Avatar billede janne Nybegynder
06. december 2001 - 16:02 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke installere virusprogram - noget galt i Windows ?

Hej

I disse tider bliver man jo svært inspireret til at holde sin virustjekker a jour. Jeg har imidlertid det problem, at min(e) installationer ikke rigtig lykkes.

Det er Norton2000, det drejer sig om. Installationen går fint, men opdateringen over nettet fejler. Den \'siger\', at den ikke kan foretage opkald til serveren ....

Jeg har prøvet alle mulige variationer med at afinstallere ældre virus-tjekkere, andre virusprogrammer o.a. Til sidst prøvede jeg at søge på \'norton*\' og fandt, at der lå en mængde snavs rundt om, så afinstallationen er ikke gået så glat endda. For dog at gøre noget, forsøgte jeg mig med et rengør-registreringsdatabasen-program, som fandt 177 (!) løse dele, der ikke hang fast på noget. Dem fjernede jeg så i det omfang, det kunne lade sig gøre.

Men det hjælper ikke. Jeg kan stadig ikke installere, og der kommer div. små-fejl /warnings fra tid til anden. Mest når jeg kører outlook.

Jeg har scandisk\'et.

Virusprogrammet kører upåklageligt på min anden pc.

Hvad gør jeg ??? Fjerner Windows og installerer igen ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. december 2001 - 16:05 #1
overvej et antivirus program - det er ikke rart at have virus programmer på sin maskine..

(Sorry... kunne ikke lade være ;))
Avatar billede janne Nybegynder
06. december 2001 - 16:55 #2
he, he  .... antivirus, da!
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. december 2001 - 22:37 #3
Har du prøver først af afinstallere din virusscanner og så reinstallere med nyeste opdatering. Jeg ved at nroton har haft problemer med deres danske version, men det skulle være et stykke tid siden at de løste dette.

Hvis det ikke lykkes, så kan du maile norton og spørge eller skifte til et anden virusscanner program

Hilsen
kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. december 2001 - 12:37 #4
Hvad siger de warnings? Kunne tyde på der er noget galt med din opsætning, så det ikke er anti-programmet der fejler noget!
Avatar billede the_magician Nybegynder
07. december 2001 - 16:55 #5
Kunne det være en firewall du ikke kan komme igennem. Jeg kører Selv Norton 2001 og min LiveUpdate kan ikke komme ordentligt igennem min firewall.

Prøv i stedet med et andet antivirus program som McAffe !
Avatar billede janne Nybegynder
07. december 2001 - 17:44 #6
Tak for forslagene - jeg har skam prøvet at afinstallere og geninstallere med en sprit-ny version. Også med en anden kopi af samme program.

Warning\'erne er blot, at maskinen ikke kan kalde op til xxx-server (hvor virus-updaten ligger). Jeg tror, det har noget med opsætningen at gøre også. Du mener selve min Windows-installation, ikke ? Eller Internetopkoblingen ? Det var selvfølgelig også en mulighed, men det er en standard-opsætning. Hvad skulle kunne være galt der ?

Jeg er også fristet til at prøve McAfee, men når jeg nu HAR Norton via min arbejdsplads - McAfee koster vel også noget ????
Avatar billede the_magician Nybegynder
08. december 2001 - 19:23 #7
Ja og nej... Mere må/vil jeg ikke sige ;-)
Avatar billede janne Nybegynder
08. december 2001 - 20:28 #8
Kun ja og nej ???! Men så må jeg jo formulere mine spg så du kan svare med \'ja\', \'nej\', \'sort\' eller \'hvid\' - OK ?

Du tror, at det har noget at gøre med min Windows ?
Grundlæggende er du tilhænger af et andet styresystem end Windows ?
Du kan ikke udstå synet af Bill Gates ?
Men forudsat at det er Windows, det drejer sig om, tror du, at det er min internetopsætning, der er gal ?
Internetopsætningen er uafhængig af Windows ?
Norton er et pragtfuldt antivirus-program ?
McAfee er et endnu pragtfuldere antivirusprogram ?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
10. december 2001 - 13:28 #9
Jeg har tænkt på din internet forbindelse. din windows tror jeg ikke umiddelbart har noget at sige i det tilfælde her. Får du timeout i opkaldet eller kan den bare ikke finde internet stedet? Hvis det er det sidste så prøv at kontrollere stien til stedet. Hvis det er et link, kan siden være flyttet. Har du prøvet via nortons hjemmesides startside og så bladre dig frem til opdatering via den vej?
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. december 2001 - 16:26 #10
check det virus program , det er gratis og køre forrygende fedt :))
http://www.free-av.com/
Avatar billede the_magician Nybegynder
13. december 2001 - 18:31 #11
Jeg mener om McAffe koster penge...

Ja og Nej !!!
Avatar billede janne Nybegynder
16. december 2001 - 15:20 #12
Ja, det var bedre. Jeg kan godt opdatere ved at downloade en dat-fil fra Nortons hjemmeside. Det er da brugbart. Det er så kun \'Live Update\', der er syg. Ikke at jeg ikke kan leve med det, men har du noget bud på, hvad dét så vil sige ??
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
06. januar 2002 - 22:01 #13
Det betyder at din forbindelse ikke giver mulighed for at norton kan gå ind selv og se hvad du har og derefter opdatere. Antagelig en firewall, eller du kører med høj sikkerhed på internet forbindelsen.
Ellers tak for point.