Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 14:43 Der er 17 kommentarer

ny harddisk i en compaq presario 5286 men hvordan ???

sidder her og skal skifte HD i en Compaq presario 5286, den er sat til master nøjagtigt som den gamle disk - men når maskinen starter op skriver den fejl at den ingen hd kan finde?? prøver jeg at boote fra en w2k lægger den alle filerne på hd, og genstarter med den samme fejl?? jeg har også prøvet at sætte den som cabelselect og slave men uden held
er der en mystiks måde at komme ind i biosen på, på sådan en fætter??
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. december 2001 - 14:49 #1
Tryk på F10, så kommer du i bios
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 14:51 #2
det er hermed gjort, men her er ingen former for auto detect disk som man nu plejer at kende fra andre mobo´s..... her er faktisk slet ingen detaljer om disk opsætning ?????
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. december 2001 - 14:52 #3
Avatar billede moebius Nybegynder
06. december 2001 - 14:52 #4
Det har ikke noget med bios´en at gøre!
Bios´en skulle gerne selv finde ud af at der er kommet en ny hd i!

Har du checket at ide kabelet sidder rigtigt?
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 14:55 #5
yes kablet er chekket, og det virker fint med den gamle disk, ingen problemr med at finde den, men den er fucket op og derfor er vi tvunget til at skifte den, den anden er så de giga mindre så det kan ikke være fordi at den er for stor til bios
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. december 2001 - 14:57 #6
OK det var ellers mit næste bud ;)
Avatar billede moebius Nybegynder
06. december 2001 - 14:58 #7
Okay...

Check om kabelet virker, at det ikke er i uorden!
Prøv at bytte om på hd cd ide kabelet!
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 14:58 #8
kan det have noget at gøre med at den måske kun kan køre med en´bestemt type disk???
Avatar billede moebius Nybegynder
06. december 2001 - 14:59 #9
Nej...
Er det et SCSI???
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 15:00 #10
moebius> dette har vi også prøvet men stadigvæk uden held :o(
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 15:00 #11
nixen ren IDE
Avatar billede tlaursen Nybegynder
06. december 2001 - 15:04 #12
Og den kommer ikke med en advarsel når maskinen starter om at der er fundet en ny HD tryk F1 for at fortsætte?
Avatar billede moebius Nybegynder
06. december 2001 - 15:05 #13
Okay...

Har du checket om du har strøm til?
Og har du checket at du ikke har vendt IDE kabelet forkert?

Et eller andet er der jo galt.
Og det kan ikke skade at checke 2 gange!
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 15:14 #14
den kommer med en melding om at der ikke er nogen disk men kun vdrom drev - tryk herefter på F1 eller F10 har prøvet at gøre begge dele uden held.

kablet kan kun sidde på en måde på den pga tappen! så det vender rigtigt. og ja der er strøm til.

jeg kan sagten boote fra cden, men når den er færdig med at lægge alle filerne ind og den så skal genstarte står jeg med det samme problem< ingen disk fundet.
Avatar billede bif-i-lif Nybegynder
06. december 2001 - 15:23 #15
Prøv at bruge en win98 Bootdisk, og se om f-disk kan finde din HD, hvis JA så del din HD og format. Hvis NEJ....så find ny HD
Avatar billede moebius Nybegynder
06. december 2001 - 15:24 #16
Okay...

Det kan godt være at du skal opdatere din bios. Det kan være en fejl der.

Eller prøv at få byttet den nye hd!
Avatar billede condor Nybegynder
06. december 2001 - 15:24 #17
bif-i-lif>  okay dette prøver jeg så lige