Avatar billede condor Nybegynder
04. december 2001 - 18:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken monitor skærm skal man vælge????

jeg har siddet og kikket på edb priser og hos diverse forhandlere, men det er skide svært at se ud fra tørre facts, Jeg vil gerne have en 19\" eller over til de billigste penge fx en 19\" til om kring 2500 eller lidt over, men hvad pokker skal man vælge hvis man gerne vil køre i 1600x1200 fx i 60 hz, OG HVOR DET STADIGVÆK ER SKARPT::: kan dette lade sig gøre at finde til de penge eller skal man op og smide 5000 eller meget over???
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 18:20 #1
60 hz er IKKE acceptabelt hvis du sprøger mig. Du har ret det er nogle gange lidt forvirrende.
Sony er et sikkert hit men det er lidt dyrt.
AOC laver nogle gode i mellemklassen.
Ellers er der ikke andet at sige end kikke godt på specs og evt. prøve at finde anmeldelser.
Og husk. Er der noget der ikke står noget om er det fordi det ikke er særligt godt.
Avatar billede sluppi Nybegynder
04. december 2001 - 19:27 #2
køb en scott skærm. så kører du 1200 x 1600 i 180 Hz
Avatar billede sluppi Nybegynder
04. december 2001 - 19:28 #3
koster 2500,-
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 19:28 #4
Det er løgn vil jeg godt garantere
Avatar billede sluppi Nybegynder
04. december 2001 - 19:29 #5
nope - har selv en. men de er ikke særlig kendte.
Avatar billede oniel Nybegynder
04. december 2001 - 19:31 #6
Mine erfaringer med hensyn til skærme (af alle slags) er at men skal finde en SERIØS forhandler, hvor mean kan se produktet i brug - dvs. det brug man selv skal anvende. Når man så har fundet en skærm, der passer til ens øjne, skal man købe DEN SKÆRM MAN HAR KIGGET PÅ - og altså ikke en anden ude fra lageret!

Første gang jeg forlangte dette blev min forhandler lidt stram i masken - men da vi havde tre ens modeller stående tændt ved siden af hinanden stoppede protesterne - nu kunnehan tydelig se forskel.

Et godt trick når skærmen skal vurderes er at kigge på skærmen med det perifere syn.

Man stiller sig med siden til skærmen og kigger lige frem - hvis man syntes skærmen \"flimrer\" for meget i det perifere syn, så bør man vælge en anden - den skærm vil blot give hovedpine, skærmtrætte øjne og i al almindelighed utilfredshed uden at man kan beskylde skærmen for at være i stykker eller ikke leve op til specifikationerne!
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 19:34 #7
1200 x 1600 i 180 Hz *lol*

For det første hedder det 1600 * 1200. Ellers er dine pixels ikke kvardratiske! Og til refrechraten. Det er godt nok høj. Jeg ville ikke tror på det i den opløsning selvom min skærm fortalte mig det.

Jeg har en sonyskærm til 3400 som kører 91 hz ved 1280 * 1024. Det er ret godt. Måske ville jeg kunne nå 180 hvis jeg gik langt, langt ned i opløsning men i 1600 * 1200 tror jeg simpelt hen ikke på det!
Avatar billede sluppi Nybegynder
04. december 2001 - 20:04 #8
then don\'t believe it.....dit problem.
men sådan er virkeligheden, men ok jeg fik byttet på de 2 tal. 1600 x 1200 i 180 Hz.
Avatar billede condor Nybegynder
04. december 2001 - 21:44 #9
Ok mange gode kommentarer, jeg er ikke helt inde i de hz mv, grunden til at jeg vil køber i de 1600*1200 er at tingene/ikoner/vinduer mv er små og jeg kan have langt flere ting åbne på en gang og samtidig have overblik.
men alle de skærme jeg har haft fingerene i bliver helt \"matte\" nærmest når man kommer op i de opløsninger og det er ret belastende at sidde og se på.

den skal være totalt skarp/
Avatar billede condor Nybegynder
04. december 2001 - 21:56 #10
Jeg ved ikke helt om AOL´s skærme kan køre i den opløsning og samtidig være knivskarp??? nogle der har sådan en 19\" fætter og som har den opløsning på...............