Avatar billede azeam Nybegynder
04. december 2001 - 14:53 Der er 21 kommentarer og
4 løsninger

Print område

Hej alle.
Jeg har et problem med at printe i Illustrator. Jeg kan ikke få printeren til at skrive det hele ud.

Jeg ønsker at printe en trekant nederst i højre hjørne af papiret. Den skal gå helt ud til kanten af papiret. Men Der bliver kun printet til den stiblede indramning. Se eksempel: http://1k.dk/edge.htm

Hvordan laver jeg den stiblede ramme større så grafikken kan komme helt ud til siden?

Mvh Adam
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 14:59 #1
Den stiblede ramme viser det printbare område, altså din printer kan ikke printe længere ud! Så er du nødt til at vælge et større format!
Avatar billede stig69 Nybegynder
04. december 2001 - 15:00 #2
DU kan gøre to ting. Enten at snyde ved at ændre printerformatet eller at flytte page Tiling. Dette gøres ved at benytte redskabet bag hånden nederste til venstre i dit tools panel.
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 15:00 #3
Hvis du har valgt det rigtige papirformat og du har placeret page tilling\'en  rigigt, så er der ikke andet at gøre end at printe på en overstørrelse eller et større format og så beskære den bagefter!

Du kan flytte på page tiling\'en med page tool\'et den er bag hånden i værktøjs-paletten!
Avatar billede Himbear Nybegynder
04. december 2001 - 15:03 #4
Men hvis du vil have trekanten placeret helt nede i hjørnet på papiret, så hælper det ikke at flytte page tiling\'en, for så bliver trekanten bare flyttet længere op på papiret!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 15:12 #5
tjek lige din preferencer, under filer.
Her mener jeg at du kan sætte din margin - men det er klart at printeren ikke kan printe helt ud til kanterne - dog kan problemet jo løses på denne måde hvis du ikke har mulighed for at printe på større papir og derfor altså må gå på kompromis.

Du scalere al din grafik så den bibeholder sine nuværende forhold (højde/bredde, således at alt det du ønsker at kunne se på udskriften er placeret indenfor de stiblede linjer - derefter skulle du kunne udskrive
Avatar billede oniel Nybegynder
04. december 2001 - 15:37 #6
Mange printere har sat \"margeen\" (Område der ikke kan udskrives) for højt.

Prøv at se under egenskaber for printeren om du har mulighed for at ændre denne værdi.

Du kan dog være sikker på en ting - du kan ikke printe helt ud til kanten i venstre side (papirets anstød i printeren)

Måske kan du vende dit image på høvedet og angive en sidestørrelse der er lidt bredere - så kan du muligvis printe helt ud til højre kant.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 15:38 #7
Et lidt svagt forsøg på at hente point - eller....
det minder mig meget om det svar jeg gav klokken 15:12
Avatar billede oniel Nybegynder
04. december 2001 - 15:45 #8
Det \"nye\" ligger måske i det lille trick med at vende image på hovedet.

Og så syntes jeg også det er vigtigt at det er PRINTERENS egenskaber der skal/kan ændres i.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 15:46 #9
ok - så er vi ikke helt enige, da jeg mener at man bør tjekke såvel udskriftspreferencer som side preferencer!

;0)
Avatar billede oniel Nybegynder
04. december 2001 - 15:53 #10
Det kommer helt af sig selv hvis man bruger mit forslag om at vende på hovedet - så er man jo nødt til at forsøge sig frem milimeter for milimeter til man rammer kanten ;)

Det kan faktisk lade sig gøre på endog nogle printere der ikke understøtter A4-overstørrelse.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 15:55 #11
Prøv lige at udskrive uden en masse smarte procedure - dog skal du klikke i \"Capture\" i din udskiftsdialog - det kan måske gøre det!
Avatar billede azeam Nybegynder
04. december 2001 - 15:57 #12
til cgleerup

Jeg syntes ikke du skal rakke ned på folk fordi, de skriver et nyt indlæg med samme indhold, men med ny formulering.

Det er rart at høre forskellige løsninger på problemet.

til alle:
Jeg giver points senere i dag. jeg skal bare lige have det til at virke :-)

mvh Adam
Avatar billede tre Nybegynder
04. december 2001 - 16:03 #13
Bare lige for at nævne noget om de fine point (endnu engang):

http://rush.dk/for_mange_point.php

100 havde været rigeligt!
Avatar billede azeam Nybegynder
04. december 2001 - 16:12 #14
Til tre:

Der er to grunde til at jeg giver så mange points.

1: Jeg har bøvlet med det i en uges tid, og er ved at være pænt træt af at jeg ikke kan printe noget i siden af papiret.

2: Jeg skal bruge udskriften til et møde der starter her klokken 16:15.. Så jeg havde brug for et hurtigt svar.. SÅ nu vil jeg hente mig noget kaffe og holde møde.

---
For min skyld kan du bitche over det lige så meget du vil. Det er mine points, og jeg må sguda selv bestemme om jeg fyrer 300 af når jeg har brug for det!!!

mvh Adam
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 16:13 #15
Beklager hvis jeg har trådt oniel over tæerne, det var absolut ikke min hensigt - jeg skulle måske have husket en :0), men altså beklager!

Og ja, jeg giver dig helt ret, man skal give plads til at alle kan have sine mening!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. december 2001 - 16:14 #16
Med hensyn til point.
Igen har hr. adam ret - han point hans beslutning!

Avatar billede tre Nybegynder
04. december 2001 - 16:18 #17
tjaa - det skulle man jo synes, men når Eksperten nu har fastsat et sæt regler som man accepterede ved oprettelsen, så burde man måske også lige styre sig lidt.

http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml

Ville alle deltagere i dette spm ikke have svaret på dette spm hvis der \"kun\" var 100 point på spil??
Avatar billede tre Nybegynder
04. december 2001 - 16:19 #18
Desuden tror jeg det er de færreste der går helt vild op i point herinde, men der er jo ingen grund til at ødelægge verdenen for brugere, hvis liv ligger gemt i en profil på Ekspertens serverpark :-)
Avatar billede oniel Nybegynder
04. december 2001 - 16:20 #19
Jeg har lige kigget efter - og jeg fandt ikke noget \"fodaftryk\" på mine tæer. ;)

Nogle gange er disse \"ping-pong\" jo brugbare til at forstå hvor de små forskelle i svarene ligger.

Ingen \"sårede følelser\" herfra! ;)
Avatar billede oniel Nybegynder
04. december 2001 - 16:23 #20
*lol*
Jeg ville have besvaret hvis der var 15 point på højkant.

Glæden ved dette system er for mig at kunne dele min sparsomme viden og høstede erfaringer.
Avatar billede Himbear Nybegynder
06. december 2001 - 19:41 #21
Har du løst det?
Avatar billede donslund Nybegynder
07. december 2001 - 07:48 #22
Han er i hvert fald taget til møde :o)
Avatar billede azeam Nybegynder
07. december 2001 - 11:31 #23
Så er jeg tilbage :-)

Jeg kunne ikke få den kære kopimaskine (kæmpe canon monster) til at printe helt ud til kanterne.

Så næste gang bliver jeg nødsaget til at printe det i A3, og skære det til.

Jeg undskylder for de mange points, men jeg havde brug for et hurtigt svar.

Jeg er glad for den gode dialog med jer.

Mvh Adam.
www.sophistic.dk
Avatar billede Himbear Nybegynder
07. december 2001 - 11:34 #24
hehe... \"undskylder for de mange point\"

Tak for det!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. december 2001 - 11:38 #25
Tak!!

Med hensyn til udskrift, nej du kan ikke få den til at lave det til kanterne, det troede jeg faktisk at du havde forstået - selvom det er irriterende. :0)

Det er kun på offset trykkerier og den slags at man kan gå helt til kanterne men man beskærer stort set altid