkte >> 76415288