Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 02:51 Der er 47 kommentarer og
2 løsninger

Ti200 .. Dårlig ydelse ..

Hej :)

Jeg har lige erhvervet mig et AGP-V8200 GeForce3 TI200 Deluxe TV-Out/In, og må sige at ydelsen er næsten helt til grin .. Dårlig ydelse i spil, og dårlig ydelse i 3DMark2001 ..

Har så fået at vide af en ven af han havde læst et sted at flere havde et problem, men jeg nåede aldrig at få et URL eller andet af ham, før ham og hans kæreste tog på juleferie i de varme lande :(

Derfor ville jeg gerne høre om der er andre der havde det samme problem med et Ti200 ..

.. Vil starte fra en ende af :)

Kører de nyeste Detonator drivere til Windows XP (23.11) - Min PC er en Intel Pentium 4 1.6Ghz, med 640MB ram (1 128 stang, og 1 512 stang), på et Asus P4B bundkort.

Når jeg kører 3DMark2001, får jeg omkring 5300/5600, det svinger meget, og det er lige meget om kortets clock frekvenser står til fuld, eller alm.

Pt. har jeg sat clockfrekvenserne til alm. GeForce3 standard: 200hz på Core, og 460Hz på rammene, og stadigvæk scorer den en ringe score .. Iflg. de steder jeg har læst skulle den bare ved standard få 6300 point i 3DMark2001, og 7300 ved at kortet er tunet helt op, og jeg er ikke i nærheden af nogen af de scores lige meget hvad ..

Jeg har prøvet bruge \"Detonator Destroyer\" hvorved man fjerner alle detonator drivere, og så installerede jeg standard vga, rebooter og installerede de nyeste Detonator .. Men stadigvæk det samme ..

-

Undskyld hvis hele spørgsmålet er lidt rodet, men klokken er mange, og jeg er helt smadret .. ang. kortet er jeg helt desperat, forstår virkelig ikke hvad der er galt .. så derfor er der 500 point til manden eller pigebarnet :) - Som lige kender den rigtige løsning :D ..
Avatar billede jedi-master Nybegynder
11. december 2001 - 04:42 #1
Er det ikke et ASUS Grafik kort ?
\"AGP-V8200 GeForce3 TI200 Deluxe TV-Out/In\"
så skal du jo bruge Asus driver

http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/agp/v8200t25/2181aw2p.zip
Avatar billede jedi-master Nybegynder
11. december 2001 - 04:51 #2
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 05:04 #3
Tja, ovennævnte link fører til drivere, der er lidt ældre end dem, du selv har installeret, men jeg ville alligevel prøve, når det ikke er godt med nVidia-driverne. Har du for øvrigt læst den meget grundige gennemgang af kortet med tips og resumeer på http://www.hardocp.com/reviews/vidcards/asus/v8200_deluxe/ ?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 05:11 #4
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 05:23 #5
Desuden fandt jeg et indlæg i newsgroup:comp.hardware [ link http://groups.google.com/groups?q=geforce&hl=da&group=comp.hardware&rnum=3&selm=a80046d5.0109200330.17d7e32%40posting.google.com ] der også jamrer over sit Geforce 3, men af en anden grund. Måske kan du lære noget?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 05:30 #6
Vedkommende skiftede sit mobo Asus A7V133 ud med et Asus A7V266, og han konkluderer, at der har været kompatibilitetsproblemer (uf, et grimt ord).
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 07:19 #7
Jeg vil lige starte med at sige at grunden til man bruger detonator er jo pga. det er en nvidia chip der sidder på kortet .. :) ..

Har prøvet at bruge standard ASUS, samme problem, nogle andre ASUS lavet af Techno-Garb, samme problem .. ikke nok ydelse .. og der sker ikke en fløjtende fis med ydelsen hvis jeg tuner det heller ..

Jeg læser lige de 2 links kirsten_sol :)
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 07:32 #8
Well læste .. Men mit motherboard er jo ikke det samme anyway ..

P4B, Pentium4 /i845, AGPx4, >2000Mhz IDE100, SDRAM, Socket 478

-

Jeg kan bl.a. huske at de spil der fulgte med, Sacrifice, med de standard ASUS drivere hakkede det en del :| .. Og det var da jeg havde Windows 2000 inde .. Nu har jeg som sagt XP installeret .. :) ..
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 07:38 #9
Kan allerede se at hvis jeg kigger på BenchMarks fra andre steder, f.eks. Tweakup.dk\'s test af grafikort eller http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=41479 så mangler jeg lidt over 1000 i benchmarks ..
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 08:03 #10
Screenshot af min score med Detonator 23.11 XP .. De nyeste drivere pt. ..

Se det og grin :(

Http://skibanden.dk/tilgrin.gif

Var I 1024x768, 32 bit color, compressed textures
D3D Pure Hardware T&L
Antialiasing: None

Faktisk næsten 2000 point under hvad der er i alm. tests ..
Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 10:55 #11
Ja det ser godt nok lidt forkert ud, og det hjælper selvfølgelig ikke en skid at bruge asus egne drivere, de er akurat de samme som Detonator, men har du sat
alle positive ting op i BIOS\'en??
findes der nyere og bedre drivere til chipsættet på bundkortet??

Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 11:04 #12
Måske er det en BIOS opdate der skal til??
det er selvfølgelig en 300W strømforsygning du bruger ik??

Bullet
Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 11:08 #13
Hvad er det for et bundkort du har, Mærke, nummer og det hele!?
Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 11:18 #14
Har du set testen>> http://www.hardocp.com/reviews/vidcards/asus/v8200_deluxe/
som kirsten_sol smed ud, der scores der heller ikke så meget! og det er oven i købet med Geforec 3?
Avatar billede cny Nybegynder
11. december 2001 - 12:25 #15
Kigger med. Har tænk på opgradering til kortet.
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 16:23 #16
Jeg har læst reviewet der ..

Min bundkort er som sagt et: ASUS P4B, Pentium4 /i845, AGPx4, >2000Mhz IDE100, SDRAM, Socket 478 ..

Har lige hentet opdateringen til det, og prøver igen .. Jeg havde hentet det nyeste intel Chipset :] ..

Rebooter, og prøver BenchMark2001 igen og poster et screenshot ..
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 16:52 #17
samme resultat, faktisk 3 point under :) ..

Og nu mangler jeg faktisk 600 point ca. fra før .. kan huske den første benchmark jeg lavede havde jeg de 5600, hvorfra jeg så kun manglede 1000 for at nå det normale .. og 2000 hvis jeg tunede det helt ..

Det sjove er jo bare, at jeg får nøjaktig den samme score, om kortet står til standard tuning, eller helt i top .. men så langt under hvad det normale er :| ..

Og jeg har en 300W strømforsyning selvfølgelig :) Mit kabinet er et: Aopen Miditower, ATX HQ48-P4, ProA, blå /300W P4 Power Supply ATX.

Så intet galt der ..
Avatar billede -mundi- Nybegynder
11. december 2001 - 17:00 #18
Hmm hvad med køling af din CPU så vdt jeg husker, sætter P4 selv hastigheden ned hvis det er den bliver for varm, det kunne måske være det ?
Sådan en gang 3dmark test for fuld skrue generer alligevel en del varme -)
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 17:16 #19
hmm .. hvordan fixer/stiller man det så? :)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 17:39 #20
kram>>Jeg vil foreslå, at du kigger lidt ind i nyhedsgrupperne, både de danske og engelske. Ved f.eks. søgning via Google->grupper kan du søge i samtlige grupper med de relevante ord. Dem kender du jo selv. Der er mange, der har problemer med grafikkortet og Win Xp. En enkelt (i den danske newsgroup) nævner 3dmark test af kortet med resultat 5713, og det bør han være tilfreds med, kommenterer de øvrige. Men han har selvfølgelig ikke din comp. En af amerikanerne nævnte noget om at indstille kortet, men nu kommer min alzheimer i vejen :#)

Det er ikke kun ved test, kortet ikke yder, som det skal, siger du?
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 17:51 #21
Ja netop .. det yder jo langt under middel, når jeg ser andre tests af kortet, hvor min burde kunne trække langt mere, og de tests jeg sammenligner med er nemlig også kørt i WinXP ..

Grunden til jeg skiftede var pga. Windows2000 havde det lidt sjovt med 1. gang at nægte mig adgang til min harddisk lige pludselig, så jeg måtte formatere, 2. gang gad den ikke læse system kataloget .. så smed jeg XP i .. hvilket kører som en drøm ..

Jeg vil prøve at søge vidre så :)
Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 18:48 #22
din agp port er sat til 64-128mb i bios\'en ik
Avatar billede cny Nybegynder
11. december 2001 - 19:27 #23
Hvis AGP-porten kun kører AGPx1 vil det også begrænse grafikydelsen væsentligt med et Asus V8200T2 Geforce3Ti200. At bundkortet kan køre AGPx4 betyder ikke automatisk at du kører AGPx4, kører du AGPx4 ?
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 19:54 #24
mm .. Graphics Aperture Size, står på 256 mener jeg nu, gør det nogen forskel om den står på standard 64? eller f.eks. 256 (hvilket er max) en ven sagde jeg skulle stille den så højt op som muligt ..

Ang. AGP, så står den til AGP 4x i Bios ja .. det er vel det du mener der? ..

Hvordan checker jeg så om den egenlig kører 4x? :)

Jeg er relativt newbie i grafik/mobo ..

Btw, jer der svarer skal have tak:) I får alle et læs point når problemet forhåbenligt bliver løst :D
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 20:05 #25
Jeg bruger SiSoft Sandra til at checke h/w. Checket er meget detaljeret. Der kommer også nogle gange - bemærk kun nogle gange - fornuftige forslag til at løse problemer. Men du har jo 3Dmark2001, som får 5 køer hos Tuwows, så...
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 20:10 #26
Ja, men det siger jo ikke ligefrem hvad der er galt :) .. Kender godt SiSoft Sandra fra lang tid siden .. prøver lige at hive det ned .. kan jo være det evt. har noget spændende at sige ..
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 20:14 #27
Jo, men jeg ser, at hverken 3Dmark2001 eller Sisoft Sandra understøtter Win XP. Jeg husker, da man gik fra Win95 til Win98. Det var en katastrofe for alle ens utilities. Men hvis de to nævnte slipper igennem XP\'s nåleøje, er de vel gode nok?
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 20:21 #28
Ye, well, det virker fint ihvertifal ..

Ang. mit andet spørgsmål med Graphics Aperture Size, hvad ville det optimale være at stille den til i Bios?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 20:49 #29
For mig at se må du afprøve disse tre ting i bios, ét ad gangen, checke om det hjælper, gå tilbage, hvis det ikke gør, sætte tilbage til default, og afprøve næste ting:

1. AGP aperture size: max indstilling - i dit tilfælde vistnok 256 Mb. Hjælper det ikke, sæt tilbage til default.

2. AGP Driving control. Default er normalt auto. Sæt til manual HVIS DU HAR FORSTAND PÅ DET. Sæt AGP mellem følgende hexa-værdier: Min=0000 Max=00FF.

3. Video RAM cacheable. Default er enabled, men hvis et program skriver til området, får du systemfejl. Prøv evt. disabled.
Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 22:47 #30
AGP size skal bare stå til 64 eller 128mb, 256 kan skabe problemmer for nogen
Avatar billede bullet! Nybegynder
11. december 2001 - 23:08 #31
En anden vigtig ting i bios\'en, hvis du har funktionen der? er \"Fast Write Supported\" skal stå til Supported, ved ikke om du har den, jeg har den med Abit soft menu III og der er den ikke sat som default....
Avatar billede kram Nybegynder
11. december 2001 - 23:44 #32
Fast Write ? .. Hmm nej .. ikke i den her bios ..

Men der er noget andet hvor man kan vælge \"Normal\" \"Turbo I\" \"Turbo II\" .. Men ved ikke hvor godt det er at pille i ..

Har sat AGP size til 64, og smækkede de sidste nye ASUS drivere i fra TechnoGarb istedet, nu fik jeg ca. 5600 i benchmark, dog stadigvæk 1000 under det normale, og jeg har sat kortets clockfrekvenser til alm. GeForce3 standard ..

AGP Driving control ved jeg ikke lige så meget om desvære :| ..

Har desuden taget den 128mb stang ud, og placeret 512mb stangen i Slot1, så der kun er 512ram i nu..
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 23:49 #33
Og jeg sidder og læser i newsgroups. Hvad er forskellen på dit grafikkort og et Daytona GeForce3 TI200 - altså bortset fra at sidstnævnte er billigt og bambusware? Daytonaen har været midlertdigt trukket tilbage fra den danske leverandør. Bad chip!
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
11. december 2001 - 23:54 #34
kram>Turbo II selvfølgelig, tøsedreng :-) Nej, men har du da ikke en manual både til mobo og grafikkort? Jeg ved godt rigtige mænd ikke læser sådan nogen, men de er nu godt tidsfordriv, mens man sidder og spekulerer som en gal over, hvad man nu kan gøre.
Avatar billede cny Nybegynder
12. december 2001 - 00:15 #35
Kirsten sol, forskellen på forskellige mærker grafikkort kan være dårlig kvalitet i produktion eller billige dele (specielt kan RAM være af billigste slags for at spare).

Ved med sikkerhed at ASUS V8200T2 Geforce3ti200 har 4ns RAM dvs. max. hastighed ca. 250/500 Mhz. ASUS kortet er dermed meget Overclock venligt, en artikel/tester på netop dette kort har haft RAM oppe på 260/520 (standard 200/400) og Grafik CPU oppe på 230 (standard ca. 175).

Undersøg hvìlken ns. grafikkortets RAM leveres med inden sammenligning af 2 GF3ti200 kort.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 00:21 #36
Okay, tak. Jeg ville blot - lidt udiplomatisk -sikre mig, at det IKKE var et Daytona kort.
Avatar billede cny Nybegynder
12. december 2001 - 00:24 #37
Det står positivt i det oprindelige spørgsmål hvad kort han har.
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 00:27 #38
Ja, men det er snart længe siden :-)
Avatar billede kram Nybegynder
12. december 2001 - 00:28 #39
nu ikke slå hinanden ned :)

Men, jeg prøvede at sætte fra normal til Turbo II, i optimazion, men det eneste der egenlig skete var jeg fik næsten 200 mindre i benchmark testen .. så den røj tilbage på normal ..
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 00:31 #40
kram>>Nope, tilbage til NG. Så er du alligevel ikke sådan en tøsedreng :-)
Avatar billede kram Nybegynder
12. december 2001 - 00:47 #41
hehe :]

well .. prøver at maile ASUS, kan være de har noget spændende at sige ..

Håbede ellers på her var nogen som evt. havde samme problem der kunne hjælpe :)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 00:48 #42
Jeg kender ikke Dmark2001. Kan du udelukke forskellige elementer, når du benchmarker? Jeg er ikke bange for at virke dum, så jeg spørger: kan det være noget andet end grafikkortet på din pc, der nedsætter ydelsen. Måske har du f.eks. ikke slået din onboard lyd fra, selv om du formentlig har et selvstændigt godt lydkort, når du har den konfiguration, du i øvrigt har?
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 00:52 #43
kram>>Sikkert, men så har de ikke helt samme konfiguration :-)8<
Avatar billede kram Nybegynder
12. december 2001 - 00:56 #44
Det er 3DMark2001 jeg bruger fra MadOnion.com :)

Jeg har slået alt fra som er på selve motherboarded, lydkort, modem osv :)
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
12. december 2001 - 00:59 #45
Ok, så tror jeg, jeg vil ønske dig held og lykke med din mail til Asus (:(
Avatar billede kram Nybegynder
14. december 2001 - 23:15 #46
Siden man jo ikke kan få sine point igen, har jeg fordelt dem mellem jer der har afgivet et \'svar\' :) ..

Anyways, tak for hjælpen .. Efter en formatering og reinstall af XP går det bedre :) .. men nu har jeg bare et andet problem .. :|
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
15. december 2001 - 01:14 #47
Tak for point. Det er generøst af dig i betragtning af, at vi spildte blot en masse skønne kræfter. Jeg har lagt mærke til, at andre - hvis de ikke får tilfredsstillende svar - selv laver et svar, så de på den måde får deres point tilbage :-)
Avatar billede crazylip Nybegynder
15. december 2001 - 21:59 #48
Tilykke med din nye spand Kram! :)
Avatar billede kram Nybegynder
16. december 2001 - 01:33 #49
kirsten, tjah det er jo bare point :) .. og jeg syntes altid det er fedt når nogen folk gider hjælpe andre .. tror jeg ser alt for meget egoisme i min hverdag ellers ..

Men nu har jeg afinstalleret XP helt istedet, åbenbart var det \"Intel Application Accelerator\" der lavede lidt problemer også .. så nu har jeg 2000 inde igen .. :) .. må man hellere vente til der er en service pack til XP ..

Hej Crazylip :D .. og tak :D ..

Eneste ting ved det hele var at nu gik weekenden såmænd med det :( .. da jeg har et eller andet med ikke at gå fra ting, før de er 100% færdige .. så nager det mig at skulle lave det når jeg nu ville komme tilbage ..

anyways, Glædelig jul ! :D