Avatar billede chrede Nybegynder
10. december 2001 - 19:10 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan brænder man Bootchips til PS

Hvordan brænder man Bootchips til Playstation, er der nogen der har nogen erfaring inden for området, og vil dele den :-)  ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 19:20 #1
Du køber dem, du brænder dem ikke!!!  ;-)
Avatar billede maxium Novice
10. december 2001 - 19:22 #2
Avatar billede chrede Nybegynder
10. december 2001 - 19:23 #3
james>> det gjorde jeg da de kostede 20kr pr. stk.... men med de priser de har idag, vil jeg hellere selv begive mig ud i at brænde dem selv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. december 2001 - 19:25 #4
tror ikke selv at man kan brænde dem, da de indeholder en aktiv del.
Avatar billede banjokenned Nybegynder
10. december 2001 - 19:31 #5
kigger lige med !!!

Maxium > hvad er det lige for et link ; det ligner noget til en af de heden gangne analoge-parabol \"TEST\"-kort ??
Avatar billede maxium Novice
10. december 2001 - 19:38 #6
banjokenned> en pic brænder til den slaks chip koster ca 150,-
Avatar billede maxium Novice
10. december 2001 - 19:38 #7
en enkelt chip (tom) til at lave en bootchip koster ca 20-25,-
Avatar billede banjokenned Nybegynder
10. december 2001 - 19:39 #8
Okay - det viste jeg Ette --- men er det nogle bestemte kort ???
Avatar billede maxium Novice
10. december 2001 - 20:48 #9
banjokenned> Det er den enste brinck har til at brænde de chip
Avatar billede microtec Nybegynder
10. december 2001 - 21:35 #10
maxium >> Er du 100% sikker på at Bootchipen i en Playstation er en PIC-microcontroller?

Det lyder temmelig usandsynligt at man booter ved hjælp af en lille microprocessor med 1-8 KByte ;o)

Jeg er ret sikker på du gætter (forkert).
Avatar billede microtec Nybegynder
10. december 2001 - 21:53 #11
maxium >> Tja, jeg bliver vist nød til at trække mit forrige indlæg tilbage :o)

Det er sgu en PIC der benyttes til Bootchip i en PS. Faktisk en PIC12C508 (hvad formålet så end er med at bruge en microprocesser).
PIC12C508 kan jo fint brændes med f.eks. den brænder maxium gav link til hos Brinck.

Avatar billede karsten_quist Nybegynder
16. december 2001 - 17:07 #12
Jeg har selv brændt ca. 50 bootchips til playstation og PSOne. Jeg brugte Brincks Br875 som \'maxium\' har givet dig link til.
Men der er ingen grund til at give 150,- for en brænder. Prøv at kigge på linken her under der er diagram til en god brænder.
http://www.jdm.homepage.dk/newpics.htm
Brænderen bruger samme drivere som Brinks...
Hex-filen som du skal brænde i PIC\'en kan du nemt finde på nettet.
Avatar billede chrede Nybegynder
16. december 2001 - 18:58 #13
karsten> er det samme chip som bruges til PS og PSone
Avatar billede karsten_quist Nybegynder
17. december 2001 - 17:52 #14
chrede> Ja, det er den samme chip. Det er en PIC12C508-04/P.
De koster ca. 15,- hos Radio-parts, men det kan lade sig gøre at få dem andre steder for 8,- hvis du bestiller nok.
Avatar billede e.p. Nybegynder
12. marts 2002 - 12:05 #15
chrede.....

kan du ikke sætte en chip i min playstation