Avatar billede nebbelunde Nybegynder
04. december 2001 - 17:00 Der er 32 kommentarer og
4 løsninger

Domain salg

Igennem www.dkwebonline.dk, bestilte jeg domainet \"manti.dk\" til en høj pris i forhold til andre steder, men lad det nu ligge.

Da jeg bad ham \"redirecte\" til en anden IP end hans egen, sagde han at det ikke kunne lade sig gøre. Og hvis det skulle ske, ville det være for en stor sum penge. Jeg mener da bare at han skal bede DKHOSTMASTER ændre det. Er det forkert?

Eller har jeg selv ret til at bede hostmaster om det?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
04. december 2001 - 17:03 #1
du skal bare bede DK hostmaster om det når du har fået domainet
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 17:03 #2
Det burde han kunne til stort set ingen penge. Mit råd er at nedlægge domænet og købe det hos dht.dk
De er rigtig gode og du kan manuelt gå ind på en hjemmeside og ændre dine prefs.
Avatar billede yonzie Nybegynder
04. december 2001 - 17:04 #3
De skal sætte deres DNS op til at pege det det tigtige sted hen. Jeg ved ikke hvad deres pris er, men det koster oftest \'noget\'. Hos f. eks. azero.dk kan du få den service for 99,- i oprettelse og en femmer om måneden.
Du kan sansynligvis finde noget gratis et sted.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
04. december 2001 - 17:04 #4
Ellers dril ham og lig det her som index fil

</head>

<frameset cols=\"*\">
  <frame name=\"hovedramme\" src=\"http://212.10.30.200/snoopy/ <<<<<-----\">
  <noframes>
  <body>

  <p>Din Browser Understøtter ikke rammer og du kan derfor desværre ikke se siden :(</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>

</html>
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:06 #5
Det skal han selv gøre via hans DNS, men det er normalt ikke noget der koster vildt.

Vi tager 65 kr. årligt, men nu ved jeg ikke hvad du mener med en stor sum penge, men ellers flyt til en anden udbyder det er gratis.

Du skal dog regne med at betale lidt hvert år for denne service.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:07 #6
Du kan ikke selv bede DK-Host om det. Der skal være en DNS server til at pege domænet videre..
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:11 #7
rygter> hvorfor ikke bare flytte det?

zyberwizard> Noget kunne tyde på at de ikke selv har egen DNS, men køber det et sted.
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 17:13 #8
Jo - flytte naturligvis. whatever! Pointen er at man ligeså godt kan have det hos nogen hvor man selv må pille.
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 17:14 #9
Ellers prøv Nordisc Web ( www.ndw.dk )

99,- kr. for oprettelse af .dk domæne og 99,- kr. i oprettelse af DNS forward! Begge beløb er engangsbeløb, dvs. det koster ikke noget om måneden eller om året! Du får også 2 POP3 mail-adresser med fx nebbelunde@manti.dk ;)

Der er også en administrationsside, hvor du til hver en tid kan ændre IP numre, etc. =)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:15 #10
Det skal lige siges at danscape har forbindelse til ndw.dk
Avatar billede rygter Nybegynder
04. december 2001 - 17:16 #11
dht er stadig billigere og du kan ændre hele tiden uden at det koster noget
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 17:19 #12
bacardil>>> Sååå deeeeeet?? ;)

Den eneste forbindelse jeg har til NDW.dk er at keg købte et sådan domæne hos dem for 14 dage siden =)

Meeen... der er INGEN der kan slå Web-Sale.dk når det gælder serverhosting ;-p  Ikke engang ndw.dk =)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:19 #13
rygter> Hvor mange funktioner kan man benytte hos dht.dk?? subdomæner m.m.?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:20 #14
danscape> Det har du ret i. Vi er helt vilde :o)

Du sagde i et andet spm. at du kendte en af ejerne. Nu er du kun kunde. troværdigt?? :o)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
04. december 2001 - 17:23 #15
Nu ved jeg ikke hvor du vil have det til at pege hen!

Hvis du eks. vil have det til at pege på din egen ip adresse, så kan DU SELV redelegere domainet til www.gratisdns.dk hvor du har 100% styr på hvor det peget hen!

Men vil du eks. have det til at pege på http://udbyder.dk/hjemmesider/~dit_bruger_navn/nr
Så kan du IKKE bruge gratisdns.dk da de endnu ikke har denne service!
Hos gratisdns får du dog ingen mail adresser med!
Her skal du selv køre alle servicene på din egen maskine, eller \"købe\" dem du ikk eselv vil køre ude hos andre!

Men igen hvor skal det pege hen? er det til en ip eller en anden www adresse??
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 17:23 #16
Jepper, jeg kender Per Mariager fra NDW.dk  Han er flink nok, men manden vil bare ikke give nogle fede tilbud på serverhosting ;(  Jeg havde fat i NDW.dk for første gang i august måned vedr. noget serverhosting, meeeen, det blev alt, ALT for dyrt! Men, nu er jeg blevet kunde hos dem, efter at jeg har købt et \"pege domæne\" =)
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 17:24 #17
cyberdude>>> Hvad med www.dyndns.dk ?  =)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:25 #18
danscape> Sikke et eventyr :o)
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 17:26 #19
Men ellers har jeg ikke nogen \"forbindelser\" til ndw.dk  Jeg får ihvertfald ikke noget for det! Jeg har haft gode oplevelser med betjeningen hos dem, og anbefaler dem derfor til nebbelunde, ligesom rygter anbefaler dht.dk =)
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 17:28 #20
bacardil>> btw. skal I have dedikeret servere i 19\" rack, eller alm. miditowers?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:28 #21
danscape> Det er jo helt fair, men når du kender ejeren. Så kunne man godt tænke at det var en af dine grunde. Derfor ville det jo være en fin lille ting at nævne det.  Nogen vil sikkert fravælge din anbefaling pga. dette som nogen gør det hvis jeg nævner Web-Sale.dk pga. jeg arbejder der.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. december 2001 - 17:29 #22
danscape> Tak vi har nok i vores servere :o) Men hvis du snakker om hvordan en kunde skal levere den, så har man mulighed for dem begge.
Avatar billede danscape Nybegynder
04. december 2001 - 19:00 #23
bacardil>>> Tja, det er jo som man ser det! Nogle tager afstand fra at man selv arbejder der, andre gør ikke! Jeg syntes nu det er meget fedt! ;) Så kan jeg fyre en masse spørgsmål af til dig! Også hvis jeg skulle komme på nogen senere ;)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
05. december 2001 - 00:07 #24
http://www.gratisdns.dk <- slet ikke dårligt...

her er også en beskrivelse af, hvordan du let og billigt får flyttet dit domæne langt væk fra ham fuskeren, der åbentbart ikke ved meget om sit eget netværk... læs under FAQ\'en...
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
05. december 2001 - 01:44 #25
Tusind tak for alle jeres svar.

Men en af jer siger jeg kan få Hostmaster til at rykke den til en anden ip.

Jeg har en DNS server hos www.zoneedit.com , hvor jeg også har et andet domain hostet.(en NEM gratis dns server (ligesom gratisdns.dk)).

Der fra dns serveren skal den kører videre til min egen private IP.
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
05. december 2001 - 01:47 #26
zyberwizard > Kan min ydbyder bede hostmaster nægte at køre uden om ydbyderen?
- Forresten fed side du har der...

Skal den ikke have et domain?
Avatar billede yonzie Nybegynder
05. december 2001 - 06:02 #27
Din webhost har absolut ingen rettigheder til domænet så længe det er et .dk. Du kan altså flytte det som dit hjerte lyster.

På .com/net/org domæner er der normalt en 6 månedes bindingsperiode ligesom på mobilabonnementer...
Avatar billede bacardil Nybegynder
05. december 2001 - 07:31 #28
>Men en af jer siger jeg kan få Hostmaster til at >rykke den til en anden ip.

Det kan du vist nok, men det koster en del mere end hvis du vælger en udbyder. Det er bestemt ikke gratis. Det er jo meningen at du skal vælge en udbyder :o)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. december 2001 - 08:34 #29
hvis du bruger zoneedit.com så er det vel bare at oprette en ny zonekontakt hos dem med domænenavnet, udfylde de papire der skal til og sende dem til dk-hostmaster!

Jeg havede købt mit domæne gennem buydomains.dk
valgte så at flytte det til gratisdan da jeg fik min server op at køre!
Jeg gik ind på gratisdns oprettede mig som bruger, og oprettede så en primær & sekundær dns for mit domæne, udfyldte en redelegerings form, sendte den til dk-hostmaster, og sendte den elektroniske  mail der skal til også, så gik der ca. 1 uge om mit domæne var flyttet

Jeg vil tro det er nogenlunde samme metode man bruger hos zoneedit.com......
Hvis ikke så har zoneedit sikkert en faq ell. en support man kan skrive til!
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
05. december 2001 - 11:45 #30
Og tusind tak !

Jeg prøver at skrive til hostamster...

Men hvad med pointene, hvem skal have dem?

Det ser ud til i alle har ret..
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
05. december 2001 - 12:13 #31
Lige en ting til...
I formularen, der skal sendes til hostmaster, står der:

ANMODER HERVED:
  Udbyder______
  Adresse______
  Postnr. og by_____

Hvad pokker skriver jeg der? Jeg skal jo bare over www.zoneedit.com.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. december 2001 - 13:08 #32
der skriver du INTET!

Prøv evt. at læse faq\'en på www.gratisdns.dk

nærmere betegned  punkt 12!

Her kan du også finde de dokumenter du skal bruge!
Bemærk dog at du skal have fat i zoneedit.com \'s NIC HANDEL
Prøv evt. at spørge dem, eller måske det ligefrem står nde på deres side!
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
05. december 2001 - 14:59 #33
Endnu engang tusind tak...

Du burde sq have nogle flere point ;?)
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. december 2001 - 15:26 #34
ja ....... jeg fik nemlig kun 0, ingen, zerro :-(((
Avatar billede nebbelunde Nybegynder
05. december 2001 - 15:32 #35
hmm..jeg laver lige et spørgsmål så svar HEJ JEG VIL HAVE POINT...! ;;?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. december 2001 - 15:43 #36
nej det skal du ikke!!!!!!!!!

Det var kun en joke jeg skrev :-))