Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 09:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installering/opsætning af mailserver

Hej, jeg vil bare høre hvad der skal til for at sætte sin egen mailserver op, og om nogen kender en artikel eller 2 om emnet...

Det er til privat brug, da jeg i nogen af mine PHP scripts sender mails via PHP, og det ville være rart at kunne teste det inden man uploader :)
Avatar billede nyrup Nybegynder
04. december 2001 - 09:43 #1
Øh hvilken mailserver bruger du?

Du skal under alle omstændigheder have opsat MX-recorden i din DNS.
Evt. skal du have åbnet port 25 og 110 i din router.
Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 09:47 #2
Øh, ok, omformulerer lige :)

Jeg har ingen mailserver, det er det jeg ville høre nærmere om... Jeg har en webserver (apache) og mySQL, intet andet...

Mit spørgsmål var såmænd bare hvor meget/lidt der skal til for at få en mailserver... Håber det er lidt mere forståeligt
Avatar billede nyrup Nybegynder
04. december 2001 - 09:50 #3
OK.
Prøv f.eks. at downloade ArgoSoft Mailserver (http://www.argosoft.com). Jeg bruger selv ArGoSoft Mailserver Pro, men hvis du bare skal bruge den til et domæne og kun til test, tror jeg du kan klare dig med den gratis udgave.

Ellers skal du leje dig ind på et mail-hotel, eller bruge din eksisterende mailkonto.
Avatar billede zmiley Nybegynder
04. december 2001 - 10:01 #4
OK, det lyder rart, elsker alt hvad der er gratis :)

Tak for hjælpen