Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 17:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ping...

Et par små spørgsmål:
1. Man sender et ping til en given IP adr.og får ofte 4 forsk tider retur. Hvad står de tider for ? Og hvorfor er der absolut 4 ?
2. I visse tilfælde meldes 4 x \"Time Out\".
Jeg er ikke inde i dette,så skær venligst lidt ud i pap.
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
06. december 2001 - 17:36 #1
tiden er udtryk for hvorlang tid det tog at komme frem og tilbage igen til din maskine
hvis du ønsker at lave om på hvor mange ping der skal sendes kan du skrive ping \"enter\" i dospromten så fåer du en række muligheder
Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 17:38 #2
Ok med indstillingen, men betyder de angivne tider at PC\'en er on og i tilfældet \"Time off\" at den er slukket ?
Avatar billede asogaard Nybegynder
06. december 2001 - 17:55 #3
PING (Packet Internet or Inter-Network Groper) er et værktøj, som man kan bruge til at fejlfinde på TCP/IP-baserede netværk.

Ping gør det at den sender en ICMP echo request til den host man pinger og venter på svar. De fleste versioner af ping viser så hvor lang tid der går fra man sendte sin echo-request til man modtager svar, dvs. det tidsrum et \"round trip\" (tur/retur) tager.

http://www.erg.abdn.ac.uk/users/gorry/course/inet-pages/icmp.html

http://www.freesoft.org/CIE/Topics/81.htm

Mvh
- Anders

Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 18:39 #4
Ok,måske har jeg formuleret mig lidt forkert. Jeg har kigget på link\'sne men ikke fundet svar på:
1. I nogle tilfælde vises pingtider i ms.
2. I andre tilfælde vises \"Time out\".

Betyder det at pgl.PC er on når ping-tider vises og omvendt, at den er slukket når der vises \"Time out\" ?
Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 18:42 #5
Det skal lige tilføjes at det er sammeID.
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
06. december 2001 - 18:47 #6
time-out betyder at der ikke er komme svar inden for den tid der er sat som max svartid
time-out betyder ikke nødvendig vis at den ikke er online men at den pakke du har sendt
afsted er gået tabt undervejs.
Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 18:49 #7
Aha, interessant. Kunne du uddybe hvorfor man skal sætte en max.svartid ?
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
06. december 2001 - 18:54 #8
da man ellers teroretisk kunne vente en uge på at få svar,
da pakken kan være gået tabt på vej ud vil maskinen du pinger
jo ikke have modtaget den og der for ikke svare.
ved at sette en time-out sender du en ny pakke når tiden er
gået, og har der med en ny mulighed for at den når frem & tilbage
igen
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. december 2001 - 18:54 #9
mixter>> Eller sidder man jo i princippet bare og venter på maskinen man pinger kommer online, og kan svare, med en makstid, kan man fået et ret godt bud på om maskinen er online..
Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 18:58 #10
Ok, garfield (m.fl.)nu fes den ind. Det er jo egentlig et interessant område...tak for hjælpen!
Avatar billede mixter Nybegynder
06. december 2001 - 18:59 #11
Hovsa garfield..smuttede points så giv lige et pip igen.
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
06. december 2001 - 19:03 #12
Pip :-) hvis det var meningen at jeg skulle have alle pointene
så er det vist sket.
Takker
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. december 2001 - 21:46 #13
Grunden til at der er 4, er fordi at det er default for ping at lave 4.

Du kan skrive:

ping -t 6 ip-adresse

Så sender den 6 ping .. og hvis du kun skriver ping -t ip-adresse - så bliver den ved, indtil du stopper den.
Avatar billede mixter Nybegynder
07. december 2001 - 08:16 #14
Ok, tak for tips.